Aku memandang kekiri dan kanan sebelum berjalan menuju ke perhentian bas.
Pastikan tiada manusia yang bernama Kim Taehyung yang berada di hadapan anda di hari bahagia hari raya ini. Bukan apa takut accident nampak muka dia tu tak sempat makan lemang.
Aku duduk di bus stop sendirian. Jam aku kerling sekilas. Lagi beberapa minit je lagi bus sampai. Habis ah kau Taehyung kene tinggal bas AGAGAGAGAGAGA
Hampir 5 minit aku duduk di bus stop akhirnya atuk bus sampai. Mak aih bontot kebas beb. Fyi bontot aku ni tak boleh nak duduk satu tempat tu lama lama nanti terbakor macam setan kene bako bila ustaz baca alip ba ta.
+++
Aku melangkah ke dalam sekolah dengan perasaan yang gembira. Eh gila tak happy? Setan tu tak datang kot. Aman beb bila date dengan Jackson nanti.
"Ji hae sshi"
Kepala aku pusing ke arah suara yang menyeru namaku yang gojes itu.
Duguun..
Duguun..
Duguun..
Duguun..
Aku tepuk dada aku perlahan. Wahai jantung janganlah hengko merosakkan hari bahagia Kwon Ji hae ini. Bukan senang aku nak dapat hari free macam ni. Bebas dari serangan Taehyung aedes.
"Jackson sshi annyeong" aku melambaikan tanganku. Dia senyum sambil jalan mendekatiku.
Cair boh dengan rambut dia, mata dia fuh reciks perciks
"Mana boyfriend awak tu? Tak datang ke?" Soal Jackson matanya seperti mencari cari seseorang.
"Boyfriend? Mana ada dia kawan je lah"
"Kawan? Ye je saya tengok dia macam beria je bila dengan awak"
"Dia tu memang macam tu abaikan je"
"Ouh ok. Ji hae jom teman saya makan sebelum masuk kelas lapar"
Vavi dia buat muka comel
"Ok"
+++
"Dalam banyak banyak sinaran, sinaran apa yang paling terang?"
Kacang tanah je beb
"Sinaran matamu" dengan banglanya aku menjawab. Perghh Ji hae anda sungguh bijak. Bravo. Tak sia sia mak bapak aku buat aku.
Moh ler kitew ke soalan matahanjing pula.
"Jika berat thambi 45 kg dan berat thambu 101 kg. Kira jumlah batu depan rumah atan"
Inilah sebab aku tak suka minusmath. Soalan dia macam orang bodoh punya soalan. Kemon ah ni Kwon Ji hae kot. Dia tak tau ke aku ni bijak? Mana main soalan soalan macam ni.
"Weh Tae nombor dua jawap--"
Lupa Taehyung tak datang. Selalu kalau mamat ni datang aku tiru je jawapan dia walaupun aku tau yang otak dia sama je macam aku.
Sejujurnya aku cakap harini hari paling bosan walaupun tadi date dengan Jackson. Aku tak cakap yang aku tak suka dia, aku cuma awkward bila duduk dengan dia tanpa Taehyung.
YOU ARE READING
Jom kahwin!+K.T.H
FanficBila member 5 tahun ajak kahwin tapi kau tak nak.. Tapi bila dah besar kau pulak suka dia pastu dia reject kau habis habisan. HAMBEK SINOPSIS MACAM HAREM *gelak separuh mati* +++ Cast: kim taehyung Readers as Kwon Ji hae publish:05/01/2018 complete:-