Writen by: putychoco
Request by:Tearsfull
Tittle: I'm not jokking.
Main Character: Kim Doyoung X Park Saera
Genre: aku pun tatau😅Doyoung's POV
Aku melangkah balik ke bilik aku dengan langkah yang longlai. Penat weh present tadi. Tak tambah dengan nervous tadi pon belum hilang. Aku tiba-tiba teringat dekat apa yang terjadi tadi.
flashback
Aku mula membentangkan pelan bilik berkonsepkan temporari. Ni markah last yang aku kena kaut betul-betul sebelum exam. Sebab markah presentation ni besar jugak.
Lepas present pasal ruang bilik, aku explain pasal ruang shower pulak.
"Saya design bahagian shower ni lebih besar sikit iaitu menyamai besar 1/2 ruang bilik since konsep kontemporari kan? Orang moden sekarang pon bukan setakat nak mandi je kat dalam shower ni." Aku cuba nak melawak mana tau dapat extra point sebab muka lecturers semua macam kena cucuk botox, tegang je.
...
Ok diorang tak gelak aku redha. Au baru je nak bersuara sambung present, tiba-tiba aku dengar sorang minah ni gelak.
"Pffft..KEHAHAHAHA-Sorry.."
Mata aku terus menghala ke dia. Oh...dia... crush kawan si Taeyong tu apa tah nama dia. Oh ye Park Saera.
Semua orang pandang dia dan kemudian kembali tengok aku. Aku pun sambunglah semula.
"Ok disebabkan orang sekarang lagi suka buat parti kat dalam shower , saya-"
"PUAHAHAHAHAGA! KEHAHAHAHHA-"
Ok sumpah aku cakap dia sorang je yang tengah gelak sekarang ni.
"Oops sorry sorry.." Lagi sekali dia mintak maaf. Aku tatau kenapa tapi aku dah menyengih dah ni kat depan. Aku nampak Taeyong kat sebelah dia dah menyenggol dia.
"Banyak betul ya gangguan dan dugaan ketika saya nak present. Saya harap tu tak menggangu markah saya. Ok saya sambung. Tadi saya kata sebab orang sekarang lagi suka buat parti dalam shower, so saya design besar supaya lagi ramai orang boleh dijemput ke parti dalam shower. Saya juga gunakan cermin sehala sebagai pintu shower dan dinding shower."
(+ cermin sehala tu sebelahnya cermin yg nampak imej pantulan, sebelahnya lagi cermin lutsinar)
"Jadi saya letak yang transparent di belah dalam shower supaya orang dalam shower boleh nampak siapa yang kat luar. Kot kot ade perompak masa tengah mandi atau berparti, boleh lah prepare apa-apa yang patut kalau ade perompak masuk. Sebab orang kat luar tak kan nampak orang yang berparti kat dalam shower tu."
Ok yang ni sumpah aku tak berniat nak buat lawak sebab aku rasa diorang macam tak paham lawak aku. Tapi Saera tu...
"GAHAHA PARTI LAGI AHAGAHHAGA-sorry hehe sorry.."
Dia berhenti gelak bila dia sedar semua orang tengah pandang dia lain macam. Dia cuba tahan gelak dengan tersenyum lebar.
Tatkala tu...
end flasback
T