"Ji hae sshi"
"Nae?" Aku memandang Jackson yang berada di hadapanku.
"Since kita dah kenal for 1 year and sekolah pon dah nak habis saya ingat nak ajak awak minum nak celebrate perkenalan kita"
Hambek kerash ajak minum. HAH TEPOK.
"Minum? Why not saya boleh je, nak ajak melantak pon boleh"
Itu dia dah dibagi betis nak peha. HAH TEPOK.
"So awak setuju?"
"Ya"
"Ji hae sshi nanti masa kita keluar tu saya nak bagitahu something dekat awak tapi saya takut saya terlambat"
"Awak nak bagitahu apa?"
Dia bangun dan duduk disebelahku. Tanganku diambil lalu digenggam erat. Jantungku berdegup laju secara tiba tiba.
"Saya.."
Aku menunggu ayat yang akan Jackson lafazkan. Ini mungkin akan menjadi hari yang paling bahagia buat aku.
"Saya nak.."
Tolong habiskan ayat awak Jackson Jebal.
"Saya nak awak bangun"
"Mwo?"
"Saya nak awak bangun!"
"Apa ni?"
"Saya nak awak bangun Ji hae. Bangun! Dah pagi ni!" Badanku digoncangnya sehingga aku terjatuh.
Buk!
"Aduh sakit siott"
Aku membuka mataku. Terdapat satu figura yang tinggi berdiri sambil bercekak pinggang di hadapanku. Aku memandangnya sambil mulut ternganga. Bontot yang sakit aku usap perlahan.
"Dah pukul berapa dah ni? Bila nak bangun? Tahun depan?"
Jam lonceng di atas meja aku pandang sekilas. 10.00 pagi. Aku pandang diri aku pulak. Berpakaian tidur dan bukan berbaju sekolah.
"Lah Ji hae mimpi ke tadi? Alaa kenapa mimpi! Kenapa tak real! Haaaaa..."
"Ni dah kenapa? Gila dah lepas demam?"
"Ji hae mimpi best ma tadi best giler"
"Dah dah pergi mandi demam dah kebah an? Lepas mandi turun makan arrachi?"
"Arraseo"
Eomma keluar dan menutup rapat pintu bilikku. Aku pegang pipi aku. Terukir senyuman pada wajah.
Tak tau pulak aku bila demam dapat mimpi best. Walauweh nak mimpi macam tadi lagi. Tapi aku taknak dia suruh aku bangun haaa...
+++
Aku menuruni anak tangga perlahan menggunakan kaki kanan dahulu. Ikut sunah.
Nak kahwin 4 ikut sunah pulak!
Sampai je bawah aku lari masuk dapur. Makan weh kebulur dah ni semalam makan bubur je tak kenyang. Rasa macam makan air paip "(
Masuk je dapur aku nampak satu figura sedang duduk di meja makan sambil membaca surat khabar. Appa mungkin. Dah lama tak makan dengan appa. Aku mendekatinya lalu memeluknya dari belakang.
"Appa!"
"Sayang dah bangun? Dah sihat dah demam?"
Aku melepaskan pelukanku. Ni bukan suara appa.
"Hah Ji hae tu Taehyung ada sekali eomma lupa nak cakap" kata eomma. Taehyung pusing memandangku sambil tersenyum petak.
Hah hanjeng
Aku terpeluk anjeng weh kene samak duh aduh ni yang malas nak kene kutip tanah. Dahlah banyak taik kucing. Kalau bau tu wangi macam perfume apetah tu takpelah juga.
"Alaaa mati mati ingat appa cuti kerja tadi ish yang kau ni pagi pagi datang rumah orang buat apa?! Takde kerja lain eh?"
"Kerja aku buat masa sekarang ni ialah belajar untuk memikat hati Kwon Ji hae subjek tu paling susah duh aku tak taulah kenapa aku susah sangat nak dapat, Jack-- abende tu nama dia hah dapat pulak, aku rasa aku kene belajar dengan dia ah cara nak pikat hati kau macam mana"
"Meraban je kau ni, dah makan an? Gi balik shuh shuh"
"Tak nok"
"Eii balik lah" aku menghentakkan kakiku.
"Eomma Ji hae suruh Tae balik!"
"Eii ngada aku tumbuk kau karang berterabur gigi dah lah suka hati je rampas first kiss orang"
"Serous ah yang haritu first kiss kau? Yes! Akhirnya aku orang pertama yang dapat rasa bibir kau"
Volume mamat ni takleh nak slow lagi tau. Karang ada yang bisu esok aku kerjakan.
"Suara takleh nak slow lagi eh? Eomma aku dengar nanti giler" aku menepuk belakang kepalanya kasar.
"Aduh! Eomma dah tau ah aku bagitahu tadi" katanya sambil membuat muka anak hanjeng.
Memang hanjeng pon dia ni.
Bush! Gedebush!
+++
Need some comment ") sorry bosan
YOU ARE READING
Jom kahwin!+K.T.H
FanfictionBila member 5 tahun ajak kahwin tapi kau tak nak.. Tapi bila dah besar kau pulak suka dia pastu dia reject kau habis habisan. HAMBEK SINOPSIS MACAM HAREM *gelak separuh mati* +++ Cast: kim taehyung Readers as Kwon Ji hae publish:05/01/2018 complete:-