Taehyung pov
Pintu kayu yang pernah aku describe masa chapter lepas aku pandang lama. Mahu ketuk atau tidak masih menjadi persoalan di dalam minda.
Aku tarik nafas dalam mengumpul segala kekuatan untuk bertemu Si dia yang terlalu gila gila bencikan aku.
Tok! Tok!
Tiada sahutan.
Tok! Tok!
Pintu tersebut di kuak dari dalam. Aku memerhatikan gerangan yang membuka pintu tersebut.
"Ji hae--"
"Taehyung?"
Aku salah. Aku pandang wanita yang berusia itu sekejap lalu membongkokkan badanku.
"Eomma Han Tae nak minta maaf eomma Han mesti dah tau kan pasal Ji hae"
Wanita yang berumur di hadapanku ini hanya menganggukkan kepalanya. Aku tundukkan kepalaku tak mampu untuk memandang wanita di hadapanku ini.
"Eomma Han janganlah marah Ji hae dia tak salah apa apa yang salah Tae, kalau eomma nak pukul ke nak pancung Tae ke eomma buat lah, janji eomma tak marah Ji hae dan eomma maafkan Tae"
Ujarku panjang lebar. Kedengaran keluhan berat dari eomma Han. Mungkin eomma dah ready parang nak pancung aku.
"Sebenarnya bila eomma tau pasal benda ni eomma tak tau nak bagi reaksi apa, nak marah? Nak pukul? Eomma tak boleh nak buat apa apa dah, benda dah jadi..kalau pukul pon bukan boleh dapatkan balik dara dia"
Aku pandang eomma Han sekejap. Tak dapat untuk aku tafsirkan perasaan dia sekarang. Sedih? Mukanya tenang seakan akan redha dengan apa yang telah jadi. Gembira? Mana mungkin *lempang muka sendiri*
"Eomma Han pukul je pukul je Tae ni sampai Tae mati pon takpe asalkan eomma maafkan Tae"
Wanita di hadapanku ini menggelengkan kepalanya. Tangannya menepuk nepuk bahuku.
"Eomma tak boleh pukul Tae sebab ada orang tak bagi eomma pukul Tae, Tae uruskan hal Tae ni baik baik dengan Ji hae nae?"
Aku angkat kepala. Weh aku rogol anak kau kot takkan sikit pon tak kene marah? At least picit jerawat aku ke.
"Eomma betul ke ni?"
Wanita di hadapanku ini menganggukkan kepalanya.
"Tae nak jumpa Ji hae boleh?"
"Mian, biarlah dia tenangkan fikiran dia dulu, kamu mesti fahamkan perasaan dia?"
Aku angguk perlahan.
"Kalau macam tu tolong bagikan surat ni dekat Ji hae boleh?"
Aku mengeluarkan sehelai kertas yang telah dilipat kemas dari dalam poket seluarku lalu memberikannya kepada eomma Han.
"Okay, Tae baliklah dulu"
"Nae, eomma gomawo sebab faham Tae kamsahamida kamsahamida"
+++
Ji hae pov"Nah Taehyung bagi"
Aku pandang eomma sekejap sebelum berpaling menghadap televisyen semula.
"Buang jelah"
"Baca lah"
"Shireoyo"
"Takpe eomma baca Ji hae dengar"
+ Mian, jinjja mian. Aku tau kau takkan dan tak boleh maafkan aku, tapi aku akan sedaya upaya pujuk kau supaya maafkan aku dan terima aku, aku nak kita kahwin. Benda ni mungkin mustahil tapi aku akan jadikan benda ni kenyataan. Aku akan datang jumpa kau setiap hari, kau boleh buat apa apa dekat aku kau nak pukul, terajang atau apa apa aku akan terima. Aku sayang kau. Walau lama macam mana pon masa untuk kau maafkan aku, aku tunggu, aku akan tunggu. Jangan sedih sedih nae..Saranghae.
-Kim Taehyung-
"Eomma tak tau kenapa bila eomma baca eomma yang emo..aigoo baru habis sekolah cinta bagai nak rak""Buang je lah kertas tu eomma"
"Shireoyo eomma nak simpan kertas ni buat kenangan..aigoo comel lah korang ni rasa macam nak tumbuk tumbuk je sampai mati"
Aku pandang eomma tanpa perasaan. Aku tak tau sama ada eomma bergurau atau memang nak tumbuk aku betul betul.
"Eomma.."
"Lek ah eomma gurau je jangan nangis"
"Eomma..Ji hae nak minta something boleh?"
"Nak apa?"
+++
Taehyung povHampir seminggu aku jalankan misi memujuk Kwon Ji hae, dan dalam masa seminggu tu lah dia tak layan aku. Bunga, coklat, emas, berlian, iphoneX, phone phone yang latest sekarang ni semua aku bagi dia tapi satu je dia balas.
"Balik je lah"
Tak payah record aku dah boleh hafal ayat dia.
Harini aku datang lagi dengan sejambak bunga ros merah. Orang kata ros merah melambangkan cinta. Orang kata lah tapi mama kata jangan percaya cakap orang hmm..
Tok! Tok!
"Annyeong"
Pintu dikuak dari dalam. Eomma Han keluar dan menyambutku dengan senyuman. Senyumannya tidak seperti biasa. Senyuman dia
Fake
FAKE LUV
FAKE LUV!
FAKE LUV
"Taehyung ah"
"Ji hae ada?"
"Taehyung eomma nak cakap yang Ji hae--"
"Dia dah maafkan Tae?"
"Ani..Ji hae dia.."
"Kenapa dengan dia?"
"Dia dah tak ada"
Jambakan bunga yang aku bawa jatuh menghempap lantai. Aku kaku.
"Eh bukan takda mati, Ji hae dia pindah"
Aku pandang eomma semula. Lega rasanya bila eomma Han betulkan ayat dia balik. Hampir mati aku dibuatnya.
"Dia pergi mana?"
"Dia tak bagi eomma bagitahu sesiapa, eomma hanya boleh bagitahu yang dia bukan dekat korea dia dekat luar negara. Dia tak bagi Tae cari dia"
"Bila dia balik?"
"Bila dia dah okay"
+++
Hi! Sorry ayat makin mengharem dalam ff ni. Otak serabut fikir pasal exam. Ni update ni pon nak bgth yg aku nak hiatus sampai habis pititeri. Almaklum dak dak pititeri nak setadi.
Untuk next chp aku harap anda anda semua tidak terkejut dengan apa yang bakal diupdate, next chp sedikit mengarut ye untuk pengetahuan anda :) harap anda mengenjoy
YOU ARE READING
Jom kahwin!+K.T.H
FanfictionBila member 5 tahun ajak kahwin tapi kau tak nak.. Tapi bila dah besar kau pulak suka dia pastu dia reject kau habis habisan. HAMBEK SINOPSIS MACAM HAREM *gelak separuh mati* +++ Cast: kim taehyung Readers as Kwon Ji hae publish:05/01/2018 complete:-