TTM_MARK

601 59 14
                                    

written by :  :athyrah_454

requested by : flowerchwe_

title : yes or yes?

character : mark X y/n

p/s : sorry kalau tak sweet sgt or pendek sgt~

y/n pov_kedai aiskrim di sungai han_

hari2 aku nmpk byk couple yg comel2 dtg kat kedai aiskrim aku ni..hurmmm..aku yg owner kedai ni??namchin pon takde..kadang2 rasa jeleslah jugak...sebab aku dah hafal semua couple yg selalu dtg kedai aku ni...tapi diri sendiri takde huhuhu

__on one fine day__

sedang aku tgh bosan menunggu customer, aku perasan sepasang couple yg selalu dtg kedai aku ni jalan ke arah kedai aku.dioranglah couple yg paling aku adore sgt2 sbb diorang comel giler.

"annyeonghaseyo~korang nak order cam biasa ke?"sapa aku ramah bila diorang sampai.

"kejap."kata lelaki tu yg bernama mark.kalau tak silap aku girlfriend dia ni namanya mina.baya2 aku je.

"okay girl , listen here."kata mark pada yeochin dia.yeochin dia plk dah setia menunggu ape yg mark nak ckp.

"from now on , we no longer have any relationship."

oyemji apakah ini??kenapa putus di sini bosskurrr?

"tapi kenapa?tadi kita okay je?saya ade buat salah ke?"tanya yeochin dia dgn muka nak nangis.kesian plk aku tgk.

"tak. awak tak buat salah pon..cuma , saya rasa awak tak patut dgn saya . you deserve a better person . please dont blame yourself in this matter . "

huiyyo ayat drama betul ni..nmpk ah dia ni kaki drama.

yeochin dia yg dah mula menangis tu pon berlari meninggalkan kedai ni.mark plk dah pergi duduk dekat bangku belakang kedai aku ni. aku yg tgh tatau nak buat ape ni pon mula pergi ke arah mark sambil bwk aiskrim yg dia selalu order.

"nah."kata aku dgn awkwardnya.mark tgk aku tgk muka pelik.

"aku tak order pon."

"yelah..tapi ni aku belanja..aku tau kau sedih kan?"aku terus duduk sebelah dia since kedai aku still takde customer.

"aku tak mintak simpati kaulah."

"amik jelahh..cair ni nanti."aku paksa dia amik aiskrim tu.lalu dia pon amik dan ucapkan terima kasih.

"kalau kau tak kisah..aku nak tanya , asal kau putus dgn girlfriend kau?aku tgk korang dah cukup comel dah."

mark tgk aku dgn muka phsyco.lalu perlahan2 dia dekatkan muka dia ke muka aku.alamak....jarak ni....

"perlu ke kau tahu?"

dugeun~dugeun~adumakkk jantung ku tak rilekk

"err taklah aku tanya je..kalau tak boleh tau takpe."aku palingkan muka aku dari dia.dia pon kembali ke posisi asal dia.whew~

"tapi...kenapa putus kat sini?"soal aku lagi.

"sebab kat sinilah tempat kitorang first time jumpa.so aku nak tamatkan kat sini jgk."

"ohhhh "

keadaan menjadi krik2 sebab masing2 senyap.

"err okaylah aku nak smbg kerja."

aku bangun dan mulakan langkah semula ke kedai.tapi tgn aku di tarik oleh dia.

"y/n kejap.."

"kenapa?kau nak ape?"

[O-G] Talk To Me // NCT Malay ImagineWhere stories live. Discover now