Requested by: zafirallya
By: eunnisa
Genre: Sweet, vampire
Title: My VampireMate😈
Main cast: Kim Jungwoo aka JungUwu and Kang DaminAuthor nak cakap minta maap sebab Maybe cerita ni... 🌚Yeah... And sorry sebab jalan cerita agak pendek dan Maybe tak berapa menarik. Sila comment muahhahahaha.
Damin's POV
"Arghh..." aku melepaskan keluhan. Lamanya dia ni! Kata nak melabur je. Ni macam dah pergi berdagang dah dia punya lama ni adoi. Aku menyumbat earphone dan buka lagu favourite aku sementara menunggu bff aku ..lah sangat... eh betullah bff muehehe.
Meh karok jap.
"neoleul salanghaji anhneun geu salam-i gakkeum buleobgido haess-eo
oneul uneun neoui yeop-eseo kkeonaen mal gyeou -""Gwaenchanha gwaenchanha da.."
The heck...siapa suara yang merdu sangat sambung aku karok ni? Aku pusing.
"Lama tunggu?"
Hek eleh. Bff aku rupanya.
"Oi JungUwu. Kau pehal lama sangat? Kau berak buang taik ke baru nak buat taik? Lama siak."
"Aishhh buang taiklah adoi. Sorrylah lama. Jom gerak. Nanti lambat." Kata JungUwu sambil menggalas kembali beg dia yang aku jaga tadi. Hadoi nasib je kau ni hati lembut tau. Tak sanggup seketul Damin yang suweg bak pakcik suga dan gangster macam Shark doo doo ni nak marah eh.
"Hah yelah. Jom. Nanti lambat pulak siap assignment kita." Aku turut menggalas beg aku dan bergerak sama-sama dengan JungUwu ke library dekat U kitorang ni.
😈😈😈
Aku membawa beberapa buah buku rujukan untuk marketing. Bapak tebal siak. Aku hempas atas meja yakni bebetul depan JungUwu kesayangan eh🌚
"Sshhhhh!!!" Pustakawan dan bebudk U yang lain yang tengah study kat situ jugak meng'shhh' aku.
"Maap. Maap geng. Maap." Aku minta maaf dan terus duduk. Nak suruh tunjuk muka malu? Tunggu aku masuk kubur lah ye?
Aku bukak salah satu buku rujukan tu yang mana aku dah pernah baca sebelum ni. Then aku tunjuk kat JungUwu. JungUwu tengah syok menulis nota kat buku dia yang comel tu. Ada gambo unicorn UWU.
"JungUwu.. tengok sini... ni ha-" aku tak jadi nak smbung ayat bila dia angkat muka dia.
Bukan sebab doa hensem sangat. No i mean dia memang hensem tapi tu bukan pointnya. Pointnya kat sini...apa kat bibir dia tu?
"JungUwu-ah, apa kat bibir kau ni?" Aku lap bibir JungUwu. Dia agak terkejut dengan apa yang aku buat but yeah aku tak reti malu huehue.
"Ah, tu..tu lipstick."
Aku terkezuttts mendengarnya.
"Kau biar betik??"
"T-taklah. Tadi main dengan adik perempuan aku. Pastu tercalit kat bibir aku kot. A-aku tak perasan."
"Ohh. Nasib kau bagitau awal-awal. Aku dah nak salah paham tadi."
"Salah paham apa? Salah paham aku kiss pompuan eh? Mesti kau jeles en en en? Iyakan iyakan? Benerkan?"
"Jangan start kau punya bahenol kat sini. Tak, aku pikir kau betul-betul nak jadi sajat dah."
"Whut.."
Aku tergelak perlahan tengok muka JungUwu. Adoi comellah. Aku tumbuk kang sia-sia hidup.
Sebenarnya aku tau dia tipu aku. Macam aku tak dapat beza je lip stick dengan benda alah tu. Tapi... Apa pasal pulak ada benda ni dekat bibir dia?