gitmeliyim umarım köpekler orada değildir orada olsa da onunla konuşacağım bir daha işime karışmasın bir de herkes ona arka çıkmıyor mu deli olacağım sanki Mühendis oymuş gibi davranıyor"
Hasan. bunları düşünerek Emo'nun yanına gider ama orada gördüğü kişi onu yerinde durmasını sağlar karşısında ki kişi ince, uzun boylu, siyah saçlı, ve çok güzel bir kızdı bu kızı bir kere daha da görmüştü ama bu sefer kız apayrı görünüyordu Hasan onu hayranlıkla izlemeye başlar.
e
Emo uzun süredir bu kadar mutlu olmamıştı hayvanlarıyla oynaması bile ona çok mutluluk veriyordu.
Hasan dan haberi olmadığı için istediğini yapar.
Hasan bir an deli çobanı unuttu yaptığı tek şey Emo'ya bakmak olur.birde ikisinin de aynı olduğunu bilse bu şekil de bakar mıydı. bu arada Yusuf, Hasan'ın çoktandır gidip gelmediğini söyler gelmediğine göre beklide yolu şaşırmıştır " amca izin verirsen nerde olduğuna bakıp gelirim " der.
Yusuf oralarda dolaşırken Hasan'ın yukarda oturmuş bir şeye bakıyormuş gibi görünür. " Hasan " diye. bağırdı halde Hasan ona döndü "eğer bu kıza baktığımı gürürse eminim bana kızar ben işimi bitirdim sen ne arıyorsun burada "
Yusuf _" mühendis bey siz gelmeyince merak ettik belki yolu şaşırmışsın diye düşündüm hen buraya kadar geldim Emo'nun ne yaptığına bakacağım iki sürü de ona kalmış " Der.
Hasan – "o deli çobana mı bakacaksın boşuna gitme ortalarda görmüyor" Yusuf sinirli şekilde "bak Hasan Emo'ya bir daha deli çoban dersen seni pişman ederim sakın bir daha söyleme anladın mı beni"
Hasan söylediğine pişman olur Yusuf'un böyle tepki göstereceğini asla tahmin edemezdi" tamam Yusuf bir daha söylemem sadece senin yanında söylemicem "der.
Ama sesin yusyf'a gitmediğini kendisid bilir .
Yusuf ben şimdi Emo'ya bakacağım istersen git istersen kal sen bilirsin " deyip oradan gider. Emo'nun yanına gider Emo, Yusuf'un ona doğru geldiğin görünce köpekleri bırakıp Yusuf un gelmesini bekler "umarım yaptıklarım yüzünden bana kızmaz" der.Yusuf , Emon'un yanına gider "o burada neden Hasan burada olmadığını söyledi görmedimi acaba " diye döşünür.
Emo , Yusuf'a ne yapıyorsun burada der gibi başını sallar.Yusuf "bu gün iki sürü sana kaldı ben de beklide bir yardımım olur diye geldim ne dersin yardım edeyim mi"
Emo gülerek başını sallar eliyle gitmesini ister.
Yusuf tam giderken Emo'ya döner " halam bu zamanda buralarda pancar topluyor sende biliyorsun seni bu halde görmesin " der.Yusuf'un asıl döşüncesi Emo o kadar güzel götür ki ilerde duran Hasan'ın Emo'yu böyle görmesini istemiyordu.
Emo ise annesini onu böyle görmesini istemez.
Emo anladım der gibi başını sallar. Yusuf oradan ayrılırken.
Hasan yukarıdan onları izlemekten vaz geçmemiştir bu durum biraz aklını karıştırı " hani Emo'yu görmeye gelmişti sadece kızla konuştu şimdi de gidiyor peki niye Emo'yu aramadı. her neyse bende gitsem iyi olur zaten bu köyün insanları bir tuhaf başıma bela almasam iyi olur "der .
Emo hemen gölgelik bir yer bulur elbiselerini değiştirir oradan çıkınca atın orada olmadığını anlar etrafa bakınır ama atı yok. hava çok sıcak beklide eve gitmiştir deyip aramaktan vazgeçer. zaman geç olur.
Emo acaba koyunlar burada mı kalacak yoksa köy emi götüreceğim- hava çok sıcak olduğu zamanlar sürüler çoğu zaman sabah erkenden otlansınlar diye dağda kalır bu kararı İsmail bey verirdi Emo da b
Bunu sormak için yanlarına gider durumu anlatmaya başlar ama
İsmail bey " sen eve git biz sürüyü yavaşça getiririz"
Emo tamam der gibi başını sallar eliyle atın orada olmadığını söylemeye çalışır amcası anlar "bir şey olmaz istersen biraz bekle işimiz bitiyor kuzenlerinle gidersin
Emo eleriyle hayır onlar benimle dalga geçiyor gitmem onlarla.
İsmail bey " tamam git o zaman hayret nasıl gelmedi bizim.
Halit" abi görmedin mi o atını merak ediyor eve gidip orda mı görmek istiyor o yözden kalmadı. "
Söyledikleri gerçekten doğruydu Emo biran önce eve gidip atını görmek istiyordu hiç durmadan gitmeye başladı Hasan da karavanında dinlenitken Emo'nun ilk defa tek başına geldiğini görünce bu fırsatı hiç kaçırmadı büyük bir kova su doldurur. Yusuf da ona öyle kızması Hasan'ı iyice sinirlemesine ve bunu yapmasına nedeni oldu Emo tam karavanın yanında geçerken Hasan kimsenin olmadığını emin olduğu zaman tüm suyu Emo'nun üzerine boşaltır. Emo birden neye uğradığını anlamaz suyun verdiği serinlikle derin nefes alıp verir. Sonra
sağa bakınca Hasan'ın elide su kovasını görür şaşkınlıkla Hasan'ın gözlerinin içine bakar.
Hasan, Emo'nun onun gözlerine baktığı zaman birden öyle bir pişmanlık hisseder ki bi an " neden böyle yaptım ki "der.
Emo kendini toparlar o kadar sinirli ki sağa sola göz atar Hasana atacak bir şey bulamaz oda suyun döküldüğü yerde ki çamuru eline doldurup Hasan'ın üzerine atar. Hasan çamur içinde kalır. Emo yukarıdan Yusuf un geldiğini görünce oradan gider "Yusuf Hasan'ın bana su döktüğünü asla görmemeli" döşünerek. oradan daha hızlı gider.
Hasan onun daha fazla tepki göstereceğini sanıyordu buda istediğini ona söyleme şansı verecek ti ama istediği olmadı" önemli değil bende başka bir zaman söylerim"
Hasan. içeri girer tam o sırada Yusuf oradan geçer.
Hasan , Yusuf'a bakar "yoksa o deli çoban Yusuf'u gördüğü için mi öyle çabuk gitti neden Yusuf'tan destek alması gerekmiyormuydu niye onu görüce gitti Yusuf'a hem çok güveniyor hem de çok korkuyor nenden acaba bu köydeki insanlar gerçektende çok tuhaf hiç bir şey anlamıyoru" der.
köydeyse Mustafa bey annesinin yanına gider selamlaşır anne sinin elini öperek konuşurlar annesi oğlunun neden geldiğini biliyor ama hiç oralı olmaz Mustafa da konuya girmek istiyor ama annesini üzmek istemiyor onun için kendince uygun ifadeyle anlatmaya başlar "anne sana söylemem gereken bir şey daha var sizin deyişiniz Emo aktık çobanlık yapmasın eskisi gibi çocuk değil genç kız oldu onun yaşındaki kızların hemen hepsi evlendi e
Emo'ysa hala dağlar da çobanlık yapıyor"
birden ses tonunu değiştirerek "anne Emo çok güzel bir kız olmuş artık dağa gitmesini istemiyorum onun gibi bir kızın dağlarda ve ovalarda işi yok niye kimse beni dinlemiyor "
annesi hemen lafını keserk" bak oğlum ben Emo'yu senin sözlerinle tanımıyorum nedenini bende bilmiyorum ama senden sürekli kaçıyor diğer amcaları da senin söylediğini söylüyor ama sana verdiği tepkiyi başka kimseye vermiyor onun için beni iyi dinle sen ne zaman buraya gelsen Emo köyde bile kalmıyor sürekli ona sorduğum halde bana
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
No Ficciónvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir