TTM_KUN

610 43 10
                                    


Request by:eunrighthere

By:putryee_aniese

Character:Qian Kun & Wang Tzuo In

Tittle:smiling cooking boy



Tzuo In pov

"Mama sakit lah......."

"Saper suruh pecahkan pinggan kesayangan mama lagi? ni dah kali keempat tau! habislah koleksi pinggan mangkuk kesayangan aku....."

Aku terus larikan diri dari mama yang tengah membebel sesorang kat dapur.aku tak bermaksud jahat tapi memang aku ni jenis yang cuai dan lambat pick up.sebab tulah sampai sekarang aku masih tinggal dengan parent aku walaupun dah umur 22 tahun.

DINGDONG

Aku dengar bunyi loceng.Mama terus berdesup mendapatkan pintu dan mengabaikan aku.siapa pulak yang datang ni?

"Puan Qian kenapa datang tak bagitau? saya tak sempat nak masakkan makanan tengah hari..."

"Ehhhh jangan susah2 lagipun saya datang ni memang nak kasik makanan untuk Puan Wang sekali.boleh kita makan tengah hari sama2"

"Terima kasih lah.....jemput masuk.maaf lah kalau rumah kami ni bersepah sikit"

Mama terus berlari anak kat aku dan membisikkan something.

"Tzuo In pergi buatkan air untuk tetamu kita.....kawan lama mama ni"

"Ta...tapi"

Mama terus meninggalkan aku yang terpingga-pingga.HABISLAH aku harap aku tak buat salah lagi......berserah kepada takdir.aku mintak maaf dulu kawan mama.

Puan Wang pov

"Ni Qian Kun ke? dah besar panjang dah.....kali terakhir datang rumah makcik Kun ni baru pandai berjalan"

"Haah Kun ni dah 23 tahun dah tahun ni tapi sampai sekarang masih takde girlfriend.......kesian saya menunggu"

"Mama....."

Aku tersenyum melihat gelagat anak lelaki Puan Qian.Handsome macam ni masih takde saper nak? rugi betul......nasib aku dah tua ehhhh

"ermmm maaf lambat..."

Tzuo In menantang set teko seramik favourite aku.Ya Ampunnn kalo pecah lagi memang aku tukar semua peralatan dalam rumah ni jadi plastik! tengok tu bawak air pun boleh terkepit-kepit macam tu? memalukan betul lah anak dara aku sorang ni.....

tak sempat aku nak tegur Tzuo In dah tersadung kaki sendiri dan hampir2 terjatuhkan set teko seramik aku! nasib baik Kun sempat tolong......malunya aku kat Puan Qian begini.....

"Biar saya bawakkan"

"urmmm terima kasih"

Tzuo In pov

Aku nampak mama dah menepuk dahi sambil menggeleng-gelengkan kepala.halaaahhhh mama anak mu ni lagi malu tau! dah lah mamat mana entah tolong aku ni......nasib hensem

mamat tu meletakkan teko atas meja dan menuagkan air kepada mama dan kawan mama.anak yang baik nampaknya.......

"ni Tzuo In ke? dah lama tak jumpa!!! ingat makcik lagi tak?"

"ahhhh tak...."

Aku nampak raut wajah kecewa di muka makcik ini.aku ni pelupa lah mana ingat orang yang dah lama aku tak jumpa ni...

"Puan Qian nilah yang selalu belanja kamu mainan tau tak masa kecik"

"ohhhhh patut lah tak ingat"

[O-G] Talk To Me // NCT Malay ImagineWhere stories live. Discover now