Tok , tok .
Tanpa keizinan pintu pejabat terbuka luas. Sepasang kaki melangkah masuk ke dalam dan mendekati lelaki yang sedang sibuk menyiapkan kerjanya.
" Well finally , so what's bring you here , anything that i can help? " soalnya berbaur sindiran.
" Cut the crap. Aku setuju dengan cadangan kau " Perempuan itu menjeling tajam ke arah nya.
" Straight to the point. Hmm good , by the way Danielle apa yang kita nak buat ni adalah benda yang super extreme. So get yourself ready " lelaki itu tersenyum sinis.
" Aku dah lama ready. Make it fast sebab Rayden hak aku. Aku nak hak aku semula " bicara Danielle dengan nada kegeraman.
" Sure, bedsides... Eishal tak layak didampingi oleh lelaki yang macam Rayden. Aku tahu Eishal tak bahagia hidup dengan lelaki tu. Aku yakin Eishal masih sayangkan aku " Lelaki itu ketawa perlahan lalu tersenyum sendiri.
" Jadi apa rancangan kau? "
" I have my own plan but why not kita guna kau punya plan dulu? Or maybe guna je both, combination " Danielle menganggukkan kepalanya.
" Kalau ikut apa yang aku fikir, we just need to drugged him and bagi dia kena tangkap khalwat dengan aku. At the same time you come and purpose Eishal . Racun la sikit otak dia supaya dia mampu untuk terima kau " Lelaki itu kelihatan sedikit kaget.
" Not bad, jadi aku akan combine plan kita Esok aku bagitahu kau the hole plan and kita start hujung minggu ni " Danielle Menggangguk perlahan.
————
" Hi sayang! " Harraz dan Rayden memandang ke arah pintu. Kedua lelaki itu mendengus geram.
" Sorry boss, saya dah cuba halang tapi dia tetap berdegil " Rayden memicit kepalanya. Kepala diangguk perlahan dan mengarahkan PA nya berlalu pergi.
" Apa kau buat dekat sini hah gedik " soal Harraz kegeraman. Danielle mencebik lalu melangkah mendekati Rayden.
" I datang nak jumpa boyfriend i la, ada i ganggu you? Tak ada kan? Jangan sebok boleh tak. Get lost and give us some privacy " Harraz kepal penumbuk. Privacy kepala hangguk dia. Rayden menghantar lirikkan mata ke arah Harraz . Lelaki itu mengangguk faham dan berlalu pergi meninggalkan mereka berdua.
" Finally! Sayangg i miss you so much " tubuh tegap milik Rayden dipeluk. Lelaki itu terpaku di tempatnya.
" Danielle behave, kita dekat office " Danielle melepaskan pelukan tersebut lalu tangannya bermain main diatas dada bidang Rayden.
" Sayang, kita kahwin? " Rayden tersenyum sinis.
" Kahwin kepala hotak kau. Kau lupa ke siapa yang lari dulu? Dah ludah lepastu nak jilat balik. Tolonglah ,sampai mati pun aku tak akan terima sampah balik " bidas Rayden.
" I tahu you masih cintakan i Rayden! You tak boleh tipu i, you boleh tipu orang lain tapi you tak boleh tipu i Rayden! I tahu you kahwin dengan perempuan tu sebab nak lari daripada kenyataan kan? " Rayden ketawa , sungguh dia tidak mengerti apa yang cuba disampaikan oleh gadis itu.
" Kenyataan apa! "
" Kenyataan yang you tak cintakan Eishal! You masih cintakan i but you denied ,lapastu pura pura bahagia depan i! Betul tak? " terus terhambur ketawa Lelaki itu. Air mata yang bertakung akibat ketawa yang berlebihan dikesat.
" Danielle, look how desperate you are. Hey listen , i love my wife so much and nothing can change that. Cinta aku pada kau dah mati. Kau boleh berambus! Balik England balik , live your life and don't come back " halau Rayden. Suara lelaki itu mula bertukar dingin.
" You tipu! Penipu! Susah sangat ke nak terima i balik? Rayden i love you so much. I sanggup serahkan apa saja, i sanggup buat apa saja asalkan you kahwin dengan i. I sanggup bermadu Ayden... Please " Danielle terus merangkul erat tubuh Rayden.
" Danielle , let me go! Sebelum aku panggil security lebih baik kau keluar dari office aku dan jangan berani kau tunjuk lagi muka kau depan aku lagi! " badan Danielle ditolak kasar. Butang interkom ditekan lalu Rayden memanggil security untuk membawa Danielle yang masih berdegil itu keluar.
Harraz menghampiri Rayden.
" Dan Danielle... Kalau kau nak tahu perempuan macam kau ni berlambak dekat chowkit , simpan jela angan angan kau nak kahwin dengan Rayden tu dalam mimpi cause i will not let it happen " Harraz tersenyum senget.
" Cik " kedua belah tangan Danielle dipaut.
" Wait and see apa yang i mampu lakukan Rayden. You are the causes! " dum! Terus pintu pejabat ditutup kasar oleh Harraz . Makin lama makin sakit hati nak melayan.
" Kau okey? "
Rayden sekadar mengangguk perlahan dan kembali duduk di kerusinya. Kepala yang berdenyut denyut di picit picit.
Gila! Sah perempuan itu gila...
— stay tuned guyssss hahahahaha tak sabar nak kasi surprise muahahahah.
Kalau ada typo tu hmmm buat buat tak nampak je la. Tak double check pun 😪
Lots of love Alya
YOU ARE READING
3.0 | Gadis Kiriman Tuhan ✔
Romance[ C O M P L E T E ] " Dia yang aku puja, Dia yang aku mahu " Dia, seorang perempuan yang sangat berbeza perwatakannya. Dia lain, dia tak sama macam perempuan di luar sana . " kau boleh cari orang lain, sebab aku tak minat nak kahwin dengan...