Scena XXVIII WNĘTRZE. KORYTARZ SZKOLNY.

18 2 0
                                    

W głębi korytarza stoi MONIKA z UCZNIAMI 1, 2, 3 oraz UCZENNICĄ. PAULA stoi przed salą, opierając się na kuli. Podbiega do niej Damian i ją przytula.


DAMIAN

Jesteś niesamowita! Cofnęli mi zeszłoroczne oskarżenie, a właściwie tylko wymazali handel! Jak to zrobiłaś?!


PAULA

Uważaj! (śmieje się) Kostka!


Na korytarzu pojawia się grupa policjantów, ZALEWSKI, KOMISARZ, DYREKTOR i WYCHOWAWCA. Podchodzą do MONIKI, która zaczyna uciekać, ale zostaje powalona na ziemię przez jednego z policjantów.


KOMISARZ

Moniko Podgórska, jesteś aresztowana za handel narkotykami i podejrzenie morderstwa. Twoim kolegom grozi współudział!


Policjanci skuwają kajdanami MONIKĘ, UCZNIA 1, UCZNIA 2 i UCZNIA 3. UCZENNICA jest przerażona, ale jej nie aresztują. Policjanci ich wyprowadzają. DYREKTOR i WYCHOWAWCA osłupiali znikają w głębi korytarza. ZALEWSKI i KOMISARZ podchodzą do PAULI i DAMIANA.


KOMISARZ

(do DAMIANA)

Razem z kolegą, chciałem cię przeprosić za zeszłoroczną pomyłkę.


ZALEWSKI

Za tegoroczna też.


DAMIAN

Ważne, że sprawy się wyjaśniły.


KOMISARZ

(bierze PAULĘ na bok)

Zwalniam cię z pomagania nam. Zrobiłaś już wystarczająco dużo.


PAULA

Jeszcze przeczytam pamiętnik ofiary... i powiem panu co o nim myślę... Zastanawia mnie jedno. Po co właściwie Monika miałaby zabijać Modrzejewską. Wiem, że na początku byłam za tą koncepcją, że ten kto sprzedał jej narkotyki jest mordercą, ale diler nie zabije swojego nowego „rynku zbytu"...


KOMISARZ

Nigdy nie odpuszczasz? Jak przesłuchamy Podgórską, powiem ci, co wiemy. Jak przeczytasz ten pamiętnik to jak najszybciej go oddaj... jest dowodem w sprawie.

Brzemię| Tv scriptOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz