33

245 39 18
                                    

"Ji hae panas lah badan aku"

Aku memandang Taehyung. Kepalanya dibaringkan diatas meja sambil lengan menjadi alas kepalanya.

"Kau kata bila aku ada kau sihat walafiat, jangan nak ngengada eh nak sakit aku tumbok kau karang"

"Aku tak cakap pon aku sakit aku cakap aku panas je"

"Pastu kau nak aku buat apa?"

Dia mendekatiku.

"Kiss dahi aku" bisiknya perlahan. Pipi aku menjadi merah secara tiber tiber.

"Kau gila ke? Ni sekolah bukan--"

"Kat rumah boleh eh?"

Panas beb panas, tangan ni rasa ringan je sekarang. Karang ada yang masuk berita 'remaja mati akibat dilempang oleh seorang minah gangster kampung'

famous aku nanti satu malaysia kenal aku nanti geng geng pembunuh bersiri datang jumpa aku ajak jadi member diorang pulak.

"Jangan nak macam macam eh aku cucuk lubang hidung kau karang pakai pensel tekan tekan ni berlobang hidung kau" kataku sambil menunjukkan pensel tekan tekan pilot warna pepel kearahnya.

KRRIIINNGGGG

YESH REHAT

Aku mengemaskan segala barang barangku yang berada di atas meja masuk ke dalam beg.

"Kwon Ji hae"

Aku mengalihkan pandanganku kearah suara yang memention namaku.

Keling sungguh ayat

Ya itu dia buah hati jantung paru paru segala isi perut gue udah sampai.

"Weh"

Lenganku dicuit. Aku pandang Taehyung.

"Semak ah dia asal dia selalu nak jumpa kau eh?"

"Dia suka aku kot"

"Mana aci!! Aku suka kau dulu aku dapat kau dulu" Taehyung menghentakkan tangannya berkali kali seperti kanak kanak yang kalah judi. Astaga. Dah lah ada cool fever dekat dahi.

"Dah ah kau aku nak jumpa dia, kau rasa kenapa eh dia nak jumpa aku? Dia nak confess kat aku ke? k bye" aku melambaikan tanganku kearahnya.

"Sebok je mamat ni aku watak utama kot dalam ff kentang ni tak payahlah nak semak masuk dalam cerita orang buat lah cerita sendiri takde bajet eh? Ke takde idea? Dah lah nama sama macam ex crush author perangai pon dah nak dekat sama dua dua hanat"

+++

"Ada apa Jackson?"

"Nothing just I nak bagi ni" dia mengeluarkan satu coklat cadbury sebesar muka Taehyung dari beg sekolahnya lalu memberikan coklat itu kepadaku.

Sungguh ku terharu.

"Gomawo Jackson sshi nanti ada masa saya belanja awak pula"

"Haha okey" katanya sambil mencubit pipiku. Mukaku menjadi bahang. Malu malu.

"Jom rehat dengan saya"

"J-- mian harini tak boleh sebab saya kene jaga baby besar harini esok k bye btw thanks for this chocolate"

Woooo aku speaking ke tadi? Walauweh.

"Welcome honey"

+++

Pengumuman penting lah sangat mulai esok aku akan pegang phone selama 1 atau 2 jam sehari sahaja ") ini kerana peperiksaan percubaan pititeri hampir tiber dan result peperiksaan pertengahan tahun amat mengecewakan beta ") hari terbuka pulak dah nak dekat jadi mari lah kitew berlakon menjadi rajin di hadapan ibu dan bapa ") jadi ff ni mungkin akan habis sebelum aku start periksa percubaan so nantikanlah chp seterusnya di masa akan datang k bye ")

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now