-Hailey June Cooper-
"Laten we een weddenschap sluiten," daagt Sirius me uit. We zitten met zijn tweeën in de jongensslaapzalen, net nadat we Animagus zijn geworden. De rest is nog buiten. "Oké," antwoord ik meteen. "Als Remus niet voor zijn veertigste een vriendin heeft ga je met me uit," zegt hij. Ik ben best verbaasd. Niet omdat het stiekem een best gemene weddenschap is; we zijn gemeen en Remus kent ons en is een geweldige vriend. Meer omdat hij met me uit wil. Ik weet dat Sirius wel vaker met meisjes uitgaat, maar een echte relatie is er nooit van gekomen. Ik heb nooit over Sirius gedacht als 'leuk' of 'knap'. Dan besef ik dat áls ik verlies, het pas na mijn veertigste zal zijn. Ik grijns. Soms is Sirius echt dom. "Prima, maar als hij eerder een vriendin heeft moet je Severus Snape een bos rozen brengen," zeg ik. Sirius en James mogen Snape nog steeds niet. Ik ook niet, maar hij is een vriend van Lily. Dus ik laat hem met rust en ik zorg we meestal voor dat ze hem niets doen. "Prima. Je wint toch niet," zegt Sirius. Ik steek mijn tong naar hem uit.
"Wanneer is het eigenlijk volle maan?" vraag ik, als de rest van de Marauders weer binnenkomt. Remus trekt wit weg. "Weten jullie zeker dat-" "Remie, we hebben hier weken over gedaan. Natuurlijk gaan we mee," vertel ik hem. Remus zucht. "Kop op, Moony, het helpt," zegt James. "Vanavond," fluistert Remus dan. "Shit, daar gaat mijn huiswerk voor Gedaanteverwisselingen," zeg ik lachend. "Jij moet niet zeuren, je hoeft niets te doen," kreunt James. "Iemand een goed idee voor een prank?" vraagt Sirius. "Ik ga naar Lily, ik wil even geen strafwerk," deel ik mee.
"Hey, Lils," zeg ik tegen Lily. "Oh, hey Hailey. Dit is Severus," zegt ze. Naast haar zit Snape. Zijn vettige zwarte haar hangt tot zijn schouders. Een Slytherin in de leerlingenkamer van Gryffindor? Is ze gek geworden? "Hey Sev, ik ben Hailey. En eh, waarom ben je in onze leerlingenkamer?" vraag ik in een mislukte poging om aardig te doen. Severus perst een moeilijke glimlach op zijn gezicht. "Oh, kom op Hails, het is niet verboden," zegt Lily streng. Ik haal mijn schouders op en ga naast haar zitten. "Zijn jullie al begonnen met het leren van de examens?" vraagt Lily. Ik kijk haar met grote ogen aan. "Lily! Ik weet dat je klassenoudste bent, maar dit gaat echt te ver!" roep ik uit. Severus grinnikt. De rest van de middag praten we met zijn drieën en tot mijn verbazing is Severus best wel aardig. Oké, we zijn geen vrienden en dat worden we waarschijnlijk niet. Maar hij is niet zo slecht.
Uiteindelijk lopen Lily en ik nog mee naar de Slytherinleerlingenkamer -niet naar binnen natuurlijk- en dan loopt Lily door naar de bibliotheek. Als ik terug kom in de zit alleen Sirius er. Ik wil vragen waar de andere Marauders zijn, maar dan zie ik dat hij met grote ogen naar een stuk perkament staart. "Wat is er?" vraag ik zachtjes. "Mijn ouders hebben me uitgenodigd voor een feest deze kerst," zegt hij bitter. Ik weet de situatie tussen Sirius en zijn ouders. Zijn ouders haten hem omdat hij een Gryffindor is. Zijn jongere broertje, Regulus, zit wél in Slytherin. Ik heb hem nooit gesproken, maar volgens Sirius is hij enorm egoïstisch. "En ik mag een date meenemen," zegt Sirius nog bozer. "Je hebt ze al twee jaar niet meer gezien. Je kan het proberen," zeg ik zacht. "Misschien zijn ze verandert." Hij slikt. "En dan? Moet ik een meisje mee gaan vragen?" vraagt hij. "Ik ga wel mee," vertel ik hem. Hij kijkt me met grote ogen aan. "Wat? Het hoeft niet hoor, maar wat is het probleem? Ik kan best voor een dag je vriendin ofzo spelen," lach ik. "En naar wat ik van je ouders heb gehoord vinden ze het vast geweldig dat hun zoon een Grindelwald leuk vindt," ga ik verder. "Ga je je voordoen als een Grindelwald?" vraagt Sirius nu vol ongeloof. Ik grinnik. "Ik maakte een grapje, Orion. Maar, ik ga dus mee?" Hij zucht. "Oké. Maar ik ga echt niet naar die hel zonder jou." Ik knik. "Het is al bijna kerst. En we hoeven niet de hele vakantie bij jouw ouders te zijn," zeg ik.
"Is er iets?" vraagt Remus bezorgd als hij de leerlingenkamer inkomt. "Ik ga met Sirius naar het kerstfeest van zijn ouders," leg ik uit. James kijkt verbaasd. "Hey, padfoot, waarom mag ik niet mee?" roept hij verontwaardigd. "Omdat ik zijn date ben," zucht ik. James begint te lachen. "Dus jij gaat als 'ik ben de vriendin van Sirius' naar zijn ouders?" grinnikt Remus. Ik knik. "Jazekers. Maar mijn kerstvakanties zijn toch nooit goed," zeg ik. "Hé, Lils!" roep ik door de leerlingenkamer. Lily kijkt op. "Weet je nog dat ik vorige kerst met jou naar jouw ouders ging?" vraag ik lachend. Ze lacht ook. "O ja. Toen Petunia en dat rare vriendje van haar er waren?" lacht ze. Ik knik. "Je kreeg ruzie met die Herman en Petunia haat je nog steeds," zegt ze grinnikend. Ik zucht. "Nou, dat was een samenvatting van mijn vorige kerst," zeg ik tegen de Marauders. Ze lachen allemaal.
JE LEEST
The Fifth Marauder ~ Marauders
FanfictionHailey June Cooper is de dochter van Amélie Cooper en ene Gellert Grindelwald. Haar vader verliet haar moeder nog voor Haileys geboorte. Als Hailey naar Hogwarts gaat wordt ze al snel vrienden met James Potter, Sirius Black, Remus Lupin, Peter Petti...