Emo, Ademin gidişinin ardından iyice sıkılır son zamanlarda yaşadıkları şeylerden kaçmak ister annesinden ve İsmail amcasından izin alarak Abdullah amcasının yanına gider amcası Emo'nun huyunu bildiği için ona bir şey sormaz Emo ne zaman yanız kalmak istese onun yanına gelirdi bir hafta kalır sonrada İsmail'in yanına tekrar gider ama bu sefer Emo hiç konuşmuyor sadece oturup derin düşüncelere dalıyor amcası bir iki defa sorsa da bir cevap alamaz. Emo'nun düşünceleri içinde Hasan'a olan yaklaşması da olur -başka biri olsa bana yaklaşmayı istese deli gibi ona vururum peki niye o mühendis'e bir şey demedim birde elini tutum ağzını kapattım inanamıyorum kendime. kendimde değildim Allah bilir ki o geri zekalı ne düşünmüş tür".
Emo bunları yaşarken köyde Baran'ın ailesi Elif'i istemeye geleceklerini Asya hanıma haber verirler Elif bunu duyunca içi içine sığmaz çok mutlu olur Asya hanım Mustafa beye ve diğerlere haber verir onların yarın geleceklerini söyler Mustafa bey Asya hanımı uyarır "eyer Elif yâda diğer kardeşleri den bir tek saygısızlık dahi yapsalar mirza beye haber veririm ve Elif'i onun oğluyla nişanla dırırım gecen gün mirza bey yine beni aradı belki olumlu bir cevap veririm diye bende kızım evlenmek istemiyor dedim Asya kızına söyle aklını başına alsın " der.
Asya hanım" o gün çocuklar gerçektende hepimiz için büyük bir saygısızlık yaptılar onlar içinde kolay olmamıştır eminim . Allah bizi mirza beyin kapısına gitmeyi nasip etmesin sen merak etme kimse yanış bir adım atmayacak " der.
ama Elif'in Baran'la evlenmek istediğini söylemez -herkes misafirler için hazırlık yapar Zeri, Elif'in yanına gelerek" Elif diğer sefer gibi yapma bak bu sefer Emo da yok burada yaptıklarınızın suçunu o çekti sizlerse köşeye çekildiniz "deyince.
Elif babasının o gün Emo'ya yaptıklarını hatırlar o günden sonrada emo'yla hiç konuşmamışlar onun için Emo'nun ne durumda olduğunu bilmiyordu sadece Adem'in geldiğini duymuş ve onun yanına gitmeye cesaret etmemiş -Elif üzülerek oradan gider Şervan annesinin söylediklerini duyup oraya gelir annesinin yanına gelir "anne niye öyle söyledin Elif çok üzüldü" der.
Zeri" ne oldu Şervan doğru değimli onlar yaptılar baban sinirini Emo'ya boşaltı hepiniz Elif diyorsunuz ya Emo onun ne suçu vardı baban bağırırken hiç biriniz onu durdurmadınız " der.
Şervan annesine dönerek" anne en azında bizler babamı durdurmaya çalıştık sen nerdeydin" deyince. annesi ona cevap vermeden oradan gider.
Şervan."ah anne ah bir şey yapamasın ama lafını da hiç esirgemesin" der.ertesi gün herkes Mustafa beyin evine toplanırlar ve beklenen misafirler gelirler baran oldukça heyecanlıdır içeri girerken annesine dönerek "anne ya Elif'i yine vermezlerse Mustafa bey.
-sanmıyorum eyer vermeselerdi gelmemize izin vermezlerdi şimdi sus baban ve ağbin gerekeni yapacaklar" der.
-onları son derece iyi karşılarlar Serhat sesini bile çıkarmaz Şervan ,Erol ve Emirhan ayını babalarının istediği gibi misafirlerle ilgilenirler kadınlar her zamanki gibi ayrı odaya giderler Elif gerekenden çok daha iyi onlarla ilgilenir Diyar ve Mirvan da oraya yeni gelirler babaları onları görünce oldukça sevinir bir süredir iki oğlu iş yüzün den eve gelmemiştiler tamda Elif'i istedikleri zamanda geldiklerine daha da mutlu olur herkes Baran'ın ailesini çok iyi tanırdı en önemlisi Baranı tanıyor ve onu iyi biliyordular Baran'ın kız kardeşleri için iyi bir eş olacaktı onun için her kes bu duruma iyi bakar tabii ki son sözü Elif ve Mustafa bey söyleyecekler Mustafa bey Baran'ı iyi tanıyor diğer seferde kızını istemeye geldiği zaman son derece saygılı bir genç olduğu beliydi onunla ilgili bilgi edinmiş ama tek kötü bir şey duymamıştır oda Baran'ın Elif için iyi olacağını düşünür onlar Elif'i isterler Mustafa bey onlara bir cevap vermeden dışarı çıkar Asya hanımı çağırı ona" Elif'le konuş Baran la ilgili düşüncelerini ören seni burada bekleyeceğim" der.
Asya hanım " eyer izin versen Elif ve Baran biraz yanız konuşsunlar ondan sonra kararını sana söylerim" deyince.
Mustafa bey buna olumlu bakar
" tamam Mizgin'de yanlarında olsun biraz konuşsular c diyerek. içeri gider Asya hanım Mizgin'i çağırır" sen Elifi ve Baran'ı başka bir odaya götür sende yanların da kal bak bakalım Elif ne diyecek"
mizgin Elif'in yanına gelince Elif heme seni ve Seheri çağırdım Seher niye gelmedi "
-Seheri çağırmaya gittiğimde bana amcamın Emo'ya başını örtmediği için çok kötü kızdığını eyer banide başı açık görse bana da kızacağı için gelmeyeceğini söyledi sen de ona kızma Seher böyle bir şeyi asla kabul etmez sende biliyorsun şimdi gidelim" der.
Baran'ın yengesi de baran'la birlikte gelir sonra iki si icerde konuşurlar. Mizgin ile yengesi kapıda dururlar Elif ve Baran içeride konuşurlar. Baran'ın Elif 'e söylediği ilk şey "Emo nerde onu hiçbir yerde görmedim"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir