Οι 4 τύποι γυναικών κατά Γιούνγκ & οι αστρολογικοί παραλληλισμοί τους..

186 3 0
                                    

Για την επιστήμη της Ψυχανάλυσης,η σχέση του παιδιού με την μητέρα είναι καθοριστική και δευτερευόντως η σχέση με τον πατέρα.Έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς ο Κάρλ Γκούσταβ Γιούνγκ κατατάσσει τις γυναίκες σε 4 βασικούς τύπους,ανάλογα με την προβληματική σχέση τους με το μητρικό πρότυπο.Με βάση το βιβλίο «Psychological Aspects of the Mother Archetype»(1939).Να σημειωθεί ότι η Μυθολογία και η Αστρολογία συμπλέκονται σε όλες τις θεωρίες του Γιούνγκ,ως φορείς αρχετυπικής ψυχολογικής γνώσης.Να τονίσω επίσης ότι οι κάτωθι περιπτώσεις προέρχονται από μητρικά συμπλέγματα,είναι ακραίες περιπτώσεις δηλαδή...

Α' Τύπος
(Γυναίκα με Υπερτροφία του Μητρικού Στοιχείου)

Σε αυτή την κατηγορία συναντάμε την γυναίκα Καρκίνο καθώς και το δίπολο Ταυρίνα-Σκορπίνα.Η Καρκίνος κυβερνιέται από την Σελήνη,επομένως είναι η κατεξοχήν μητρική γυναίκα του ζωδιακού κύκλου.Η Σελήνη είναι σε έξαρση στον Ταύρο,δημιουργώντας μια κτητική μητέρα και σε πτώση στον Σκορπιό,δημιουργώντας μια μητέρα χειριστική.

Κ. Γιούνγκ:«Η υπερβολική ανάπτυξη της θηλυκής πλευράς,σημαίνει μια ενίσχυση όλων των θηλυκών ενστίκτων και πάνω απ'όλα του μητρικού ενστίκτου.Η αρνητική πλευρά αυτής της κατάστασης αντιπροσωπεύεται από τη γυναίκα που ο μοναδικός σκοπός της,είναι η γέννηση παιδιών.Γι'αυτήν ο σύζυγος έχει προφανώς δευτερεύουσα σημασία,είναι πρώτα και κύρια το όργανο αναπαραγωγής και τον θεωρεί απλά ως ένα αντικείμενο που πρέπει να φροντίζει,όπως φροντίζει τα παιδιά,τους φτωχούς συγγενείς,τις γάτες,τα σκυλιά και τα έπιπλα του σπιτιού.Ακόμα και η δική της προσωπικότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Συχνά δεν την συνειδητοποιεί καν,γιατί ζει όλη της την ζωή μέσα από άλλους,σε μια ολοκληρωτική ταύτιση με τα αντικείμενα της φροντίδας της.Πρώτα γεννά τα παιδιά και στη συνέχεια προσκολλάται επάνω τους,διότι χωρίς αυτά δεν έχει καμία προσωπική ύπαρξη.Όπως και η Δήμητρα(σ.σ. να 'τη η Ταυρίνα,η γήινη θεά!)που εξαναγκάζει τους θεούς να της παραχωρήσουν δικαίωμα ιδιοκτησίας της κόρης της.Ο Έρωτάς της,αναπτύσσεται αποκλειστικά και μόνο σαν μητρική σχέση,ενώ παραμένει ασυνείδητος στον προσωπικό τομέα.Ένας ασυνείδητος Έρωτας,εκφράζεται σχεδόν πάντα σαν επιδίωξη της δύναμης.Οι γυναίκες αυτού του τύπου,μολονότι «ζουν διαρκώς για άλλους»,στην πραγματικότητα δεν κάνουν και καμιά πραγματική θυσία!

Σπρωγμένες από μια ανελέητη επιδίωξη δύναμης και μια φανατική διεκδίκηση των δικών τους μητρικών δικαιωμάτων,καταφέρνουν συχνά,όχι μόνο να εξαλείψουν την δική τους προσωπικότητα,αλλά και την προσωπική ζωή των παιδιών τους.Όσο λιγότερο συνειδητοποιούν την δική τους ταυτότητα,τόσο μεγαλύτερη και πιο βίαιη είναι η ασυνείδητη ανάγκη επιθυμία τους για δύναμη.Για πολλές τέτοιες γυναίκες,το καταλληλότερο σύμβολο δεν θα ήταν πια η Δήμητρα,αλλά η Βαυβώ(σ.σ. Ελληνίδα ηρωίδα της μυθολογίας,προσωποποίηση του αιδοίου ως σύμβολο μητρότητας.βλέπε εδώ την Σκορπίνα,που εξουσιάζει τα γεννητικά όργανα).Ο νους της μητέρας δεν καλλιεργείται για χάρη της ατομικής του ανάπτυξης,αλλά συνήθως παραμένει στην αρχική του κατάσταση,εντελώς πρωτόγονος,ασυσχέτιστος και ανελέητος,αλλά εξίσου γνήσιος και μερικές φορές εξίσου βαθύς με την ίδια την Φύση.Η γυναίκα δεν το γνωρίζει αυτό,επομένως δεν μπορεί να εκτιμήσει το ίδιο της το πνεύμα,ή να απορήσει και να θαυμάσει το βάθος του σε φιλοσοφικό επίπεδο.Συχνά ξεχνάει αμέσως αυτά που λέει.»

ΖώδιαWhere stories live. Discover now