Şervan ,Erol'un endişeli olduğunu anlayınca sürüleri berat'a ve diğer gençlere bırakıp eve gelmeye başlar.
Hasan ise eve gidince dinlenmek için kendi odasına gider elindeki montunu bırakınca Emo'yu hatırlar onun sürekli montu atığın için birden sinirlenir montu tutup odanın bir kenarına atar sonra yatağa uzanır gözünü kapatır Emo'yla yaşadıklarını düşünür kendi kendine konuşmaya başlar
" o deli çobana kurt saldırdığı zaman niye önümde Durdu ben düştüğüm de niye çok korktu gözünde yaşlar geldi.
Allahım ben ne yaptım Emo beni durdurmasaydi onun için arabadan inecek miydim kendi canımı tehlikeye atıp Emo'yu mu kurtaracak tım kendi hayatım tehlikeye atacak karar mı ona." Diyerek susar durmadan olanları düşünür sonra annesi telefon açar Hasan la konuşur onun istanbula gelecek kararını niye değiştirdiğini sora.
Hasan ise Van'da kalıp işini bitirmek istediği kararı aldığını söyler annesi bu kadar en çok Baban sevindi der seni Kendine düşen sorumluluğu aldığına Baban çok mutlu oldu der onlar konuşurken.Emo da evine gider annesi onu görünce avluya çıkar gecenin nasıl geçtiğini sorar onun için çok korktuğunu söyler.
Emo kurtların onlara saldırdığını söylemez Halit amcasının yanında olduğunu için fazla korkmadığını söyler
Annesi gece ki fırtına çok sertti sen hiç korkmadığımı söylüyorsun. Der.
Emo hiç konuşmadan durur.
O sırada Elif oraya gelir çok endişeli bir şekilde " hala izninle Emo'ile biraz konuşucam ama burada değil dere kenarına gideceğiz "der
Türkan hanım Elif'in çok endişeli olduğu anlar sonra sebebini sorar.
Elif hızlıca evde olanları anlatır
Türkan hanım serhat ın mirza beyin kızını sevdiğini duyunca adeta şok olur " serhat o aileden hiç hoşlanmadın nasıl olur böyle bir şey olduğuna inanmıyorum. Der
Sonra Elife bakarak" Mademki kızı seviyor du neden onlar seni istemeye geldiği zaman Babana karşı öyle davrandı. Der
Emo, Serhat'ın öyle yaptığı zaman Helin in mirza beyin kızı olduğunu bilmediğini söylemez aslında bu soruna karışmak istemez tek korktuğun Asya hanımın on dan söz etmesi .
Emo bir şey söylemeden elifi elinden tutarak oradan giderler . Elif, Emo'ya bakarak seni gözlerine ne oldu ikisi kan çukuruna dönmüş der.
Emo onada gece olanları anlatır hiç uymadığı için öyle olduğunu söyler.
İkisi dere kenarına gider orda Seheri öğretmeni görünce ikiside şaşkın bir şekilde durup ona bakar.
Seher çocukları toplamış dere içine atılan çöpleri topluyor. Naylon cam teneke plastik Köpük kaplar eski kullanmayan küçük eşyalar gibi daha birçok şey topluyor.
Seher ikisini görünce birden ikisi yle kavga eder gibi konuşur "buradan bu kadar çöp çıkardık niye bu çöpleri can damarimiz olan dereye atıyorlar saniyorlarki buraya atılan çöpler gidip yok olacak ama hepsi ekinlerimizin içine giriyorlar geçen sene saman içinde bir sürü naylon çıktı. Kaç hayvan naylon poşet ve çadır paçası yedikleri için öldüler. Ama kimse ders almamış anladığım kadarıyla. Yeter bundan sonra kimse dereye çöp atmasın herkes kendi evini önüne bir çöp yeri yapsın.
Anladınız mı dereye çöp atmak yok " der Emo ve Elif söyleyecek bir şey bulamazlar söyledikleri tek şey.
Haklısın Seher öretmen .Onlar konuşurken Şervan eve gelir Babasını çok sinirli halde görür sonra Asya hanım olanları onada anlatır Şervan, Serhat'ın mirza beyin kızını sevdiğini duyunca oda bir türlü inanmak istemiyordu Serhat'a bakar " sen nasıl böyle bir karar aldın sen Mirza beyin ailesini hiç sevmezdin ne oldu da kızıyla evlenmek istediğini söylüyorsun bizimle dalgamı geçiyorsun şimdi anlat nasıl böyle bir karar verdi " der
Ama Serhat tek kelime etmez.
Bu sefer Mustafa bey Serhat'a öyle bir bağırır ki.
Serhat bir iki adım geri giderek Asya hanım kolunu tutar sonra daha önce kızı gördüğünü onun Mirza beyin kızı olduğunu bilmediğini söylerler.
Şervan, Asya hanım ve Mustafa bey gerçeği duydukları zaman çok şaşırmazlar her üçü de Serhat'ın söylediklerine inanır. Çünkü Helin in mirza beyin kızı olduğunu biliyor olsaydı o gün asla öyle davranmayacak aksine onlara karşı çok daha saygılı olacaktı hata Elif'i onun oğluna vermeyi istiyecek ti diye düşünürler.
Şervan konuyu değiştirip "Baba bunu sonra konuşalım neler olduğunu duymuşsun sürülere kurt saldırmış onun için herkes derenin yanında koyunların gelmesini bekliyor yedi koyunun Kurtlar tarafından parçalanmış kimin olduğu beli değil herkes kendi koyunlarını sandıktan sonra beli olacak. " der.
Mustafa bey - biraz düşünür sonra " nasıl yedi tanesini parçalanmış ya diğerleri nasıl kurtardilar " diye sorar.
Şervan ; Halit amcasının anlattıklarını Baba'sına anlatır.
Mustafa bey Hasan'ın onların yanında ne işi var dı diye sorar.
Şervan -"işi erken bitirdiğimiz zaman bazen mühendis bey arabayla gider bildiği yerleri dolaşıyor oda amcamın yanına gittiği zaman Kurtlar saldırmış oda amcama ve Emo'ya yardım etmiş o sırada Amed'e yanlarındaymış allah şükürler olsun ki kimseye bir şey olmamış "der.
Mustafa bey ve Şervan dışarı çıkacağı zaman Mustafa bey Asya hanıma ve Serhat'a döner " bir daha Mirza beyin kızı dan söz etmek yok. İlk ve son olarak söz etik anladınız mı" dereye gider.
Asya hanım Serhat'a bakarak " bak serhat büyük ihtimalle Baban bunu nasıl öğrendiğim soracak sakın Emo'dan söz etme yoksa Baban onada çok kızar " der.
Tam o sırada Mustafa bey geri dönerek Asya hanıma " sen bunları nasıl öğrendin " diye sorar.
Asya Hanım Serhat'ı biraz zorlayarak ondan öğrendim der. Ama Emo'dan söz etmez.
Mustafa bey geri dönerek gider ama Serhat'ın ona böyle bir şeyden bahsettiği ne çok şaşırır.
Emo , Elif ve Seher derenin yanında ki ağaçların içinde oturup sohpet ederken hiç beklemedikleri biri yanlarına gelir onlara Selam verince her üçü de o genci gördüğünde çok sevinir ama Emo biraz endişelenir. Gence sen niye bu saatte geldin diye sorar.
Gelen kişi Tahir'dir .
Tahir onların Rüstem amcasının oğludur ayrıca Emo'nun da süt kardeşi herkesin onu tanımadığı gibi davranması nın sebebi. O ve Baba'sının ikişer yıl hapis cezası olması Tahir ve Babası sınırda izinsiz eşya getirip orada satmaları sonucunda yakalanarak ceza alırlar o zamandan sonra köye pek uğamazlar ne zaman gelseler de onları tanımayan ve köy yabancı olan kimselere ikisini tanamdıklarıni söylerler bu kaç yıldır böyle devam etmektedir ayrıca Tahir'in önemli bir hastalığı vardır tedavisini tam görmediği için bir türlü ilesemez yoruldugu zaman göz etrafi morarmaya
Başlar onun için herkes tahiri çok sever ne zaman köye gelse onunla çok iyi ilgilenirler özelikle Emo ve Yusuf.
Seher yanlarında kalkıp gitmek ister birini ona yardım etmeye çağırır Elif de Emo da susarlar. Seher ikisine bakarak "bu çöpleri ben almadım ama hepsini bizler topladik şimdi biriniz bana yardım etsin " der.
Emo -"çok yorgunum Elif sana yardım etsin " der.
Elif - " Hayır ben eve gitmeliyim " der.
Seher ikisine kızarak ikinizde gelmeyin diyerek Tahir'in elini tutup götürmeye başlar siz gelmeseniz Tahir bana yardım edecek der.
Emo kendisi yardım etmediği halde Tahir'in de gitmesini istemez ama Tahir, seherle gitmeye çoktan hazır hata .
Emo ve elife dönerek "ikiniz ortadan kaybolun ben Seher öretmene yardım ederim. " Der.
Emo -" Tahir buraya gel sen yorulmuş sun çocuklar ona yardım etsin. " Der.
Seher sinirli şekilde Tahir'in elini çekerek götürür.
Emo, Tahir'e kızarak " seher'in yanında olmak için iyi bir bahane buldu " der.
Elif - " Emo ne diyorsun. Gözün çok kötü sen git biraz dinlen. " Der
Emo ise Elif'in önce gidip amcasını onların evine gidip gitmediğini örenmesini ister eyer Asya hanım kendisinden bahs ettiyse amcası onunla konuşmak için bekliyor olmalı.
İkisi eve yaklaştıkça Mustafa beyle karşılarlar Emo korku içinde başını öne eğerek amcasının karşısında durur Elif'te sesiz bir şekilde durur.
Şervan - Emo'yu görünce " Emo sen niye dinlemiyorsun burada ne işin var eve git dinlen " der.
Emo, amcasının yanın dan geçip gidiyor ama amcası ona " elif'im sen dün gece o yağmurda dağlarda ne yapiyordun " der
Şervan Babasına olanları anlatır tam o sırada koyunlar da köye girerler. Şervan Emo'dan gitmesini ister babasını da ortadan götürmek ister .
Mustafa bey. Tekrar Elif'im bu konuşma burada bitmedi. Der .
Mustafa bey ve Şervan oradan giderler .
Emo ise amcasının ona Elif'im demesini istemiyordu bu onun canını yakıyordu o ismi uzun zaman önce herkese yasaklanmıştı ama bu yasak amcası için gelmiyordu Elif'im isminden nefret ediyor du.
Elif onunla konuşmak ister ama Emo oradan hızlıca gider eve gidince annesine Ademi sorar annesi Ademin arkadaşlarıyla birlikte dere kenarında pikniğe gittiğini söyler.
Emo -" umarım Seher onları görmez yoksa tüm kızgınlığını onlara boşaltır " der.
Annesi çalışanlara yemek yapar.
Emo'da allahtan annemin işi var yoksa beni soru yağmuruna tutardi diyerek salondaki kanepeye uzanıp uykuya dalar arada bir yerinden ilkilerek gözünü açar sonra derin nefes alır biraz durup yine uykuya dalar.
Hasan öğlenden yemek götüreceğini hatırlar sonra Türkana hanımın yanına gelir ama yemeğin daha bilmediğini söyler Türkan hanım Emo'nun salonda uyduğunu bilmediği için Hasan'dan gidip salonda beklemesini ister.
Hasan tamam diyerek salona geçer karşısında Emo'nun uyduğunu görür çıkmak ister ama Emo'nun anlından ter damlaları kaydığını görür onun kütü bir rüya gördüğünü hisseder mutfağa bakar Türkan hanımın dışarı çıktığını görür oradan gitmek ister ama çıkacağı zaman Emo'nun kurt içeri gidicek dediğini duyar geri döner yavaşça Emo'nun yanına gelip cebindeki medili çıkarıp Emo'nun karşısında oturup alanındaki su damlaları yavaşça silmeye başlar bazan durup ona bakar sonra "ben ne yapıyorum ondan uzak durmalıyım beni onun yanında gördüklerinde bile ona çok kızıyorlar benim ondan uzak durmam gerekiyor hele o Yusuf ona kızdığı zaman niye okadar sinirleniyorum Emo sen basit bir çobansın niye kimseye karşı yapmadığım şeyleri sana yapıyorum gerçekten de senin için arabadan inecek miydim kendi canımı tehlikeye atıp seni mi kurtaracak tım ne oldu bana sen ne yaptın ki geldiğinden beri sadece kavga etti doğru dürüst konuşmadin benimle sürekli bağırıyorsun " der tam kalkıp gidecekken Emo onun elini tutar Hasan ona karşı hissetiklerini yine hisseder durup ona bakar sonra oda Emo'nun elini tutup diğer elini de yanığına uzatır ama kalbinin yerinden çıkacak mış gibi atmaya başlar. tam o sırada dışarda Türkan hanımın geldiğini duyar elini çeker sonra ayağa kalkıp salondan çıkar ama Emo'nun bir bardak su istediğini duyar.
Emo uyanır gözünü açmadığı için ,Hasan'ı annesi sanar ondan su ister ama ses annesi değilde Hasan duyar Türkan hanım elindeki zebze leri bırakıp tekrar bahçeye gider. Hasan istemese de bir bardak suyu alıp Emo'nun yanına bırakıp hemen mutfağa döner Emo anne diyerek gözlerini açar su bardağın karşısındaki sehpada üzerinde olduğunu görür "annem niye bana seslenme den gitti anne amcam geldiği zaman bu gün ikizler götürsün ben bu gün gitmiyceğim çok yorgunum tamamı anne amcama söyle " der.
Hasan - Emo'nun söylediklerinin annesinin duymadığını ona söylemek ister ama Türkan hanım içeri gelir oda susar ama Emo'nun söylediklerini anneside duyması için bir şey yapması gerekiyordu oda salona geri gider Emo, Hasan'ı görünce hemen ayağa kalkar Hasana kızgın bir ses tonuyla "senin burda ne işin var annem nerde " der
Hasan elindeki bardağı sağlayarak mutfağa döner.
Emo- "bu ne demek istedi bana suyu omu getirdi yoksa. "
Emo hemen annesini yanına gider suyun kimin getirdiğini anlamak için.
"Anne söylediklerimi amcama söyle " der ama Türkan hanım onun konuştuğu zamanda dışarıda olduğunu söyler emo başını çevirip Hasan'a bakar "demeki bu geri zekalı bana su getirdi aptal. " Diyerek susar annesi sen kime aptal dedin diye sorar oda kişi kendini bilir diyerek cevap verip balkona çıkar.
Hasan -" deli çoban suç benin niye sana su verdimki " der
Emo söylediklerini tekrarlar öğlenden sonra ikizlerin amcasıyla gitmesini ister. Türkan hanım -" Emo benim bilmediğim bir şey mi oldu niye gitmiyorsun sen olmasan amcan ikizler le baş edemez ya sürüyü satacaklar yada olmayan bir şeyler yapacaklar belki çoban diye amcanı bile satarlar." Der.
Bunları duyan Hasan gülmeye başlar "ne yani ikizler o kadar akılımı bu söyledikleri nizi yapa bilecek lerinin mi söylüyorsunuz. " Der
Emo ona bakar oda gelmeye başlar sonra "inanılmaz ama yapa bilirler " der birden durup Hasan'a bakar biraz sonra Hasana kızarak "git burdan yemek hazır ne bekliyorsun " der.
Hasan bir şey söylemez yemekleri alıp oradan gider ama yol boyunca Emo'dan uzak durmalıyım diye düşünür sonra köprünün yanına gelir arabadan çıkar yusufu karşısında görür ikisi sinirli şekilde bir birilerine bakar Emirhan Yusuf'un Hasan'a sinirli şekilde baktığını görür sonra Yusuf'un yanına gelip mühendis bey niye öyle bakıyor sun Kendine gel der o sırada herkes kurtların sürülere saldırdığını duyar Erende hasanın orda olduğunu öğrenir ama kötü bir şey olmadığına sevinir ama Hasan'ın böyle bir şey yaptığına bir anlam veremez o Hasanı çok iyi tanıyordu daha önce böyle bir şeyle yapmamıştı "ne oldu da Hasan yardım sever oldu çok tuhaf o neyin peşinde " der.
Mustafa bey İsmail beyin yanına gider koyunlar sayılır ölen tümü koyunlar Mustafa beyin olduğu anlaşılır İsmail bey buna pekte Üzülmez . Onun düşündüğü tek şey gitmediği için Emo'nun çok tehlikeli bir duruma düşmüştü bunu kabul edemez sürekli ya Emo'ya bir şey olsaydı ne yapardım der . İsmail beyin bu durum Mustafa beyin de dikatını çeker İsmail'e konuşmak ister ama buna vakit bulmaz neneside durumu örenmiş kendisi de Emo'yu görmeye gelir Emo'ya artık çobanlığı bırakması nı söyler ama Emo kabul etmez.
Bunların üzerinden üç hafta geçer Emo'nun aldığı cezası bitmiş.
Emo, Hasan dan uzak durmaya çalışır koyunları diğer köyün yanındaki amcasının tarlasını yol olarak kullanır Hasan da ondan uzak durur her öğlen kendisi yemek alırdı ama şimdi Ereni gönderir daha çok çalışanlarla birlikte kalır.
Serhat tamamen içine kapanır kimseyle konuşmaz evden işe işten eve gidince kendi odasına gider. Bu durum Asya hanımı çok üzer ne kadar Mustafa beyle konuşmak istesede Mustafa bey buna izin vermez .
Emo'da serhat için üzülse de elinden bir şey gelmez ama taki amcasının onun kullandığı tarlayı satacağı nı öğrenene kadar eve gider Serhat'ı dere kenarında oturmuş görür
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir