"Oi Ji hae jumpa Taehyung tak tadi?" Soal eomma sambil mata khusyuk memandang iphone 8 nya itu. Ni main phone khusyuk solat khusyuk tak?
Aku yang baru nak naik masuk bilik kembali turun mendekati eomma yang sedang syok main mobile lagend. Lama tak nampak eomma main mobile lagend. Internet takde ker.
"Dia tak datang sekolah tadi" jawabku sambil tangan mencapai snack yang berada di atas meja. Lapor. Tadi kenyang tengok muka Jackson, balik rumah terus lapar tengok muka eomma.
ASTAGFIRULLAHALAZIM TU MAK HENGKO JILAKE!! MAK HENGKO!!
"Memang lah dia tak datang sekolah tadi, masa balik ada singgah rumah dia tak?" Soal eomma. Snack yang berada pada tanganku eomma ambil lalu sumbat ke dalam mulutnya, mata masih lagi menatap phone mahal miliknya itu.
"Kenapa Ji hae kene singgah rumah dia pulak?"
"Dia demam bongok"
Hambik kau kene bongok sekali. Habis ah jadi bongok aku esok. Nanti tegur jackson macam orang bodoh tegur tiang. Habis ah habis ah habis ah.
"Ouh lepastu?"
"Pergilah lawat dia, dia boyfriend kau an bakal suami kau an bakal bapak kepada anak kau an bakal atuk kepada cucu kau an bakal moyang kepada cicit kau an"
The heck
"Eomma paksa Ji hae ke?"
"Kalau kau tak pergi mulai esok eomma taknak bagi duit belanja lagi eomma bagi singgit malaysia je habis ah kebulur kau pergi sekolah nanti"
Pandai eomma main ugut ugut ")
"Arraseo arraseo nanti Ji hae pergi tapi eomma kene naikkan duit belanja Ji hae"
"ARRGGHHH!!"
"Eomma kenapa?"
"Tengok! Kau cakap naikkan duit belanja terus kalah apebende ni weh" eomma mencampakkan iphone 8 nya itu di atas meja. Amboi tak sayang phone ke hape.
"Boleh tak?"
"Ye ye nanti eomma naikkan"
"Yes"
+++
Knock knock knock knock knock
ON TAEHYUNG DOOR
Knock knock knock knock knock
ON TAEHYUNG DOOR
"Ya ya makcik gojes datang ni sabar ye sabar itu separuh daripada iman kau takde iman ke hah? Ketuk pintu rumah orang macam orang gila takde pintu eh dekat rumah?"
Amboi mak cik ni kitew ketuk selow je.
"Eh Ji hae sorry aunty ingat bangla jual karpet mana yang datang rumah ni tadi ah by the way Ji hae nak jumpa Tae eh? Hah dia ada dalam bilik dia demam naiklah Ji hae dialu alukan masuk ke dalam bilik Taehyung tu" ujar Puan Kim dengan sekali nafas. Fuh
"Kamsahamida"
+++
Double update :)
YOU ARE READING
Jom kahwin!+K.T.H
FanfictionBila member 5 tahun ajak kahwin tapi kau tak nak.. Tapi bila dah besar kau pulak suka dia pastu dia reject kau habis habisan. HAMBEK SINOPSIS MACAM HAREM *gelak separuh mati* +++ Cast: kim taehyung Readers as Kwon Ji hae publish:05/01/2018 complete:-