Write by: tikatikahhh&putychoco
Request by:lovewjaemin
Characters:Renjun & Li Qingqing
Title:Sunset boy🌅
---------------------------------------------------------------------------------
Li Qingqing pov'Betul ke apa yang aku buat sekarang ni?' kataku sendiri. Deringan telefon yang agak kuat mematikan lamunanku.
Liu Yifei calling ..........
Tanpa berlengah lagi aku terus menyambut panggilan tersebut.
"Qingqing kenapa lambat sangat angkat telefon ni?"
"Aku baru je sampai depan pintu pagar sekolah ni."
"Kau jalan kaki ke? Kan aku suruh driver hantarkan. Kenapa nak jalan kaki jugak ni?"
"Sukahati aku lah. Yifei.....bila kau-" Yifei terus memintas ayat aku.
"Nanti balik sekolah jangan lupa call aku lagi tau. Aku tak tau kau habis class pukul berapa."
"Ye ye aku call nanti. Ok aku end call dulu eh."
"Jap, ingat pesan aku kau kene tau siapa Huang Renjun. Tapi kau tak nak kawan ngan dia pon takpe."
Alahai minah ni punya request pelik² je. Tapi sape Huang Renjun tu? So, Aku kene kenal sape Renjun tu tapi jangan kawan ngan dia macam tu ke?
Panggilan Yifei terus aku matikan aku terus melangkah masuk ke kawasan sekolah elite tersebut dengan penuh debaran.
Crystal Clear High School
"Okay Qingqing kau datang sini jauh² untuk belajar ok. Pasal Renjun tu nanti² lah aku fikir."
Kataku sendiri.Nafas ditarik sedalam-dalamnya baru nak melakah melalui kawasan koridor aku dah terlanggar seseorang.
"Aduh...."
"Yah!"Lelaki tersebut menengking aku. Kacau ah! Baru je tadi semangat aku berkobar-kobar sekarang ni semangat tu dah tinggal kenangan je. Potong ah mamat ni.
"Sorry lah tak perasan tadi." Disebabkan tadi aku melangkah dengan mata tertutup so....aku yang salah kan?
"It's okay lah tadi aku cuma terkejut je. By the way new student ke?" Wah untung seh aku dapat jumpa lelaki hensem dan gentleman. Boleh buat calon suami ahaks.Tapi muka dia gloomy je tak senyum langsung.
"Haah new student. Tapi semalam dah daftar cuma tak masuk kelas je." Huhuhu....caring seh mamat ni. Nak jadikan crush ah.....hehehehe
"So....kenapa tak pakai uniform?" Ehek itu pon nak tanya kah.
"Ada kat loker lupa nak amik semalam. I go first okay." Aku terus tinggalkan lelaki tersebut. Haahlah asal tadi aku tak tanya nama dia apa tadi?
Setelah jumpa loker aku kat mana uniform tu aku pandang lama. Ni mesti loker Yifei.
Aku ambil uniform tersebut tetapi terdapat teg nama dibawahnya.Liu Yifei
Aku cepat² menggelengkan kepala.Selesai menukar uniform aku menuju ke kelas aku.Kelas 5-A.Kelas Yifei dulu.
Aku melangkah masuk.Kelas belum bermula jadi baru sebahagian pelajar yang berada di dalam kelas.