TTM_RENJUN

714 59 36
                                    


write by:putryee_aniese

request by:Mayuni03

watak utama:Renjun & (y/n)

tajuk:should I be afraid?



(y/n) pov

"alaaaa bolehlah (y/n) gantikkan shif aku malam ni.......boyfriend aku ajak tengok movie lah.takkan aku nak tolak pulak? kau bukan nak buat apa2 pon kan malam ni?"

teman sekerja aku merengek kat aku sambil main pintal2 rambut dia.ye memang gediks nak mampus.ikutkan hati aku nak cekik jer dia guna rambut dia sendiri.

"kenapa kau tak minta orang lain?"

"sebab diorang semua nak keluar malam ni dengan boyfriend diorang.kitaorang dah janji malam ni~ kau sorang jer yang still single and available"

kata dia sambil pamer senyum mengejek.aku taulah aku je yang takde boyfriend.....perlu ke sakitkan hati aku macam ni? aku baru bercadang nak habiskan baca novel english aku malam ni.....

"hmmmm yelah"

"wuwuwuwuwuuuuuu mekasih (y/n) nanti aku tag kau kat post aku! bubye~ hahahaha"

manusia......apa yang lagi teruk dari tu kan? ye aku sedar aku pon manusia sebab tu aku benci diri sendiri.semua orang buli aku sebab aku tak reti nak melawan......aku tak pandai nak nyatakan pendapat aku sendiri......aku penakut!


10.35 p.m

aku semak nama peminjam buku dalam laptop perpustakaan ni.tanpa aku sedari dah lewat malam rupanya.ada lagi ke bas memalam macam ni? aku dahlah tinggal sorang2.....semua librarian yang lain dah keluar pukul 8 tadi.kunci pon diorang bagi aku.tepat pukul 10.45 p.m aku balik lah....

tiba2 aku dengar bunyi pintu library dibuka.ada orang nak datang library lagi ke waktu macam ni?

"ummm awak librarian kat sini ke?"

tanya seorang lelaki yang uishhh hensem juga ni.....muka macam innocent dan baik jer.


"haah tinggal saya sorang kat sini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"haah tinggal saya sorang kat sini.awak nak pinjam buku ke? baik cepat sikit sebab library ni dah nak tutup"

dia tersenyum dengar jawapan aku.lahai bang~ jangan bikin aku melting disini lah.....nanti aku blushing siapa nak cover?

"saya nak pinjam novel english....kat mana eh section nya?"

"ohhhh ikut saya"

dia ni pun minat baca novel english ke? halamak ada chemistry pulak....adakah ini dipanggil soulmate? are we mean to be? sudah mengarut aku memalam ni.lelaki hensem macam dia ni mesti dah berpunya.

aku pon bawak lelaki ni ke section novel english yang terletak agak jauh dari pintu library.lagipun sebab ramai orang tak berapa nak minat baca novel camni maka manager kami letak section ni agak tersorok sikit.

"awak tak nak suggest apa2 buku kat saya ke?"

"boleh2 awak suka genre macam mana?"

"hmmmm genre yang seram macam kisah pasal vampire ke..."

kenapa taste lelaki ni sama sangat dengan aku? kan aku dah cakap kitaorang ni soulmate hukss hukss.makin perasan aku dibuatnya.

"yang ni macam mana? saya pon tengah baca novel ni......saya suka jalan cerita dia encik..."

"panggil saya Renjun je.nama awak pulak?"

"(y/n).... .patut nya Renjun datang siang2 sikit~ boleh lah saya rekomen lagi banyak buku"

kata aku sambil membelek lagi buku yang aku boleh cadangkan.aku baru nak tarik satu lagi novel tapi Renjun ni tarik lengan aku membuatkan aku menghadap dia.dia genggam lengan aku kuat.

"aku tak boleh datang siang2......sakit nanti"

kata Renjun dengan senyuman yang menakutkan.aku nak tarik tangan aku daripada di genggam dia tapi Renjun tolak aku ke dinding.dia dekatkan muka dia dengan aku.apa dia nak buat ni?

"a-apa awak buat ni?"

"kau tak boleh nak agak lagi ke? tadi kata suka baca cerita pasal vampire...."

Renjun berbisik kat aku.dia usap pipi aku sebelum turun ke bahagian leher.takkan lah dia ni.......vampire? tunggu kejap......kenapa aku nak takut?

"hehh kau ingat aku percaya ke? kalau kau ni pervert sekalipun at least cari lah yang lawa sikit.....aku juga kau nak"

aku tolak Renjun ketepi tapi dia block jalan aku pakai tangan dia.dia ketawa kecil.

"aku tak pernah jumpa manusia macam kau ni.......menarik.apa kau nak aku buat supaya aku boleh yakinkan kau yang aku ni vampire?"

"hmmmm kalau dalam novel......vampire gigit leher dan hisap darah kan? kau boleh buat macam tu ke?"

tanya aku dengan berani.entah kenapa aku tak takut dengan dia......betul lah kot dia ni bukan manusia..

Renjun selitkan rambut aku ke belakang telinga.dia tersengih menampakkan gigi taring dia.alahai.....sengih makin hensem pulak

"tapi aku tak nak gigit kat leher lah....sebab kau menarik sangat.jadi aku kasik kau yang special punya"

Renjun pegang kedua-dua belah pipi aku.tangan dia hangat.

"aku nak warning kau.......aku gigit sakit tau"

"whut-"

tak sempat aku nak cakap apa2.Renjun hentikan kata2 aku dengan bibir dia.....my gosh~ my first kiss? air mata aku mengalir bila rasa lidah aku digigit oleh dia.sakit.

aku jatuh terduduk.air mata aku mengalir tanpa henti.aku pegang mulut aku.lidah aku berdarah......Renjun kesat air mata aku.

"kan aku dah kata sakit...."

Renjun tarik aku ke dalam dakapan dia.dia peluk aku erat sambil usap kepala aku.

"mulai sekarang.....kau aku punya"

memang lah aku benci manusia.....tapi rasanya aku tak benci vampire


                                                                                THE END


                                                                                                    (766 words)


[O-G] Talk To Me // NCT Malay ImagineWhere stories live. Discover now