[Skip after graduate]
Ji hae
"Tak sangka harini aku dah graduate"
Aku memandang cermin yang melantungkan imej seluruh badanku itu. Air mata palsu yang jatuh menitis aku lap dengan dramatisnya.
Waduh gue udah graduate keputusan juga memberangsangkan waduh waduh tiba tiba aja mengendon disini tapi nggak apa asalkan bukan mengonyon.
"Ji hae ah! Palli kajja!"
"Nae arraseo"
[Skip]
"Ji hae"
Sedang aku syok ambil gambar dengan sekolah untuk buat kenangan pahit seseorang memanggil namaku. Aku menoleh. Hidung dah kembang semacam bila nampak dia lari datang sini.
"Ji hae saya dah janji kan yang saya nak bawa awak keluar lepas graduate? Awak free tak harini?"
Aku pandang dia lama tanpa kelip. Dia nampak hots harini. I mean lebih hots dari biasa. Mentang mentang dah graduate saja nak gugurkan iman aku. Ceh
Aku ada iman ke?
"Ji hae sshi saya tau saya tersangat hensem harini tapi janganlah pandang saya macam tu malulah"
Dia menutup mukanya dengan kedua belah tangannya. Tayik dia malu. Jap jap patutnya yang malu malu ni perempuan tau masalahnya siapa perempuan sekarang?
"Memang hensem pon hehe"
Berok dah gatal gatal dah weh.
"Janganlah puji lagi ish gigit kang hmm by the way free tak harini? Kalau tak free..esok"
"Free je"
"Yes! Pukul 9 tau tempat nanti saya share location. Saya nak bagitahu awak something nanti"
Ujarnya gembira. Aku tahan senyum.
"Bagitahu apa?"
"Adalah"
"Alaa bagitahu je lah"
"Shireo jumpa malam nanti sayang"
Wait what?!
"Apa awak cakap tadi Jackson?"
"Jumpa malam nanti sayang"
Ucapnya lalu berlalu pergi. Wajahku aku pegang. Bahang. Aku tersenyum sendirian. Eh bangga ah.
"Oi apehal senyum senyum"
Aku menoleh. Taehyung. Derp face aku tayangkan kearahnya.
"Suka hati ah tak kacau kau berak pon kan"
"Kacau ah setiap kali aku nak berak je kau asyik berlari lari dekat fikiran aku, susah tau tak taik nak keluar"
Tf..
"Dah ah aku nak balik malam nanti nak keluar dengan orang k chaw"
"Dengan siapa?"
"Ade ah" aku memflipkan rambutku yang wangi dengan bau wangian dari syampu rambut safee kentang gold buy 1 free 2 kearah wajah Taehyung sebelum berlalu pergi dengan divanya.
+++
Kepala aku toleh ke kanan dan ke kiri mencari kelibat Jackson. Kepala aku berhentikan pada satu figura yang sedang melambaikan tangannya kearahku. Aku mendekatinya.
"Mianhae saya lambat"
"Its okay saya tak kesah"
Jawabnya sambil menayangkan senyuman kearahku. Aku membalas senyumannya.
Krik krik
"Ehem ehem aaa ok haha awkwardnya"
Tengkuk aku gosok perlahan.
"Awak cantik harini"
Dia baru tau ke aku ni cantik? Selama ni aku ni apa?
Kentang?
Bawang?
Pisang?
"Gomawo awak pon hensem, dari pagi tadi lagi hensem"
Aku menekup mukaku dengan kedua belah tanganku menahan malu. Hidung dah kembang kempis hm.
"Ji hae Ji hae I wanna tell you something"
Tangan yang menutup muka aku letak ke bawah menumpukan sepenuh perhatian pada dia.
"Tapi kita minum dulu lah"
Minuman yang telah sedia ada di atas meja aku ambil dan meneguk perlahan sedikit demi sedikit sehingga habis.
"It is good?"
"Yeay"
Aku tak tau kenapa tiba tiba badan aku rasa tak selesa, kepala rasa berat dan rasa ngantuk. Mata aku kelipkan berkali kali cuba menghilangkan rasa ngantuk.
"Ji hae are you okay?"
Aku angguk perlahan. Tapi aku betul betul tak okay sekarang ni. Aku membaringkan kepalaku di atas meja sekejap.
"Saya rasa saya tak okay"
Mataku semakin lama semakin kuyu dan hampir tertutup. Jackson menghampiriku dan mendekatkan bibirnya pada telingaku. Dia membisikkan sesuatu.
"Before you sleep I just wanna tell you that I want you..."
"....tonight"
+++
JINJJA JINJJA JINJJA MIANHAE 😢 srs aku xde mase nak habiskan ff ni sebelum trial mian jinjja mian and thanks for 2k views I love yall muah! 1k vote bila lagi? Heh
YOU ARE READING
Jom kahwin!+K.T.H
FanfictionBila member 5 tahun ajak kahwin tapi kau tak nak.. Tapi bila dah besar kau pulak suka dia pastu dia reject kau habis habisan. HAMBEK SINOPSIS MACAM HAREM *gelak separuh mati* +++ Cast: kim taehyung Readers as Kwon Ji hae publish:05/01/2018 complete:-