"Gabby?"
Suara Hilda sekali bunyi ketukan di pintu bilik.. terlampau selesa ba ni katil.. sy pejam mata lagi.. selesa betul ni..
"Gabby, ko suda bangun?"
Hilda bilang lagi.. terbuka terus mata sy.. cepat-cepat sy bangun..
"Ya.. I'm awake..!" sy bilang tinggi sikit suara.. nda lama tu Hilda masuk dengan dulang-dulang sekali..
"Here, sy bawa breakfast untuk ko.. makan la.." Hilda bilang .. astaga, sy nda sangka layanan yang mcm ni sy dapat..
"Hilda, I don't expect you do this---"
"It's ok, Gabby.. c boss yang suru.." dia senyum..
"Boss? Siapa?" sy hairan..
"Nanti ko tau juga tu.. lepas makan, bersiap ya.. sy mau bawa ko pigi klinik for check up.." dia bilang sebelum keluar bilik..
ini yang bikin hati sy nda keruan.. ada teka teki lagi.. Siapa ba boss ni? dia ka owner juga? kenapa juga mau tapuk-tapuk? dia ka owner yg sy ternmpk tu? urggghhh it's killing me to know.. nanti sy tanya c Nat saja la..
Siap sy breakfast terus sy p mandi.. sy pakai casual.. lagipun mau p klinik.. belum pun sy set any appointment.. before sy keluar bilik sy mau call c Nat tanya kalo-kalo dia kenal ni owner..
Just two ringing, Nat sambut..
📞 Nat: Hey, beb.. how's everything?
📱Me: Semua ok, Nat.. Thank you.. Beb, ada sy mau tanya..
📞 Nat: Aarr? Apa tu? Is it about Little Pea?"
ketawa sy dengar..
📱Me: No, silly.. Little Pea doing fine.. in fact, Hilda nanti bawa sy p klinik for check up..
📞 Nat: Phewww.. ingatkan apa... So, she's great, isn't she?
📱Me: Way great, beb.. Beb, siapa owner ni tempat?
📞 Nat: Eeeeer, sy nda pasti pula.. Why?
📱Me: Beb, please.. You must know something.. takkan ko suggest pigi ni tempat kan? come on, beb.. kasi tau sy, please...
📞 Nat: Beb, just enjoy your, so called vacation.. you said you need it, right..? Then, enjoy la.. ok, I got to go.. I have something to do...
What the hell? Sy tgk fon sy.. She end it just like that.. kurang asam betul..
Urggghhh!! sy nda suka ba berteka-teki ni.. I'm not good in it...
"Gabby? are you ready?" Hilda masuk pi bilik sy..
"Ya, ya.. I'm ready.." sy cepat-cepat ambil beg sy dan keluar bilik...
.
.
Bernard yg drive kereta bawa sy dan Hilda.. bukan guna limo lagi la.. ada kereta lain lagi.. mangkali tu owner punya la kali.. sy nda mau tya lebih2 sebab nanti si Hilda bilang "nanti ko tau juga tu.." 😂😂😂
"Ok, you're here.." Bernard pull over the car in front of a clinic.. "nanti sy balik ambil kamu.." dia bilang lagi...
Sy dan Hilda sama-sama masuk tu klinik.. "It's been with the family for a long time.." Hilda bilang..
"Family doctor?" sy tanya..
"Lebih kurang begitu la but more to a friend la.." sy angguk-angguk paham..
Hilda tolong register sana kaunter.. ada sy nampak beberapa pregnant woman juga sedang tggu giliran.. at the corner, I saw a couple.. probably husband and wife.. the husband senyum usap-usap perut wife dia.. sy senyum tapi bertakung airmata sy.. I miss James.. That could be us, sama-sama datang for monthly appointment.. never miss even once..
YOU ARE READING
My Other Side of the Story | Completed
General Fiction"Nda payah..!! Sy nda perlukan semua pertolongan ko!!.. sy nda perlukan rasa kasian ko..!! Just leave me alone.. Sy sedar juga ba sy ni apa..." "Please jangan begini.. just let me be in your life.. I want to understand you.." "Kenapa?! Nda cukup ka...