Emo ve annesi ile birlikte evlerine gidince evin önünde duran serhat, Elif ve Emirhan her üçü onları bekliyorlar.
Türkan hanım yanlarına gelir evlerine gitmeme sebebini bildiği hâlde yeğenlerine şunları söyledi "neden buradasınız sizin evinizde olmanız gerekiyordu siz gitmeseniz.
Asya anneniz çok merak eder . " dediEmo ise kuzenlerine bakar ama bir şey söylemeden eve girer odasına gidince kapıyı kapatır sonra kapıyı içerden kilitler Hasan’ın ona söyledikleri kafasında tekrarlanıp dururlar aklı bunlarla meşkul ken kimsenin onu rahatsız etmesini istemez kapıya sırtını dayayarak Hasan’ın sürekli onun cahil biri olduğunu söylemesi ni düşünür sonra ona karşı hissetikleri bir isim vermediği o karmaşık duyguyu " neden kendimi öyle hissettim daha önce de onun yanında yapmamam gereken şeyler yaptım ne oluyor bana onun bana yaptığı şeyleri başka biri yapsa köyü ona dar ederdim peki bu mühendis bozuntusun tüm yaptıklarını niye herkesten saklıyorum Allah'ım bana yardım et ne olur." Der.
Emo bütün gece bunları düşünür ama bir cevap bulamaz.
Türkan hanım yeğenleriyle konuşur ama
Elif’in aklı Emo'ya takılır onun beklediği Emo’nun ona ve Serhat’a kızması aldığı ceza için ikisini suçlayacaktı ama Emo hiç birini yapmadan içeri girmişti. Elif sebebini merak etiği için " hala Emo çok üzgün babamı ikna etmek gerekir baksana Emo hiç birimizle konuşmadı Emirhan abime bile Selam vermedi ama o Emirhan abiyi çok sevdiği halde onunla konuşmadı." Der.
Türkan- hanım bunların farkındadır oda Emo’nun birden sesizleştiğini biliyordu ama Emo'ya da fazla yüklemek istemez oda " merak etmeyin Emo kendini toplar. hen babanız verdiği kararında vazgeçti yani Emo yine çobanlık yapacak." Der.
Emirhan da onca şeye ramen onu hiç bir şey söylemeden içeri gitmesi onunda dikkatinden kaçmamıştı oda bunu. Halasına sorar " Hala Mademki babam verdiği kararında vazgeçti Emo niye bu kadar özgün.
Türkan -hanım yeğenlerine onları tatmin edecek bir şey anlatması gerekiyor du. Yoksa onlar sebebini öğrenene kadar Emo’nun yanından gitmezlerdi. Ama sebebini kendiside bilmiyordu. Mühendisin evine giderken Emo çok mutluydu ama evden çıktığı zaman son derece Üzgün bir haldeydi. Bunu anlatamam diye düşünür sonra" abinin kararından vazgeçtiğini duydu duymasın ama amcasının istediği zaman kendi hakkında karar vermesi onu
Üzüyordu. Sizde biliyorsunuz Emo çobanlığı çok seviyor. Aslında bende onu çobanlıktan uzaklaştırmak istiyorum ama bunu nasıl yapıcağımı da bilmiyorum Emo çobanlığa öyle alışmışki çobanlıktan ayrılma fikri bile onu bu kadar üzüyor çocuklar gercekten ne yapıcağımı bilmiyorum her neyse çocuklar Geç oldu sizde evinize gidin. "Der.
Ama Serhat'ın aklında en son babasının kendi hakında verdiği karar ne olduğunu duymak istediği için dayanamaz sorar" Hala babam benim hakında bir şey soyledimi." Der.
O böyle söyleyince Elif ve Emirhan birden ona kızmaya başlarlar.
Elif" sen daha konuşmaya mı kalkışıyorsun bunların hepsi senin yüzünden oldu kes sesini eminim sen acaba babam Evet dedim diye merak ediyorsun sen değil mi"Emirhan'da sinirli bir şekilde "serhat ne biçim konuşma babamın alnına silahı dayadığını unutunmu .Sen asıl babamın karşısına nasıl çıkacağını düşün."
Sonra kalkıp eve gider onlar gittiği zaman Mustafa bey kendi odasına da durmadan ne yapacağını düşünür ama bir çözüm bulamaz.
Asya Hanım gençlerin döndöğünü görünce onlarla bir süre konuşur... bu konu hakkında kimsenin bir şey söylememesini işte taki Mustafa beyin bir karar alana kadar.
Asya hanım bunları söylediği zaman.
Serhat ortaya atılır.
"Asya anne ya babam hiç kabul etmese ne olacak. "Der.
Bu sefer de Erol ona kızgın bir şekilde "sen ne kadar utanmaz sın babamın silahı anlına dayandığını unutunmu bilmeden konuşmanın hesabını hepimiz çekiyoruz sen kalkmış neyi diyorsun. "Der.
Sonra.
Asya hanım olanları sakinlestinip odalarına gönderir. Ertesi gün.
Emo her zaman ki gibi sabah namaznda kalıp evden gider İsmail amcasıyla birlikte koyunları götürür ken Adem de yanlarına gelir. Emo ikizleri de yanlarına alarak giderler Emo ikizlerin Ademin yanında durmuş bir yaramazlık yapmadıkları için sevinir "amca eğer ikizlerin Ademin yanında böyle uslu duracak ların bilseydim okul başlayana kadar Ademin benimle gelmesini isterdim. " Der.
Adem ikizler le oynayarak onlar da keyif alırlar Emo da onlara katılmak ister ama ikizler " bu oyun erkeklerin oynadığı bir oyun " diyerek onu amcasını yanına gönderirler.
Öğlen de sürüyü köye getirirler. Emo amcasıyla konuşup Mustafa amcasının satacağı arsayı ikisinin bir olup o arsayı satın almayı ister.
Ama İsmail bey ikisi o arsayı alamayacaklarını söyler arsa çok büyük olduğu için Madi güçlerinin buna yetmiyeceğini söyler .Emo buna çok üzülse de elinden bir şey gelmez .
İsmail bey köprünün yanına gelince Emo dan koyunları köye götürmesini ister kendisini onlara yardım edeceğini söyler. Emo "tamam amca "der. dönüp gideceği zaman ilerde Hasan’ın durmuş onlara baktığını görür amcası gidice Hasan’ın ona güldüğünü görür.
Emo -"sen merak etme senden kaçmıyorum biraz bekle. " Der.
Sonra Adem’in yanına gelir o ve ikizlerin koyunları yavaşça götür mesini ister kendini biraz sonra onlara yetisecegini söyler. Adem " tamam Abla "diyerek ikizlerle birlikte gider.
Emo ise köprünün yanına gider uçurumun yanından yapılan bariyerleri tutar hafif esen rüzgar dağınık saçlarını yüzünden dağıtıp durur ama bu Emo’yu hiç rahatsız etmez .
Herkese kolay gelsin der kuzenleri ve amcaları ona dönüp." Sağol Emo bir süredir buraya gelmiyorsun" derler.
Hasan , Emo'nun sesini duyunca dönüp ona bakar.
Emo kuzenleriyle konuşurken.
Hasan onu hayranlıkla seyreder elinde olsa Emo'nun yanına gidip onun yüzüne dağılıp duran saçlarını eliyle toplamak ister Eren bunu farkeder Hasan’ın yanına gider onula konuşur "Hasan, Emo’ya öyle bakma Yusuf sana bakıyor "der.
Hasan. " kimseye bakmıyorum ne demek istedin o deli çobana nın nesine bakacağım bak görürsün şimdi işimiz dalga geçecek ." Der. Öyle de olur.
Emo- işlerin çok yavaş ilerlediğini görünce. Hasan'ı kızdıracak bir fırsat bulur onun için şervan'a bakar " abi niye işiniz hiç ilerlenmiyer pek birşey yapılmamış o yere açtığınız çukurlar hariç." Der.
Hasan, Emo’nun yaptığı işi küçümsemesine çok kızar ama birden akşam Eren'in sözlerini hatırlar sonra elini Şervan’ın omuzuna koyup kendisi cevap vermek ister şervan kabul eder ama Hasan'ın ne söyliceğini merak eder. Yusuf durup Hasan'a bakar. Oda Hasan’ın ne söyliceğini merak eder.
Hasan- " sen o çukurların ne işe yaradığını biliyormusun." Der .
Emo, şaşkınlıkla onun dinlemeye başlar.
Hasan -" bu gördüğün çukurlar aslında işimizin en zor yanıdır bunları yapak çok zordur hele bu uçurumda sağlam zemini bulup bunları yapmak dahada zor bu çukurlar ların içine önce demir kalıp yerleştirerek sonra orada gördüğün hazırladığımız demirleri yerlestip üzerlerine beton bosaltılacak bunlar köprünün ayakları olacak bunlar yapılırsa işin zor kısmı biter bazen yer altında büyük kayaları parçalamak zorunda kalıyoruz buda işi bir hayli gecikmesine neden oluyor biz bu yıl dağın bu tarafındaki köprü ayakları tamamlasak iyi olacak ama bizler uçurumun aşağıya gidince eminim dahada zor olacak. "Der.
Hasan'ın böyle konuşması Yusuf hariç herkesi sevindirdi. Hasan belkide ilk defa bu kadar anlayışlı bir şekilde işini anlatmıştı. Emo, Hasan'ın kızacağını sanmıştı ama Hasan onuda şaşırmıştı bir an ne söyleyeceğini bilemez hale gelir .
Hasan , Emo’nun çok şaşırdığını anlar sonra " şimdi işimizin neden böyle yavaş ilerlediğini anladınmı. Emo. " Der.
Emo durmuş ona bakar. Ama bu Yusuf'un hoşuna gitmez oda Emo’ya " Emo amcam burda sürüyü kim götürür yor git hadi "der.
Emo bu şekilde gitmek istemez .
Hasan - " demeki beni alt edeceğini sandın şimdi konuş da göreyim" der.
Emo İsmail amcasına dönerek " amca bu iş tam sana göre artık yorulma dan çalışırsın " der.
Emo bunları söyleyince Eren ve hasan hariç herkesin bir gülümseme alır. Hasan bunun nedenini merak eder dönüp Berat’a "niye herkes buna böyle güldü " diye sorar.
Berat amcasının bir işi yapmak isterse iki üç gün anca karar alır üç günlük işi üç haftada anca bitirir burdaki herkes bunu biliyor onun için güldü ler hani iş yavaşça ilerliyor ya Emo da amcamın işine benzetme yaptı. Der. Hasan beli etmek istemez ama Eno’nun işiyle ilgili böyle konuşması canını çok sıkar. Emo, Hasan’ın kızacağını sanmıştı ama yanilmisti. Yusuf yanına gelip Emo’nun gitmesini ister
Emo gidince Eren de yemeği almak için köye gitmek ister ama Hasan onun gitmesine izin vermez kendisi gider Yusuf ,Emo’nun yolda yanız gittiğini için hasanın onunla karşılaşmasını istemez oda Hasan la gitmek ister. Hasan onla gitmek istemez ama bir şey de söylemez ikisi biraz gidince Emo’nun yanında iki atla dağın arasında durduğunu görünce Yusuf , Hasan dan arabayı durdurmas ını ister Hasan arabayı durdurur Emo Yusuf’u görünce onu yanına çağırır birde Hasan'ın buna kızdığını hisseder oda bira ileriye gider Hasan’ın onun sesini duymasını ister sonra "Yusuf amcamın atı da burda istermisin köye karar yarışalım ne dersin hata bir idaya girelim eyer ben kazansam yarın ikindi vakti bana yardım etmeye geleceksin. eğer sen kazansan o zaman istersen yanımıza gel sana ve amcama çay yaparım bunun çok zor olduğunu biliyorsun. Anlaştık mı" der.
Yusuf hemen kabul eder emo ilk defa onunla yarışmak istemiş ikisi atlara binip gidince.
Hasan onları izlemeye koyulur ama Emo dönüp ona bakınca o ana Yusuf’un yerinde olmayı ister. Ama Bırak ata binmeyi ipi bile Tutamıyorum.
Emo ise yarış esnasında atını biraz yavaslatir Yusuf'un kazanmasını ister öyle de yapar yarışı Yusuf kazanır Emo’nun yanına döner niye bilerek kaybettin. Deyince Emo "bilerek kaybetmedim ilerde Serhat'ı gördüm dikatim dağıldı onun için sen kazandin ama sakın beni yediğini düşünme Yusuf abi." Der
Yusuf -" Emo sana kaç defa bana abi deme dedim niye anlamiyor sun ben senin abin değilim. " Der.
Emo "hey niye bu kadar kızdın " dese de Yusuf onu dinlemeden gider.
Emo -" niye bu kadar kızdı ne dedim ki. der
Emo, Yusuf’un neden bu kadar kızdığını anlamaya çalışır ama bir cevap bulamaz eve gidicekken yolda nenesini görünce yanına gider " Nene nereye gidiyor sun eyer biriyle konusacak san gidip ona haber veririm yanına gelsin. "Der
Nenesi - " Mustafa amcanın evine gidicem sende benimle gelirmisin " der.
Emo " hayır nene seni oraya bırakıp eve döner biraz dinlenmek istiyorum " deyince nenesi onun aslında amcasını görmek istemediğini anlar eve yaklaşınca nensi Emo'nun kendi evine gitmesini ister.
Emo eve gidince Hasan'ın da evde olduğunu annesi bahcede olduğu için evden cıkıp annesinin yanına gitmek ister ama Hasan gitmesine izin vermez "seninle konuşmak istediğim bir konu var dur biraz beni dinle " deyince.
Emo " niye seni dinliyim yine beni küçük düşürecek şeyler söyliyecek sın " der.
Hasan bir an çoktandır böyle bir fırsat bekliyordu Emo’ya söylemek istediği şeylerin tam zamanı diyerek.
konuşmak istediği konudan vazgeçer onunla bambaşka bir şekilde konuşmaya başlar "ne seninle dalga mı geçmek sana söylediklerim bukadar mı zoruna gidiyor peki ya senin bana yaptıkların onlar ne. Hatırlarsın Ben buraya geldiğim den beri sürekli beni ve yaptığım işi küçük görüyor ve dalga geçiyor sun buda yetmiyor sana yanımda çalışanların da gözünde değerimi düşürüyorsun buraya ilk geldiğimde bana ne söylediğini hatırlıyormusun bana şunu söylemiştin senin işin sadece çalışanlara emir vermek onu bile başırmıyor sun ama bunun hepsinin senin suçun sen ne zaman oraya gelsen aramızda bir sorun çıkıyor nedenini bilmiyorum hepsi seni çok seviyor orda sana biraz dahi kızsam yada birşey söylesem birden hepsi onların patronları olduğumu unutup karşımda duruyorlar hele yusuf seninle biraz konuşmayı uzatsam yada sana karşı gelsem benim kim olduğumu umursamaz bana vurmaya başlar ama senin bilmediğin bir şey var çoğu yaş olarak benden büyük ama hepsi benim emrim altında çalışıyor ama sen onların bana saygı göstermesine izin vermiyorsun. Bu gün oraya geldin ben sana durumu anlattığım halde sen bir yolunu bulup yine herkesin karşısında küçük düşürdün herkesin bana ve işime gülmesini sağladın .diyerek çıkmak ister.
Emo duyduklarına inanamaz sonra kendini toparlar" ne yani senin hiç suçun yokmu ilk geldiğin zaman işlerinizi ne kadar zor bir hale getitdiğini unutunmu hata ilk küprü yıkıldığı zaman tüm suç senindi peki sen ne yaptın tüm suçu benim üzerime attın onun yüzünden başıma gelmeyen kalmadı hatam olmadığı halde bana ceza verildi. Yoları bozduğun zaman bizlerin ne cektiği ni bilmiyorsun o kurtların öldürdüğü tüm koyunlar senin yüzünden oldu yolar bozuk olduğu için biz ve hayvanlar dağın diğer tarafından getiriyor duk zavalı hayvanlar hiç dinlenmiyor du onun için bir çoğunu ayağı topal olmuştu bizler se hiç dinlenme zamanı bulamıyorduk sense saygıdan söz ediyor sun "der.
Hasan tekrar içeri döner" biliyorum söylediklerinin hepsi gerçek o zaman durum farklıydı şimdi öyle değil gerçekten köprüyü bitirmek için kaldım ve ne olur benim ve çalışanların arasına girme anladınmı Emo." Deyip gitmek ister Emo yine onu durduracak bir şey söyler.
Emo" kabul et işiniz çok yavaş ilerliyor. " deyince Hasan belki de daha önce kimseyle konuşmadığı ve kimseye anlatmadığı bir konuyla ona anlatmaya başlar.
Hasan. " Emo gerçekten böyle mi düşünüyorsun işin çok yavaş ilerliyor sadece bumu. Senin düşüncen ise bu gün basla yarın bitir bumu senin işe bakışın ;Emo sen her gün ne yaşadığımı biliyormusun yada sana şöyle anlatmaya çalışayım sen hiç merak etmiyorsun yaklaşık on Mühendis gelip köprünün yapacağını söyleyip sonra köprünün yapılacağı yerin gördükten sonra yapmadan gittiklerini hiç düşündün mü "diyerek Emo’ya bakar sonra bir iki adım yaklaşır ve sözlerine böyle devam eder sen oturumunda içinde bir köprü yapmak ne kadar zor olduğunu biliyormusun bizler yer altında o çukurlar açtığımız zaman benim bir dakika bir saat oluyor bazende yukarıdan taşlar kayıyor ve zeminin yumuşak olduğu yerlerde toprak kayması oluyor ben çalışan çalışanlara bir şey olmasin diye çok uğraşıyorum bazende köye dönünce çalışanlardan bazıları benimle evlerine geeliyorlar çocuklar arabayı görünce babam geldi diye arabaya kosuyorlar ben babalarını, yanlarına sağ salim koyduğum için mutlu oluyorum ertesi gün işe gittiğimiz zaman ya işi çabuk yapmaya çalışsam çalışanlarımın başına bir şey gelirse çocuklar arabaya gelince ben onlara ne derim sen babanın gelmeyeceğini bildiğin halde onu beklemesini ne demek olduğunu biliyormusun" der. Hasan bunu dediğinde Emo’nun gözlerinin içinde yaşlar süzülür hiç kimse bu duyguyu onun kadar iyi bilmiyordu her sabah anne ve babasını görmek umuduyla kalkıp salona gelmenin sonra ikisinin de görmemek ve istemese de anne ve babasının bir daha geliyieceğini kabul etmek Evet bunu kimse onun kadar iyi bilmiyordu.
Hasan Emo nun göz yaslarına bir anlam vermiyordu sonra kendisi çocuklardan bahsettiği için duygulandığını düşünür bir iki adım Emo ya yaklaşarak göz yaşlarını silmek ister ama Emo buna izin vermez Hasan evden çıkacağı zaman bir de benim arabamı uçurumdan atmış tın deyince Emo titrek bir sesle "sende bana vurmuştun " deyice Hasan kendini anlamadığı bir üzüntü hissederek geri dönerek Emo’nun omuzlarını tutarak sıkar ben sana vurduğum zaman senin kız olduğunu bilmiyordum der ve odadan çıkar Türkan hanımın arabaya yemekleri yüklendiğini görünce bir şey söylemeden gider yol boyunca Emo’ ya söylediklerini düşünür
daha önce kimseye bu kadar açık konuşmamıştı
bu omuzundan büyük bir yük kalktigini hissettmisti Emo ise durmadan Hasan’ın söylediklerini düşünüyordu Türkan hanım içeri girerek " Emo sen Hasan ne söyledin ki o benimle hiç konuşmadan gitti"
Emo anne sine bir şey söylemeden konuşmak da istemez. tam sırada Asya hanım bir telaşla tütkan hanımı çağırır türkan hanım dışarı çıkar "ne oldu" diye sorar ama Asya hanım bir şey söylemeden onu yanına alarak evine gider türkan hanım avludan girince
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
غير روائيvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir