TTM_Jaehyun

808 59 18
                                    

Request by:nurnajla030218
By:@blueite259
Main character: Jung Yoon Oh & y/n
Title:Same heart💝

(y/n) POV

Penatnya hari ni..
Aku mengeluh sambil menyeret beg sekolah sambil masuk ke rumah..

"(y/n) dah balik"
"Hei!Yg pergi seret beg tu kenapa. Ilmu kan tu.. Blablablablabla..........."
Mula dah omma membebel.. Aku terus masuk ke bilik dan terus melompat ke atas katil.. Aku memeluk patung Casper aku..

"AAAAAARRGGGHHH!!!"

Aku menjerit sambil tekup mulut dengan Casper aku.. Harap orang lain tak dengarlah..

"Huhuhu.. Kesian aku kena reject.. Takpe (y/n).. Esok ada lagi.. Ada ubi ada batas selari .. Ada hari aku cantas hati kau, Jaehyun"

Flashback waktu sekolah

Di dalam kelas 3-A1

"Baiklah.. Petang ni semua cikgu ada mesyuarat. Jadi please behave ye semua.Saem keluar dulu"
Kata Yoona Saem..

1
2
3

"Yeah!!. Cikgu takde!"

Cer bagitau siapa je tak suka cikgu takde.. Semua suka..

Waktu yg ditunggu oleh aku untuk confessed (?) kepada jejaka idaman sekolah tinggi Seoul ni.
Jung Yoon Oh.. Kawan lama aku juga..

"Jaehyun."
Aku pergi ke arah meja dia.. Waktu dia tengah tenung luar tingkap.. Member dia yg lain berjemaah ke toilet.. Nak tengok cermin pastu tanya siapa paling handsome.. Macam tak biasa je budak laki sekolah ni punya perangai..

Aku meneruskan kata...

"Aku sebenarnya su.......
" Tak nak.."
"Hah??"
"Aku tak suka kau.. Aku dah tahu kau nak cakap apa.. Kau suka aku kan.. Dahlah (y/n).. Berapa kali aku nak cakap.. Dari sekolah rendah sampailah sekolah tinggi dah nak masuk U dah pon.. Aku.tak.suka.kau. titik noktah."
kata Jaehyun dengan muka dia yg dingin.. Tetap memandang ke luar tingkap..
Nasib suara dia hanya aku dan dia je dengar..

Hati aku retak seribu bak kaca yg jatuh.... Sampai hati kau...

"Takpe.. Aku akan buat kau jatuh hati kan aku. Just wait and see"
"Tak faham bahasa.. Dan satu lagi stop lah hantar coklat untuk aku.. Dahlah coklat Van Houten.. Bazir duit kau je"
"Aku tak rasa bazir sebab aku buat semua tu untuk orang yg aku sayang."

Aku terus keluar kelas dan terserempak dengan member Jaehyun..

"Ohoi! (y/n)!"tegur Taeyong..

Aku terus berlalu keluar.. Membawa hati yg lara....

End (y/n) POV..

Jaehyun POV

Hari ni minah tu confessed kat aku lagi.. Dia tak penat ke asyik confessed kat orang yg sama. Dahlah kena reject banyak kali tetap juga nak kat aku.. Pelik..

Hari ni aku balik seorang diri. Yg lain ada aktiviti koku kat sekolah. Aku takde pape so baliklah.. Hari ni memang memenatkan.. Kepala aku pon pening.. Aku melintas jalan tanpa tengok kiri kanan..
Tiba2......

PPPPIIIIIIINNNNNN!!!!!!!

DUSH!!

Pandangan aku terus gelap..

End Jaehyun POV

(y/n) POV

" (y/n). Nanti pergi bersiap.Kita nak gi hospital"
Kata omma (y/n)..

Muka aku berkerut..
"Siapa pulak masuk hospital"
"Anak kawan omma.. Katanya kena langgar lari. Teruk jugalah"
"Yelah.."

Setibanya di wad kecemasan Hospital besar Seoul..
Kelihatan sepasang suami isteri dan seorang doktor sedang bercakap2.. Kemudian si isteri terus lemah sambil dipegang olehnya suaminya..

[O-G] Talk To Me // NCT Malay ImagineWhere stories live. Discover now