Scena XXX WNĘTRZE.BIURO KOMISARZA. RANO.

19 2 0
                                    

KOMISARZ siedzi przy biurku. Do pomieszczenia wpada szybko kulejąca PAULA.


KOMISARZ

Coraz częściej przychodzisz przed lekcjami...


PAULA kładzie na biurku kartki z pamiętnika, a KOMISARZ widząc to też zaczyna wyjmować coś z biurka.


PAULA

Wiem, kto miał motyw i mógł zabić Modrzejewską!


KOMISARZ

Monika przyznała się do handlu... ale nie do morderstwa. Powiedziała, że była tam. Kiedy wychodziła minęła na podwórku jakąś dziewczynę, która upuściła to... (kładzie na blat biurka niebieski kolczyk w torebeczce, ten sam co w scenie IV)


PAULA

Zaraz... czyli to kolczyk osoby, która tam była? (KOMISARZ kiwa głową) Ja znam ten kolczyk! Komisarzu to kolczyk tej dziewczyny! Modrzejewską zamordowała Zośka!


KOMISARZ

To poważne oskarżenia... skąd wiesz, że to jej kolczyk?


PAULA

Niech pan posłucha... przeczytałam cały ten pamiętnik. Modrzejewska opisywała w nim, że jest zakochana w Patryku. Jednocześnie Zośka była w nim zakochana. Dlatego Ola jej nic nie mówiła o swoich uczuciach. W jednym z ostatnich wpisów pojawia się informacja o tym, że Modrzejewska chciała jej o tym powiedzieć. Kolczyk należy do Zośki, ponieważ w moim pierwszym dniu szkoły taki sam kolczyk upadł Zośce.


KOMISARZ

Czekaj... jak ta Zośka ma na nazwisko... Bednarska?


PAULA

Tak!


KOMISARZ

Ona... mogła to zrobić. Kiedy byłem w szkole dyrektor mówił mi, że Modrzejewska pomagała Zosi, ponieważ Bednarska ma zaburzenie psychiczne, schizofrenię.


PAULA

Co?


KOMISARZ

��̀73<>

Uczniowie o tym nie wiedzą, ale Zosia miewa omamy i urojenia. Bierze leki, dzięki czemu zdarzają się rzadko... ale jeśli chodziło o chłopaka, a Bednarska ma problemy przez chorobę z uczuciowością... Czarnecka... mamy winną. Musimy ją przesłuchać przy obecności lekarza, albo psychologa.

Brzemię| Tv scriptOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz