Beş kardeşten oluşan bir köydür. Beş kardeş diğer dünyaya göçünce çocukları, torunları köyden hiç ayrılmazlar. Onun için köy kısa zamanda kocaman olur. Köy, kocaman dağlar, geniş arsalara sahip. Büyük bir dere yazın adeta cennet gibidir. Kışı oldukça sert geçer. Köylü artık bu duruma alışmış, köylü geçimini arsalardan aldığı saman, buğday ve hayvancılıkla geçinir çoğu zaman. erkekler diğer şehirlere çalışmak için giderler. Burda eşlerini çocuklarını bırakmaları gerekir. Bu durum; iki tarafa zor gelir. Özelikle çocuklar baba özlemi çeker ama yapacak bir şey yoktur. Bu böyle sürüp gitmektedir-köyün en büyüğü kahramanımız Emo'nun nenesidir onun için tüm köy neneye son derecede saygı gösterir. Nenenin dokuz oğlu, üç kızı varmış. Büyük oğlunun adı Mustafa Bey, diğerleri Rüstem, İsmail, Halit, Davut, Abdullah, Mehmet, kasım, Ali kızlar; hayata tek bir kızı var: Türkan, birisi küçükken geçirdiği hastalık yüzünden ölmüş, diğeriyse sevdiği gençle kaçırmıştı. Ailesi onu reddeder. Bir daha ondan haber almazlar .Mehmet kalp hastası iki defa kriz geçirmiş, doktorlar onu hem üzüntüden hem de sinirden uzak tutmalarını ister. Onun için herkes ona karşı çok anlayışlı... İki çocuğu var. kızını çok sevdiği için ona Elif'im diyor adem de oğlu Mustafa Bey'in iki karısı var.
İşin tuhaf yanı ise büyük karısı
Asya Hanım kocasını kendisi evlendirmiş ama sebebini kimseye söylememiş. kumasının altı oğlu: şervan,
Emirhan,
Erol,
serhat,
mirvan,
diyar,
adlarında kendisinin de bir kızı var Mustafa bey Mehmet'in kızını çok sevdiği için kendi kızının da adını da Elif koyar -Mehmet'in kızı.
Elif'im Mustafa amcasını çok seviyor ne zaman amcasını görse onun yanına gidiyor tüm gün onunla geçiriyor-
bir gün amcasına "niye kızına benim adımı verdi " diye sorar
Mustafa bey - "canım kızım oda senin kardeşin sen büyük Elif'imsin oda küçük Elif hem ikiniz en iyi arkadaş ve kardeş olacaksınız tamamı Elif'im "der
- ilerde adının değistiricegini bilmeyen Elif "tamam amca Elif benim en iyi arkadaşım olacak amca ben onu çok sevicem " .
Türkan
evlendiği eşinin yanında on altı yıl kalır ama çocuğu olmaz onun için kaynanası oğlunu tekrar evlendirmek için bir planla onu geri getirip kardeşlerinin evine bırakır.
Bir daha Tarkan'ın ne ararlar nede sorarlar.
Türkan buna çok üzülse de elinden bir şey gelmez oda bir karar verir "eğer eşim beni almaya gelse ben onunla giderim yok gelmezse bende gitmem. " Der .
Kardeşleri karını kabul ederler. Türkan Mehmet' in evinde kalır.
Oya Emo'nun annesidir. O ve Türkan oldukça birbirini severler .Türkan hanım Elif'im ve ademi çok seviyordu. Hem
Oya'ya yardım ediyor, hem de çocuklarla ilgileniyordu. Günler böyle geçip gidiyordu ta ki o düğün günü gelene kadar--Köyde Büyük bir düğün var herkes düğün için hazırlanıyor Oya hanım Elif'mi çağırır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir