Written by :blueite259
Title : Magnum?
Characters :
Liu Yangyang × Li Ryuxian*Notes
Bold=Mandarin
Gambar semua adalah hak milik orang. I dont own that picture.Yangyang POV
Panas sungguh hari ni.
Aku berjalan menuju ke pasaraya berdekatan. Nak beli makanan lah kan.
Siapa suruh?
Hah. Kes kalah main flip bottle dengan member Wayv yg lain.
Dahlah kena pergi sorang. Kesian aku yg comel ni.
Aku dengan pakai mask serta cap menyelinap masuk ke pasaraya.
Fon ditelek melihat senarai barang yg hendak dibeli.
Aduhai Kun hyung ni. Nasib baik handsome. Banyak betul barang dia nak. Nak buat kenduri untuk 21 orang member ke apa.
Setelah mengambil dan memasukkan semua barang yg dikehendaki oleh mereka2 itu, aku pergi ke tempat favourite aku. Ofc freezer yg penuh dengan ais krim.
Aku nampak ada magnum classic. Hurm.. Dapnya!
Aku tak sedar yg kat sebelah aku ni pon ada orang. Dah kalau mata asyik dok pandang ais krim.
Orang tu buka freezer dan dia mengambil satu2nya aiskrim magnum yg ada dalam freezer tu. Yg dari tadi aku dok tenungkan.
"Hye. Excuse me. That's ice-cream is mine"
"Pardon? Who get it first? You or me? Guess what? It's me. Huh! It's already in my hand and I gonna pay it."
Tak guna. Nasib baik aku tak nampak muka kau. Pakai mask juga minah ni.
Mana tahu minah? Rambut ngan baju lah.
Aku nak juga ais krim tu!
Aku block jalan dia yg nak ke kaunter.
Pehal minah ni beli banyak aiskrim.
Cornetto pon dia balun sampai dua.
"Excuse me! Don't block my way"
"Eh.. Kau. Dahlah beli ais krim banyak. At least bagi lah yg magnum tu kat aku!" bebel aku dalam Mandarin.
"Memang taklah! Aku nak yg magnum ni. Ceh. Ingat dia seorang je ke boleh cakap mandarin kat Korea ni. Ingat aku tak paham"
Terkedu aku dibuatnya.
Dia berjalan terus menuju ke kaunter. Bahuku sengaja dilanggar.
Hilang terus mood aku.
Melepas sudah.
Aku menolak troli yg penuh dengan barang itu dengan lemah longlai.
Kelibat gadis itu pon dah hilang.