45

279 27 8
                                    

Ji hae pov

"Cukup maruah aku hancur 6 tahun lepas disebabkan lelaki macam kau!"

Muka aku mulai membahang. Hampir sahaja air mata mengalir di depan lelaki di hadapanku ini. Kisah silam yang sudah hampir 6 tahun itu masih tidak dapat untuk aku lupakan.

"Kau nak sangat tau aku siapa kan. Ya aku Kwon Ji hae. Puas?"

Dia merenung wajahku lama. Perlahan kakinya menghampiri aku. Setitis air mata kelihatan mengalir membasahi pipinya.

"A-aku rindukan kau..jebal..j-jangan tinggalkan aku lagi...aku cintakan kau..aku sanggup tunggu kau balik--"

"Aku tak pernah cintakan kau"

Dia mengesat air matanya kasar.

"Tipu, kalau kau tak pernah cintakan aku kenapa Raykal hidup? Aku tau Raykal anak aku"

"Jangan libatkan dia"

Aku menutup rapat telinga Raykal. Dia tak sepatutnya dengar perkara ni. Dia masih kecil dan aku taknak dia tau yang dekat depan dia sekarang ialah papa dia.

"Kenapa kau tak gugurkan dia je dulu? Kenapa kau lahirkan dia? Kenapa?"

"Sebab aku bukan manusia kejam macam kau! Sesuka hati buat itu ini tanpa guna otak!"

Aku menarik Raykal dan meninggalkan Taehyung yang kaku di situ. Mungkin ayat yang aku lontarkan itu terlalu pedas.

+++

Taehyung pov

Aku hanya memandang dua figura di depanku ini berlalu pergi meninggalkanku sendirian disini tanpa sedikit pun memandangku.

"Sebab aku bukan manusia kejam macam kau! Sesuka hati buat itu ini tanpa guna otak!"

Berapa banyak dia letak cili padi dalam ayat dia?

Pedas sangat..

"Dik! Kenapa pandang cili padi tu? Adik nak beli tapi takde duit eh? Adik amiklah makcik bagi free, makcik tengok muka adik ni macam kene tinggal bini je bila pandang cili padi tu"

"Memang kene tinggal bini pon.."

Ujarku dengan muka sedikit sedih dan berjalan meninggalkan makcik yang ternganga memandangku itu.

+++

Ji hae pov

"Buat pe siaa lama" soal Ji hee yang sedang duduk di kerusi memandu. Matanya menjeling kearah aku dan Raykal pada seat belakang.

"Jumpa musuh"

"Bwo?"

"Dah dah cepat jalan jangan banyak tanya"

"Arraseo Mrs. Ji hae"

"Mama.." panggil Raykal. Aku pandang Raykal sekejap sebelum memberikan beg tanganku padanya.

"Sorry mama pening kepala..nak main phone mama amik dalam beg" aku memicit kepalaku perlahan lalu memalingkan wajahku ke luar tingkap.

"Mama I wanna ask something--"

"Pasal tadi?" Soalku tanpa memandang Raykal. Ji hee yang berada di depan mencuri memandangku di belakang.

Raykal angguk perlahan. Walaupun umur dia baru 6 tahun tapi otak dia jauh lebih berbeza dari kanak kanak sebaya dia. Aku tak tau dia ikut siapa nak kata aku, dulu aku mana belajar, nak kata Taehyung lagilah tak! Setakat mulut petak dia je sama buat pe.

Aku menyuruh Ji hee supaya berhentikan kereta di stesen minyak yang berdekatan. Ji hee akur dan dia memberhentikan keretanya di tempat yang kosong.

Aku tarik nafas dalam sebelum memandang wajah polos Raykal.

"Mama be honest okay?"

Aku angguk perlahan. Walaupun aku dah tau apa soalan dia aku cuba lagak tenang.

"Betul ke ahjusshi tadi..papa Raykal?"

Aku diam sekejap. Walaupun soalan yang diberi semudah mengira taik lembu tapi hendak menjawab tu bagaikan ada halangan antara trakea dengan mulut. Susah sangat nak cakap. Ji hee yang berada di seat hadapan memandang kami dengan muka yang pelik.

"Betullah kan?"

Aku diam lagi.

"Kenapa mama tak bagitahu Raykal ahjusshi tadi papa Raykal? Kenapa mama kata papa Raykal tu stranger? Apa ni mama, mama kata tipu dosa"

Soalnya bengang. Kadang kadang seram bila tengok anak sendiri membebel. Kalah nenek nenek.

"Muhammad Raykal mama minta maaf sebab mama tak jujur dengan Raykal. Yes, lelaki yang Raykal jumpa tadi papa Raykal. Tapi dia bukan suami mama yang sah"

"Raykal nak jumpa papa Raykal"

"Raykal.."

"Mama..pwis.."

"Kita jumpa Haraboji dengan halmeoni Raykal dulu nae?"

+++

Pintu rumah yang tidak berubah sejak 6 tahun lepas aku pandang sekejap sebelum mengetuk beberapa kali.

"Chakkaman"

Aku setia menunggu di hadapan pintu kayu tersebut. Pintu kayu tersebut di kuak perlahan dari dalam. Muncul seorang wanita yang berusia dari celah pintu kayu itu.

"Ji hae?"

Aku senyum memandang wanita di hadapanku ini. Hampir saja air mata mengalir saat dia menarikku ke dalam pelukannya.

Aku rindu..

Rindu akan pelukan seorang ibu...

"Anak eomma dah berubah" Ujar eomma. Satu senyuman terukir pada wajah eomma.

"Gomawo sebab restu Ji hae masuk islam"

"Cheonma..hmm..mana cucu eomma?"

"Cucu eomma merajuk"

"Aigoo..cucu halmeoni merajuk? Mama buat ke?"

Raykal angguk sambil mulutnya dimuncungkan. Fikir comel lah tu..









































































































Sama macam papa dia.

+++

Yow kentangs kambek setelah beberapa minggu hiatus :) jap jap ade lagi ke readers ff jom kahwin ni? ;-;

weh maap lepas habis exam kepala terus bengong pastu idea ke laut. Maapkan saya jika ff ini semakin mengarut :/ lepas ni aku nk pub ff baru mohon sapot ye and ff blind tu sedih weh takde sambutan gue delete yitu penpik

Ff baru akan muncul bertajuk
PHILOBHOBIA+EGO+ men yongeh

cite tu dia cite pasal sorg laki ni dia ego nak mampus ikut kepala sendiri pastu bila salah x ngaku salah dia eh plis ah aku benci laki mcm ni *belekmoon*

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now