31

265 44 3
                                    

Ji hae pov

"Peluk aku"

Hak alah ngengada ah baby tua ni nak main peluk peluk pulak dia ingat aku ni mainan dia?

"Mana boleh nanti aku demamlah"

"Hmm takpelah" Taehyung memusingkan badannya membelakangiku. Rasa bersalah menyelubungi diriku.

Budak dah nak mati tu weh. Rasa bersalah bila tak tunaikan permintaan dia. Rasa bersalah juga aku bila kene peluk dia kami bukan mahram. Kene kahwin dulu aku taknak!

"Aku pegang tangan kau jelah eh tapi sebelum tu bagi aku basuh mangkuk ni dulu"

Aku keluar dari bilik Taehyung dan menuju ke dapur. Usai membasuh mangkuk, aku balik ke bilik Taehyung dengan semangkuk air paip dan sehelai kain.

Kain tersebut aku rendamkan sekejap ke dalam mangkuk dan perah sedikit kemudian aku letakkan kain basah itu pada dahi Taehyung.

Perghh buat toturial ke apa.

Aku pegang pipi dia. Panas. Oh demam betul. Ingatkan main main. Kalau main main dah lama aku potong bawah dia tu bagi anjing makan.

"Macam mana boleh demam?" Soalku. Tangannya aku ambil dan aku pegang. Sesekali aku urut perlahan tangannya yang besar itu.

"Sebab kau"

"Kenapa sebab aku pulak?"

"Sebab kau tak bagi aku peluang untuk aku buka hati kau"

"Betul betul lah"

"Betul lah takkan aku nak tipu pulak"

Aku diam.

Dah berapa kali aku diam bila dia cakap macam ni. Aku tunduk pandang tangan aku.

"Weh aku sayang kau"

Taehyung genggam tangan aku. Dia bangun dari pembaringannya. Mukaku diangkat supaya memandangnya. Matanya tepat memandang kearah anak mataku.

Drama on

"Jawab soalan aku boleh?"

Aku diam.

"Boleh kau bagi aku peluang untuk aku buka hati kau? Pilihan jawapan ya atau tidak"

Aku diam lagi.

"Kalau kau taknak jawap tak pelah aku tak paksa pon pergilah balik mesti kau penat layan aku"

Genggaman tangannya dileraikan. Taehyung baring membelakangiku.

Merajuk ke?

Taehyung pov

Aku menunggu jawapan dari mulut Ji hae.

Senyap.

Tangannya yang aku genggam aku lepaskan. Aku baring semula tapi membelakanginya.

Senyap. Dia dah balik ke?

Tiba tiba satu tangan melingkar pada pinggangku.

"Ji hae"

"Aku dah katakan aku takkan balik selagi eomma kau tak balik dah tidur"

Dia peluk aku ke?

Sejujurnya ni bukan apa yang aku rancang.

"Nanti kau demam"

"Badan aku susah nak demam"

"Ka--"

"Dah tidur je"

Aku senyum.

Kamsahamida

+++

Hambik! Aku update 5 chp sekali gus. Weh plis ah aku nak comment dari korang T^T comment korg mmpu membuatkan aku gembira ehek pastu tolong ah vote ff ni tadi aku tgk dah 2 views tapi xde vote lol ") k ah malas ah nak update lagi ")

 Jom kahwin!+K.T.HWhere stories live. Discover now