Scena VIII WNĘTRZE. SALA LEKCYJNA 2. RANO.

22 4 0
                                    

Na środku stoi ławka, a przy niej 4 krzesła, na których siedzą ZALEWSKI, DYREKTOR, KOMISARZ i pedagog szkolny. Naprzeciwko ławki stoi jedno krzesło, na którym siedzi PATRYK. ZALEWSKI wszystko notuje.


KOMISARZ

Co możesz powiedzieć nam o Oli?


PATRYK

A co o niej można powiedzieć proszę pana? Wzorowa uczennica, dobra koleżanka i ładna dziewczyna. (zwiesza głowę)


Zmiana ucznia, teraz na krześle siedzi DAMIAN.


KOMISARZ

Czy był ktoś kto szczególnie nie lubił Oli?


DAMIAN

Łatwiej byłoby się zapytać czy był ktoś, kto ją szczególnie lubił...


KOMISARZ

To znaczy...


DAMIAN

Dziewczyna miała dobre oceny i była ulubienicą nauczycieli. To chyba logiczne, że większość jej nienawidziła.


KOMISARZ

Zazdrościli jej?


DAMIAN

Widzi pan... Jestem przekonany, że jeśli ktokolwiek z tej klasy zobaczyłby, jak ją ktoś morduje, to może pan mi wierzyć na słowo – nikt by jej nie pomógł, co więcej niektórzy, by jeszcze upewnili się, że nie żyje i pomogliby ukryć zwłoki.


Zmiana ucznia, teraz na krześle siedzi ZOŚKA.


KOMISARZ

Kim dla ciebie była Ola?


ZOŚKA

Ola? Była moją najlepszą przyjaciółką... (wybucha płaczem)


KOMISARZ

Wiesz kto mógłby ją zabić?


ZOŚKA

Ja... ja... nie wiem... (wyciera nos) Mówiła, że ojciec ją bije. Miała mnóstwo siniaków.


DYREKTOR

Czemu nie powiedziałaś wcześniej?


ZOŚKA

Powiedziała, że nie chce problemów. Gdyby jej rodzina dostała kuratora, to by ją przekreśliło.


KOMISARZ

A ktoś jeszcze?


Brzemię| Tv scriptOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz