24

281 38 4
                                    

Aku terpaku pakis..

Tiada apa yang dapat aku katakan. Ini terlalu drama guys.

"Kau tau kan aku suka kau?" Soal Taehyung. Tanganku masih lagi berada pada dadanya. Menggigil. Aku tak tau kenapa tapi tangan aku menggigil.

"Tak"

"Kenapa tak?"

Aku cuba fikirkan jawapan untuk soalan Taehyung. Kenapa tak? Damn! kenapa soalan ni terlalu susah? Aku dah kata kan yang aku tak pandai jawab kbat.

"Sebab aku tak terima kau masa umur kita 5 tahun?" Soal Taehyung lagi. Dia tergelak kecil.

"Please boleh tak jangan cakap pasal benda lama?" Tanganku yang masih dipegangnya aku tarik.

"Ok aku nak bagitahu kau something sejak aku pindah luar negara aku selalu fikir pasal kau. Setiap hari"

Aku diam.

"Sampailah aku besar aku fikir pasal kau" ujar Taehyung sambil matanya memandang tepat kearah anak mataku.

"So?"

"So aku nak cakap yang since aku pindah luar negara aku dah start suka kau. Setiap hari aku stalk kau dekat ig aku follow kau, aku orang pertama yang selalu like post kau..tapi"

"Tapi?"

"Tapi kenapa kau tak followback aku eh? Mentang mentang followers ramai aku follow kau tak nak followback"

Pfft

Biasa ah aku batak.

Tengah jujur ni.

"Mana aku tau kau follow aku" kataku sambil mata memandang ke tempat lain. Tidak mau bertembung mata dengan Taehyung lagi. Rasa macam tak kuat nak pandang dia.

Aku tak taulah kenapa harini aku rasa macam awkward gila bila dengan Taehyung. Tangan berpeluh, jantung duguun duguun laju, cuaca sejuk tapi rasa macam panas. Haih aku lapar kot.

"Weh kenapa muka kau merah? Nak cendol eh? Alololo sayang kita nak cendol eh?" Kedua belah pipiku Taehyung pegang. Haish suka hati dia je pegang pipi orang dah lah kiss muka orang tadi

"Janganlah"

"Okok aku tak buat lagi" dia mengangkat kedua belah tangannya menjauhiku.

"Weh" panggil Taehyung. Kepala aku angkat memandangnya.

"Apa?"

"Boleh tak kau bagi aku peluang?"

Dahiku berkerut "peluang?"

"Peluang untuk aku buka hati kau"

+++

Kata kata Taehyung sebentar tadi masih lagi tergiang ngiang di dalam kepalaku.

"Boleh tak kau bagi aku peluang?"

"Peluang untuk aku buka hati kau"

Rambut yang tidak diikat aku ramas kasar.

Jap.

Kenapa aku jadi macam ni?

Aku geleng kepala. Rambut yang diramas aku betulkan semula. Getah yang berada di atas meja belajar aku capai lalu mengikat rambutku tocang.

Phone yang berada di atas bantal aku capai. Lagi bagus main phone dari fikir pasal benda tadi. Kusut.

Aku scroll dm instagram.

@Jiheebae
Kau marah aku ke beb?

Mana ada


@Jiheebae
Srs? Aku rasa macam dah lama kau tak layan aku.

Ye ke dah lama?

Oh ya. Sejak dia bagi aku soalan kbat 15 markah tu aku dah lama tak layan dia. Alolo sorry baeby :(

Sorry ah bukan aku taknak layan kau cuma aku busy sangat sekarang

@Jiheebae
Busy? Sejak bila kau rajin belajar ni?

Eh eh minah ni dia pikir aku ni macam dia ke pemalas?

Watevahlah

Weh aku ada something nak bagitahu kau ni


@Jiheebae
Apa?

Skype lu

@Jiheebae
Baek


+++

HAPPY 5th ANNIVERSARY HABANGTAN!!! WOOOOO
KIM NAMJOON
KIM SEOKJIN
MIN YOONGI
JUNG HOSEOK
PARK JIMIN
KIM TAEHYUNG
JEON JUNGKOOK

BITIYESSSSSSSSS










Btw an harini pon befday author :) tak minta pon nak wish saja cakap :))) hmm ramai yang ingat befday aku weh :) ramai yang wish ramai sangat.

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now