32

247 42 2
                                    

Aku duduk di bus stop sendirian. Harini Taehyung tak datang sekolah lagi, semalam rasa badan dia still tak kebah.

"Ji hae"

Aku memandang kearah suara tersebut.

Taehyung?

Dia menghampiriku dengan dahinya yang terlekat cool fever. Ala ala tomey.

"Kau buat apa dekat sini?"

"Nak sekolah lah" jawabnya tenang. Aku menariknya duduk disebelahku. Dahi pipi semua aku pegang. Panas.

"Badan kau panas lagi ni pergi balik" arahku.

"Aku okeylah panas sikit je"

"Kau tak okey pergi balik"

"Aku takkan sakit kalau kau ada dengan aku"

Ngengada ah mamat ni. Nak suruh aku jaga dia lah tu. Dah lah semalam aku terpaksa tembokkan muka aku peluk dia ish.

"Suka hati kau lah kalau pengsan jangan cari aku" ujarku memberi amaran.

"Kalau aku pengsan tu maksudnya kau tak ada dengan aku kalau kau ada dengan aku takdenya aku nak pengsan bagai aku kene kuat depan perempuan yang aku sayang" kepalaku dia usap perlahan. Dia senyum memandangku dengan mukanya yang pucat lesih itu.

Dia ni saja buat aku blushing -.-

"Dah bas dah sampai jom" aku bangun dan menarik tangan Taehyung. Belum sempat aku berjalan tanganku pula yang ditariknya.

"Weh"

"Apa?"

"Boleh tak kalau kau pegang tangan aku macam ni selalu?"

Aku pandang tangan aku yang aku sendiri genggam tangan dia. Aku tak suka dia tapi kenapa aku pegang tangan dia?

Oh ok aku simpati dengan keadaan dia yang nak separuh mati ni.

"Pwis?"

Aku tak kuat dia buat muka jeng jeng anak hanjeng beb.

"Okok tapi bila kau dah sihat kita buat hal masing masing"

"Kalau macam ni tiap tiap hari aku nak mandi hujan biar demam, pastu boleh pegang tangan kau pastu dapat peluk free dari kau pastu dapat kene suap dari kau bestnya"

Ah sudah melebih pulak mamat ni. Aku cubit pipi Taehyung tak perlahan sangat tak kuat sangat sederhana.

"Nasib baik kau demam kalau tak dah lama aku goreng pisang kau buat pisang goreng pastu bagi anjing makan. Dah lah jom naik bising je"

"Alaa jom kahwin lah"

"Penumbuk nak?"

+++

"Ji hae peganglah tangan aku biar haba dari tangan aku ni pergi dekat kau sikit kau kan sejuk. Ji hae alaa Ji hae pwis?"

"Ish! Ngengadalah dah besarkan bukannya baby lagi"

"Kita ni memang baby awak pon kan. Kita baby awak awak baby kita nanti habis sekolah ada lagi sorang baby tapi yang ni kecik punyalah comel macam kita"

Ergh! Bila dia takda bosan bila dia ada boleh gila aku jadinya. Mulut macam harem. Cuba cakap benda yang baik baik ni cakap hentah pape je.

"Boleh tak jangan cakap benda yang takkan berlaku?"

"Apa pulak takkan berlaku? Parents aku setuju parents kau setuju lepastu aku sayang kau, kau je yang tak pernah fikir pasal 'kita' "

Apa dia ingat kahwin ni boleh bawa main ke? Dulu lain ah hati, jantung, peparu, perut semua takda sebabtu masa ajak main kahwin kahwin tak rasa malu, tayang muka tembok je.

"Kau cakap benda ni lagi aku tak nak pegang tangan kau lagi dah aku nak masuk kelas"

"Alaa alaa sayang janganlah cenggini"

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now