Part Twenty

3.4K 169 55
                                    

"Miss, miss.. kamu ok?" bahu sy kana kasi guyang2..

Sy tgk sekeliling, sy dalam teksi pula.. Sy lap airmata sy.. "sorry.. Bole bawa sy pigi hospital?"

Tanpa berlengah, tu driver angguk2 dan terus drive.. I keep on praying that everything is going to be okay sama adik2 sy..

Fon sy balik2 ringing, when I looked at the screen, it's James.. I just can't talk to him right now.. Sy declined call dia.. kalo sy sambut mmg dia bising2.. sy nda mau kasi keruh keadaan lagi.. bagus sy fikir pasal adik2 sy..

Why must he judge me? Sy ni budu sangat ka mau kasi sebar video mcm tu? And why must he be angry with that? Time tu kami belum pun sama2.. Dia pun pernah juga cakap yang dia nda peduli pasal tu and dia tau kenapa juga sy buat.. Then, now what??

That video..

Shit..! Could it be Anna yg cuba sabotaj sy? My instinct keep telling me it's her.. sy tau dia nda akan berenti selagi nda dapat apa yang dia mau..

'If you think you can get away from this, you're wrong!'

That's the words she threatened me.. Could she be the one? tapi apa hubungan dia sama Mark atau c Claire??

is Mark and Claire part of it? urrrggghhh!! sy nda dapat habis fikir oooo...

"Miss, sampai suda.." bilang tu teksi driver kasi mati lamunan sy.. sy tgk luar jendela kereta, ngam2 depan hospital..

"oh, thank you.." sy terus byr & cepat2 keluar..

Sy berlari pigi counter lobby di hospital.. Ada nurse yang bertugas di sana..

"Excuse me.. Sy Gabrielle Phillips.. Sy dapat call yang adik2 sy terlibat dalam kemalangan.." sy bilang dengan tenang..

"siapa nama ya, miss?" tu nurse tanya..

"George dan Gina Phillips.."

Tu nurse taip2 sambil tingu tu monitor screen..

"miss, diorng masi dalam emergency room ni.." jantung sy berdegup laju.. sy nda dapat bersuara.. "Miss bole tggu sana waiting area, nanti sy inform doctor.."

sy pegang dada sy.. "bole sy tau apa yg terjadi ka?"

"kami dapat info, pemandu trailer hilang kawalan dan terlanggar kreta diorng--"

This is why sy rasa lain tadi.. Why this is happening now? 😢😢😢

Tiba2 sy rasa pening.. Sy pegang kepala sy.. Jantung sy berdenyut laju sebab terkejut.. Nda lama sy sesak nafas.. satu2 nafas sy keluar..

"miss, kamu OK? Miss, miss? I need help here!" pipi sy kana tampar-tampar lembut..

Then I passed out and hear nothing..
.

.

.

"Gabriella?"

Sy dengan suara panggil sy..

"Gabriella?"

Sy pelahan-lahan buka mata.. Sy nmpk ada susuk badan pakai baju putih.. Sy kelip2 mata sy mau kasi jelas pandangan sy..

"Gabriella? Can you hear me?"

Sy angguk2..

"I'm Dr. Stella Brown.. Do you know where you are?"

Sy angguk2, "In the hospital.." sy jawab pelahan.. sy pegang kepala sy sambil pejam mata, tiba2 sy rasa pening lagi..

Hospital!

My Other Side of the Story | CompletedWhere stories live. Discover now