-Hailey June Cooper-
"Dag Jamie! Ik ga je niet missen!" roept Sirius. James rolt met zijn ogen. "Ik jou ook niet! Hailey, kun je ervoor zorgen dat hij de school niet in brand steekt terwijl ik weg ben? Twee keer per dag uitlaten is goed genoeg," zegt James. Sirius kijkt hem boos aan en James steekt zijn tong uit. Ik zucht en ik loop naar Lily toe.
"Bye Lily! Tot over een week!" zeg ik tegen mijn vriendin. Ze omhelst me en stapt dan de trein in. "Schrijf me!" gil ik nog, net voor de trein wegrijdt. "En nu zijn alleen wij tweeën nog over," zegt Sirius dramatisch, die naast me is komen staan. "Nee hoor, ik heb altijd Alice no-" Mijn oog valt op Alice, die haar hoofd op de schouder van Frank Longbottom heeft gelegd. "Laat maar. We zijn inderdaad de enige," zeg ik treurig. Sirius grinnikt en tilt me op. Ik begin gelijk te gillen. Misschien is zo'n week met Sirius zo erg nog niet.
~
De week verloopt best soepel. We oefenen met Quidditch, we zorgen voor een ontploffing in de keukens, schilderen een snor op de dikke dame, laten de wc's overlopen en nog meer. Bovenal was het echt de beste week kerstvakantie ooit. Filch rent de hele tijd boos achter ons aan, terwijl Sirius en ik lol maken. Ook Peeves heeft ons af en toe geholpen. Ik geloof dat we de enige leerlingen zijn op heel Hogwarts die hij mag. Ik heb ook veel met Alice gekletst, als ze niet bij Frank was. Ze is aardig, maar toch heb ik Lily gemist. Als de week voorbij is sta ik haar vrolijk op te wachten bij het perron.
"Lily!" roep ik hyper, als mijn beste vriendin na een week weer terugkomt. Ze valt in mijn armen en ik zie dat haar ogen rood zijn. Ik kijk haar vreemd aan. Ze blijft huilen als we naar de leerlingenkamer lopen. "Hey, Orion, wij zijn even boven!" roep ik naar Sirius, als we in de kamer zijn. Ik ben erachter gekomen dat zijn tweede naam Orion is. Hij weet mijn tweede naam niet, omdat er niets over mij in de boeken staat. Niemand weet van het bestaan van Grindelwalds dochter en dat wil ik graag zou houden. "Ik haat je!" roept Sirius nog en ik trek Lily mee naar boven.
"Wat is er gebeurd?" vraag ik zachtjes. Lily begint harder te snikken. "P-Petunia h-haat me," huilt ze. Oh. Ik heb al meer verhalen gehoord over haar jaloerze Mugglezus. Ik sla een arm om haar heen. "Ze zei dat ze m-me nooit m-meer wilde zien," gaat Lily verder. "Het komt wel goed. En anders heb je mij," zeg ik opbeurend. Lily knikt door haar tranen heen. "En ze is sowieso niet goed snik, je bent het liefste meisje dat ik ken," voeg ik eraan toe. "Dank je, Hailey. Ik ben blij dat ik jou heb," zegt Lily zachtjes. "Wat als Sev me ook haat?" O ja, die gast is er ook nog. Maar ik heb gezien hoe hij naar Lily kijkt. Ook al heeft zij het niet door. "Nee joh, doet hij niet. En anders weet je dat hij net zo'n stomme Slytherin is als alle andere hier. Dan is hij het niet waard," sus ik. Lily lacht voorzichtig. "Hoe was het met Sirius?" vraagt ze dan. Ik grijns. "Oh, laat ik zeggen dat alle leraren nu echt een definitieve hekel aan ons hebben," grinnik ik. Ik weet dat ze een opbeuring nodig heeft, dus ik leg haar uit wat we precies gedaan hebben. Het helpt; na mijn verhaal heeft Lily de slappe lach. "Daarom verbergt de dikke dame haar mond, ze heeft een snor" lacht Lily. Ik knik enthousiast.
De tweede week van de kerstvakantie is eigenlijk een kopie van de eerste, alleen maak ik nu ook lol met Lily. En dan, eindelijk, komt iedereen terug.
"JAMIE! REMIE! PETIE!" gil ik over het perron. James, Remus en Peter lopen alle drie op me af. "Hai Hailey," piept Peter. James geeft me een boks en Remus knuffel ik plat. "Hoe was de kerst met Sirius?" grinnikt Remus. "Oh, nou, jullie drie hebben heel wat gemist!" roept Sirius. Ik knik. "Ja! Ten eerste is Sirius' tweede naam Orion en hij vindt het heel vervelend als je hem zo noemt. En de dikke dame heeft een snor. De keuken is ontploft. Euh, de wc's zijn nog overgelopen en jullie hadden Slughorns gele wenkbrauwen moeten zien!" roep ik uit. James grijnst. "Hoe komt dat allemaal opeens?" vraagt Peter verbaasd. Peter is altijd wat trager van begrip geweest. "Dat kwam doordat Hailey Grindelwald opeens de aandrang voelde om iedereen te pesten," zegt Sirius grijnzend. "En Hailey vindt het vervelend als je haar Grindelwald noemt." Ik zucht, daar gaan we weer.
James, Peter en Remus vertellen over hun vakantie, maar ik luister niet echt. Opeens komt McGonnagal op ons afgestormd. "Juffrouw Cooper! Meneer Black!" zegt ze bestraffend. "Ik ben twee weken afwezig! En nu blijkt dat jullie tweeën heel wat hebben uitgespookt! Ik verwacht jullie zo meteen op mijn kantoor!" "Dat viel te verwachten," vertel ik de jongens. "Maar ach, ze moet maar proberen ons te stoppen," voegt James eraan toe. Ik begin hard te lachen.
Nee, ons zal ze niet stoppen.
JE LEEST
The Fifth Marauder ~ Marauders
FanficHailey June Cooper is de dochter van Amélie Cooper en ene Gellert Grindelwald. Haar vader verliet haar moeder nog voor Haileys geboorte. Als Hailey naar Hogwarts gaat wordt ze al snel vrienden met James Potter, Sirius Black, Remus Lupin, Peter Petti...