"Kak Gabby..!!!!!" suara Gina teriak dari luar rumah..
"Kaaaaaaaaak...!!!!" Gina teriak lagi...
Sedang sy mau ready lunch, sy bergegas keluar dari dapur pi tgk c Gina.. "Apa ba ko teriak2 ni...? Kana rasuk ka??" sy marah2 keluar dari dapur...
"Apa?" sy bilang sambil lap tangan sy guna kain yang sy bawa.. Gina berdiri di tengah2 ruang tamu, ada kertas dia bentang di dada dia.. muka dia terukir senyuman yang kalo bole sampai telinga dia..
Sy lost word.. jantung sy berdebar2.. sy jalan pelahan-lahan ke arah Gina.. sy ambil tu kertas & sy tgk Gina.. Gina senyum & angguk2 seolah-olah tau debaran sy..
sy ambil tu kertas, berlinangan air mata sy bila sy nampak keputusan SPM Gina yang sy nda sangka2.. It's flying color... Gina di sebelah sy, gusuk2 lengan sy..
"Gina.. I'm very proud of you..!!!" terus sy peluk dia.. Gina pun ikut peluk & menangis terharu...
"Oh Gina, mami & dadi pasti happy bila nampak keputusan ko ni..." sy tgk balik kertas keputusan dia.. dadi, mami, tgk la c Gina.. anak bongsu dalam keluarga..
"Kak, thank you juga kak sebab suda bertungkus lumus jaga sy.. to make sure everything is enough for me and abang Joji as well.. sy nda tau mcmana mau balas jasa kakak.." air mata Gina mengalir laju membasahi pipi halus dia..
Gina, kalo la ko tau apa yang sedang sy buat untuk teruskan hidup ni keluarga, memang ko nda akan pandang sy sebagai kakak ko.. but I have no choice..
Gina yg agak tinggi sedikit dari sy, sy tgk muka dia.. sy pegang pipi dia sambil sapu air mata dia..
"G, kakak cukup bangga sama ko.. ni la hadiah yg nda ternilai utk kakak.." sy peluk lagi balik satu2nya adik perempuan sy..
"Jom, kita makan to celebrate..." sy bilang kebetulan sy masak lauk kegemaran dia juga... kami sama2 masuk dapur.. ada juga dining area tapi kami dua ja makan, so, di dapur pun bole jg..
"So, have you decide to further your study?" sy bukan cerita lepas ja kami say grace before meal..
"Ehmmmmm, sy belum terfikir kak..." bilang c Gina masa take her 1st bite.. sy tgk dia berkerut dahi.. "Saya mau kerja, kak.. sy mau tolong kakak.." Gina tambah lagi..
"No, G... Kakak mau Gina terus belajar.. selagi masi ada passion utk belajar, p la belajar... pasal kerja ka apa, kakak masi bole tanggung kamu.. just don't worry too much about our financial.." sy bilang..
"Kak, that's the reason why sy mau kerja... You work too much!!! Beside, kak & pernah kasi tau apa kerja kakak.." c Gina bilang.. nada dia bercakap agak kecewa..
"G, apa keja kakak, kamu nda perlu risau.. kakak masi bole tanggung kamu dua.. jadi, kakak mau ko teruskan sambung belajar.. OK?" sy bilang agak tegas..
"but kak---"
"No buts... full stop..!!" sy bilang potong ayat Gina & kasi tunjuk tapak tangan sy...
"ok, fine...!" Gina mengalah juga akhirnya..
"Good, now eat..!" sy bilang lagi..
**************************************
Beberapa hari lalu, sy terima message dari salah satu client lama sy.. He's a businessman and very rich.. dia mmg selalu kasi 'manja' sy dengan duit dia kalo kami jumpa.. he likes to buy me anything I want walaupun sebenarnya sy nda minta pun.. apa yang sy suka pasal dia, dia bagi 'gaji' lebih dari yg selalu sy minta but the good thing is dia nda pernah ask for more..
Dia ni jenis yang suka sy spend time sama dia.. dengar semua luahan hati dia.. He's in his 50s but that's doesn't matter.. Oleh kerana dia ni businessman, jarang kami berjumpa in town, selalunya misti luar daerah.. dia bilang dia nda mau kedapatan.. Tau juga takut kan?
YOU ARE READING
My Other Side of the Story | Completed
General Fiction"Nda payah..!! Sy nda perlukan semua pertolongan ko!!.. sy nda perlukan rasa kasian ko..!! Just leave me alone.. Sy sedar juga ba sy ni apa..." "Please jangan begini.. just let me be in your life.. I want to understand you.." "Kenapa?! Nda cukup ka...