Büyük Kayıp

1.3K 62 27
                                    

"Hadi gel artık yoksa geç kalacağız hem baban bizi bekliyor"
Elifim koşarak gelip annem diye annesine sarılır halası Elif'e bakarak " bana da bir defa anne desen ne olur " der.
Elif-" hayır hala benim annem ver sana anne demem." halası tebessümle "tamam söyleme."der.
oya hanım. Elif'i diğer odaya götürür onu öperek."bak elifim halanın hiç çocuğu yok ona birkaç defa anne desen ne olur ki sen sadece benim kızımsın. ona anne desen de bir şey değişmez." Der.
Elif'im annesini kıskandırmak için " tamam anne sen anne deme diyene kadar halama anne diyeceğim " der. annesi kızının kendisini kıskandırmak istediğini anlar sonra " tamam Elif'im ben halana anne deme diyene kadar ona anne de benim güzel kızım. " diyerek Türkan hanım yanına gelirler. sonrada hep birlikte düğünün olduğu yere giderler alan oldukça kalabalıktı ve renkliydi halası ve annesi kadınların yanına gidip asya hanımın yanına oturup.
oya hanım-" Elif'im sende kuzenin Elif'in yanına git " der.
Asya hanım. çantasını sürekli dizin altına koyar saklıyordu bu durum
oya hanımın dikatını çeker. Asya Hanıma sorar " ne var ki o çantanın içinde. sürekli saklıyorsun çantayi " der.
Asya Hanım -"sorma Mustafa beyin silahı var bende saklıyorum bir şey olmasın biraz sonra benden istiyecek bende ona veririm " der.
erkeklerin gittiği yer daha sakindi bayanlar ayrı yere erkekler de ayrı yere otururlar kadınlar daha keyifli zaman geçirmek için ayrı yerlerde dururlar düğün bitmeye az kala erkekler halay için kadınların yanına gelirler düğün çok güzel geçiyordu. Türküler eşliğinde herkes halay çekip oynuyordu çocuklar babalarının yanına giderler onlarında gelip halaylara eşlik etmesini gelmesini isterler .
Mustafa beyin kızı Elif babasının yanındaki birin den Asya hanımın yanında silahını getirmesini istediğini duyar Elif onlara bir şey söylemeden dışarı çıkar.
O sırada yağmur azar azar yağmaya başlar Milet ıslanmamak için evin yağmurun gelmediği kısmına giderler Elif annesinin çantasını sandalyede olduğunu görür annesine sormadan gidip silahı alır emniyet kilidi açık oldugunu bilmeden silahi Babasına goturmek ister.
Elif'im kuzeni Elif'in elide silahı görür ona doğru koşmaya başlar. Elif diye bağırır. Elif silahı babasına götürmek için oda koşar yağmurda yerler ıslanmış olduğu için biraz yavaş gider Elif'im sürekli Elif'e bağırır. "dur Elif bırak o silahı" der. birden. Elif dengesini kaybederek kayarak yere düşer ve silah ateş alır herkes silahın sesine döner herkes çok endişelenir silahın Mustafa beyin kızı Elife değdiğini düşünür ama Elif ayağa kalkar Asaya hanım birden oya'nın kanlar içinde yere düştüğünü görür oya diye bağırır herkes oya vuruldu diye bağırır Elif'im annesine bakar annesini kanlar içinde yerde görür annesine koşar yanına gelir annesine sarılarak Elif'imin de yüzü kan içinde kalır ama durmadan " anne aç gözlerini ne olur anne aç gözlerini ne olur anne bırakma beni anne ne olur aç gözünü" diye. ağlamaya başlar nenesi hemen oya'nın başını alıp dizine koyar ama oya nefes almıyordu. O sırada. Erkekler dışarıdan ağlama sesinini geldiğini duyunca dışarı çıkarlar.Mehmet birden hem karısını hem de kızını kanlar içinde görür oya'nın hiç hareket etmeden yerde kanlar içinde olduğunu ve oya'nın öldüğünü anlar onların yanına gider diz üstü düşer annesine ve ismail'e bakar çocuklarım size emanet der sürekli eliyle göğsünü tutar annesi oğluna korkma Mehmet'im onlara bir şey olmadı der.
Ama Mehmet tekrar onlara "çocuklarım size emanet" der oda yere döşerken son nefesini verir.

Dağ CeylanımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin