Sy tgk jam tangan, it's almost 7pm suda..
sy dalam bilik c James.. dia paksa sy buat kerja dia di bilik dia ni.. nda juga berat cuma susun2 paperwork dia.. sy duduk di sofa sambil buat kerja...
selang2 masa sy silik tgk dia.. sy mau tgk kalo ada tanda2 dia mau keluar ofis tapi masi dia type2 di laptop sambil tulis2 di note book dia.. berkerut ja sepanjang masa..
takkan sy OT buat susun2 kertas ja ni..?
.
.
.
~Flash back~
"From now on, ko report duty sama sy saja" James bilang yg tadi time suru masuk bilik dia.
"Hah? bukan sy under c Julie ka?"
"Sepa yang boss sini?" dia bilang lagi.. kalo suda kana ckp gitu, apa lagi sy mau bising kan? diam ja la..
"Fine.. ada apa2 lagi?" sy tanya sebelum mau keluar..
"ni... ko susun ikut date & number.. jangan ada miss..." dia surung tu file2.. mau dua kotak ba kana surung.. sy tgk ja ni.. mataiii la.. nda bole siap ni sampai times up...
Pappp!!!
"Gia..!!! The files...!"
"Oh ya ya... ok2.." sy mau tarik bawa keluar tu files... sy nda dapat angkat jadi sy tarik la...
"What the hell are you doing?"
"Eeeerrr-- mau bawa keluar ni.." sy tunjuk tu kotak file..
"buat di sini saja..." dia tunjuk tu sofa area sana..
"But----" terus sy kana kasi 'talk to the hand'.. sy terdiam terus..
hati sy mulai panas suda c James sengaja mau kasi ulun2 sy ni.. sy silik dia kijap, sempat sy nmpk dia smirking ni.. cisss, bikin panas...
~Flash back end~
.
.
.
"Don't you have somewhere to go?" c James bersuara kasi pecah kesunyian..
"Huh? where?" sy tanya tengok dia.. ada binggung kijap..
Mcm gelabah dia sekijap, geleng2 kepala dia.. "Oh, n--nothing.."
Oh! baru sy teringat..
dia ternampak kan tu message c Mark send kasi sy.. hehehe.. suda sy awal2 kasi tunda pigi hujung mggu.. nasib sy pintar ni.. ahahaha.. sy senyum ni tgk dia.. dia ingat sy lupa suda pasal tu kali..
"Come.. Let's go..." James berdiri sambil pakai kot dia..
"Hah? pigi mana?" tangan sy masi susun2 tu kertas sambil berdiri.
"ikut saja la.." dia bilang lagi..
"James, can I--- ehmmm sorry.. Mr. Hugh, can I just go home?" sy penat & lapar ba actually..
satu hari duduk susun ni kertas yang dia suru buat.. sy rehat pun, curi2 time tghari yg dia keluar.. sy cuma makan biskut ja di pantry.. terpaksa sy cancel lunch time sama c Ben & Nat..
Dia hembus nafas dia sambil tunduk.. nda lama tu dia tgk sy balik, this time he soften his eyes.. dia jalan p tempat sy.. sy berdiri terkaku ni.. dia betul2 berdiri depan sy, cuma mata sy ja bergerak tgk dia..
Dia angkat tangan sentuh muka sy.. Ibu jari dia gusuk2 lembut di pipi sy..
"James.. bo--bole ka sy balik?" sy pegang tangan dia kasi turun.. baru dia sedar dari pandangan dia yg stick to my face..
YOU ARE READING
My Other Side of the Story | Completed
Tiểu Thuyết Chung"Nda payah..!! Sy nda perlukan semua pertolongan ko!!.. sy nda perlukan rasa kasian ko..!! Just leave me alone.. Sy sedar juga ba sy ni apa..." "Please jangan begini.. just let me be in your life.. I want to understand you.." "Kenapa?! Nda cukup ka...