39

260 29 4
                                    

Taehyung pov

Aku berlari ke arah rumah eomma Han atau lebih kurang tepat rumah bakal mak dan bapa mertuaku. Aceh. Puih

Pintu kayu yang lebih kurang sama besar dengan badanku tetapi besar lagi ia aku ketuk perlahan tetapi tergesa gesa. Buat macam rumah sendiri. Kita kene practice biasakan diri dengan rumah mak bapa mertua kita nanti lepas kahwin takdalah kene sawan shy shy anjeng bila nak masuk rumah.

"Chakkamanayo"

Pintu kayu tersebut di kuak dari dalam dan muncullah wajah suci bakal mak mertuaku.

"Eo Taehyung ah waeyo?"

"Annyeong eomma Han emm..Ji hae ada tak?"

"Ji hae? Ada. Dia kata nak keluar dengan kawan nanti jap eomma panggilkan dia eh"

"Takpe takpe Tae tanya je klah bye"

Aku membongkokkan sedikit badanku dan melambaikan tanganku sebelum berlalu pergi meninggalkan kawasan perumahan tersebut.

Topi adidas hitam aku betulkan sedikit mencover wajahku yang terlalu hensem ini apabila ternampak kelibat seorang gadis keluar dari halaman rumahnya dan aku pastu itu Ji hae. Aku menyorok disebalik tiang berdekatan dengan kawasan itu.

Selepas dia berjalan melepasiku aku mengikutinya dari jarak yang agak jauh. Sempat aku singgah kedai beli epop buat cover muka. Eh ada V bts duh sem syibal. Budu dia saja nak buat aku jadi gay aku ni laki sejati weh eh pelis ah.

Ji hae yang sedang menaiki bas aku pandang sekejap sebelum mengekorinya menaiki bas. Nasib malam ni bas tak ramai penumpang dan banyak tempat kosong. Aku duduk di bahagian belakang sekali manakala Ji hae berada di seat paling hadapan.

+++

"Dik! Dik"

Aku tersedar dari tidurkan dan serta merta mataku terbeliak luas apabila bas sudah tiada penumpang hanya tinggal aku dan pakcik bas yang setia mengejutku bangun daripada tidur. Aku melihat jam aku sekilas.

11.00 p.m

Damn!

"Pakcik!"

"W-wae? Pakcik cuma kejutkan awak je p-pakcik tak buat apa apa"

Pakcik bas itu menggelengkan kepalanya sambil mengangkat kedua dua belah tangannya. Kesian aku tengok pakcik ni. Pakcik sorry.

"Saya nak tanya ni budak perempuan yang tinggi dia bawah paras bahu saya dengan rambut panjang pakcik tau dia turun dekat mana?"

"Yang mana eh?"

"Dia pakai baju blouse putih dengan skirt corak bunga bunga kecik"

"Ouh budak comel tu!!"

Yes yes!

"Adik..pakcik dah tua pakcik tak boleh nak ingat mana satu penumpang yang adik cakap tu"

Damn!

Aku tepuk dahi aku.

"Umm..dalam ni ada berapa orang penumpang tadi?"

"Emm..5 termasuk kamu"

"Berapa orang lelaki berapa orang perempuan?"

"4 orang perempuan dan kamu sorang lelaki"

Shit!

Kenapa ramai sangat perempuan?!

"Boleh pakcik bagitahu saya mana 4 orang perempuan tu pergi?"

"Nae nae"

+++

Mianhae sbb lama x update :) gue baru habis trial pt3 mian juga sbb makin bosan :) lama x nmpk comment ff ni :") bila lagi eh nk ade comment comment mcm dulu :")

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now