_TTM_JISUNG

1.6K 93 17
                                    

Oleh: eunnisa

Watak utama: NCT Jisung & (y/n)

Tajuk: Pandanglah sini...

(y/n)'s POV

Aduh, lecehlah eomma ni. Aku minta tolong dia hantar pergi sekolah, dia pulak minta tolong aku jangan kacau dia buat kerja dia. Dia buat kerja apa je? Main Mobile Legend pagi petang siang malam. Kalau dia menjahit ke apa ke tak adalah aku kesah.

Aku terus berlari ke bus stop memandangkan pagi-pagi gini dah nak hujan. Tapi nasib menyebelahi sebab belum sempat hujan turun, aku dah naik dulu. Naik ke mana? Naik baslah, kak. Aku meliarkan mata mencari tempat duduk.

Oh yeah, tu dia. Aku terus meluru ke tempat duduk yang memang kosong kedua-duanya. Aku baru je nak duduk! Ada seketul mamat ni dah duduk dulu dekat seat yang belah tepi tingkap.Lepas tu dia letakkan beg sandangnya yang warna hitam tu di seat sebelah. OMG, TAK ADA MANNERNYA MAMAT SEKETUL NI...

Tak apa, (y/n). Sabar...sabar... Behave... Kau orang baru dekat sini. Jangan cari pasal. Aku cuba menegur tapi...asal dia nak jeling aku lain macam seh? Jeling atas bawah pulak tu.

"Jeogi..."  Ayat aku tergantung di saat dia alihkan beg dia. Oh, paham rupanya. Ingatkan tak paham. Aku terus duduk. Aku jeling jam tangan aku, lepas tu aku jeling dia. Jam tangan aku yang tak cari pasal pun aku jeling apatah lagi mamat sebelah aku ni. Sekarang baru pukul 7.35 a.m. Maksudnya aku ada masa lebih kurang 15 minit je lagi untuk sampai awal ke sekolah. Aku dahlah nak kena daftar lagi jadah haram lagi tah.

Mamat sebelah ni? Dia dah sedap ngorok dah. Kan tengah hujan renyai-renyai di luar. Tu yang sedap tidur tu. Cuma satu benda jelah. Aku tak kisah langsung walaupun saiz lubang hidung, aku takkan ambik kesah. Tapi aku kesah sangat bila dia sedap-sedap je tidur siap melentok  dekat bahu aku yang cantik ni.

Aku pandang dia sebab aku fikir aku nak kejut. Sekali aku terpandang uniform sekolah dia, lencana sekolah dia. Then aku pandang lencana sekolah aku. WOWOOWOW, DON'T SAY YANG AKU SAMA SEKOLAH DENGAN DIALAH?! WOI, TAK RILEK SIAK.

Lepas tu aku nampak dia slow-slow bergerak menyelesakan kedudukan dia dan memaut lengan aku. Eh eh, sedap dia je nak main paut-paut. Pikir aku ni batang kayu ke apa nak main paut-paut? Aku dengar dia berdehem perlahan. Eh hanat, kau tak tidur lagi pun rupanya.  Aku cuba kejut dia. Di saat aku hampir, sikit je lagi nak menyentuh bahu dia untuk kejut dia, dia bersuara.

"Jangan kejut aku selagi tak sampai sekolah. Aku tak sihat."

OMG...Ni yang aku lemah. Aku masih boleh lawan dia kalau suara dia macam Spongebob, macam Aiman Tino ke, macam suara Sajat. Tapi aku tak boleh nak lawan kalau dengar suara lelaki yang macam ni... Suara dia....deep sangat. Perlahan-lahan aku tarik semula tangan aku daripada nak sentuh dia. Aku biarkan dia tidur. Tapi aku tak tau kenapa aku masih tak lepas dari pandang muka dia.

Rambut blonde dia, disebabkan dia melentok dekat aku yang pendek ni, maka rambut dia terkena pipi aku. Aku dapat bau rambut dia yang wangi ni, pipi aku pun dapat rasa yang rambut dia lembut. Alis mata dia, tak panjang sangat, tak pendek sangat. Hidung dia mancung, tinggi. Bibir dia kecik je, tapi senang mata aku tengok. Badan dia panjang, kakai panjang, tangan pun. Dia ni mesti tinggi. Oh, ada tahi lalat kecil bawah bibr. Comelnya...

NO! NO! NO WAY, (Y/N)! Kau ni baru pandang dia kejap dah cakap dia comel? Sebelum ni kau takkan senang-senang pikir someone tu hensem ke comel ke apa. Watse rong wif yu?  Hensem sangat ke mamat tak ada manner ni pada mata kau? Aku menepuk-nepuk pipi aku, bagi sedar diri sikit plus biar aku tak tertidur sebab aku dah terngantuk jugak ni.

Tapi aye kennotlah. Mata ni berat bebenor. Maka tertidurlah aku di samping mamat tak ada manner yang hensem ni.

Someone's POV

Aku baru je nak pergi dengan lebih nyenyaknya tapi...

TUP...

Kepala minah ni membuatkan aku tersedar semula ke alam nyata. Ya, dia terlentok dekat kepala aku. Aku sekadar membiarkan dia terlentok dekat atas kepala aku. Kepala dia tak lah berat dan besar macam kepala Chenle. Aku saja je main jeling-jeling dia tadi. Tapi tak sengaja pulak aku terpesona dengan kecomelan dia tadi. Nasib baik cepat je aku cover line tadi.

Dahlah disebabkan dia dan hujan yang dah berhenti ni, aku tak jadi nak tidur tapi... takkanlah aku nak bangun macam tu je. Nanti terjagalah minah ni. Maka aku pun setia pada posisi aku tadi. Sampailah dah tiba sekolah,aku cuba kejut dia dengan mencuit pipi dia yang tembam ni. Lantaklah, aku kesah apa.

(y/n)'s POV 

Aku terjaga bila aku terasa ada sentuhan dekat pipi aku. Aku terus menegakkan badan aku. Wait... maksudnya dari tadi aku...lentok dekat mamat tak ada manner yang hensem ni ke? Kena minta maaf ni.

"Mi..."

Aku tak sempat nak minta maaf, dia dah bangun dulu dan keluar dari bas. Aku pun ikut dia keluar. Aku meliarkan andangan untuk mencari mamat tadi. Eh, (y/n), kau datang sini banyak lagi benda nak kena buatlah. Nak kena daftar kelas lagi, cari kelas dah berjam. Cari office sekolah dulu. Aku teruskan langkah kaki aku ke dalam bangunan sekolah yang besar nokharom ni.

Dekat 10 minit jugak aku berpusing tapi tak jumpa jugak office ni,. Aku terduduk dekat satu bangku kat tempat loker pelajar yang banyak beribu-riban ni. Ramai lagi yang tak masuk kelas. Aku sendiri tak tau lagi diorang punya sistem macam mana. Nak minta tolong budak-budak yang lalu-lalang ni pun malu.

Tiba-tiba mata aku tertancap pada seseorang yang aku cam. Mamat tak ada manner yang hensem tadi! Dia baru lepas tutup loker dia. Aku tataulah kenapa... Aih, peliklah...sebelum ni au tak cepat jatuh hati kat orang pon. Tapi dia ni, pandang pun tak lepas. Eish...dia tak nak pandang sini ke? Pandanglah sini!

Duk bersandar je kat situ tunggu siapa? Nak tunggu semua masuk kelas. Mata aku still melekat kat dia. Tak lama lepas tu, dia toleh ke arah aku. Dia mula melangkah tapi tak pastilah kalau dia betul-betul nak pergi ke aku. Aku just  tunduk. Aku tak nampak dia tapi tau-tau  je dia dah tarik aku. Aku ikut jelah sebab aku tengah gabra sebenarnya. Aku kalau dah gabra memang tak boleh nak buat apa.

Lepas tu, kitorang berhenti berjalan. Dia pun lepaskan tangan aku. Kejap lagi aku dengar dia bisik dekat telinga aku.

"Kalau dia tanya nak kelas apa, cakap kelas yang ada Jisung Pwark. Tau? Aku tungggu kau." 

GOSH, suara dia. Aku pandang depan. Dia bawak aku ke office sekolah rupanya. Aku pun dengan yakin masuk untuk mendaftarkan diri. Tak sangka...Sebab seat dalam bas je pun...Mampu buatkan dia pandang aku...

[1077 words]

[1077 words]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



[O-G] Talk To Me // NCT Malay ImagineWhere stories live. Discover now