Hasan
" hayır sana deli çoban demek aklımdan geçmedi sadece mirza beyin evinde bana Mühendis bey dedin aklım onda kaldı " deyince.
Emo. ayağa kalkar.
" bak istediğimi söylerim istersem sana Mühendis bozuntusu yada Mühendis bey derim istersem de sana Hasan derim kafana bir şey takılması istersen otur istesen de git ben çok yorgunum " der.
Sonra da odasına gider.Hasan ise aslında duymak istediğini duymuş olur. Oraya geldiğinden biri Emo kendi isteğiyle ilk defa ona Hasan diyerek onunla konuşmuş. Daha önce onu tehdit ederek kendi ismini söyletmişti.
Türkan hanım gelince Hasan'ı yanız görünce Emo’nun nerde olduğunu sorunca Hasan, Emo’nun kendini yorgun hissettiğini ve içeri gittiğini söyler sonra da kendiside evine gider.
Emo ise içeri gidince Hasan'ın karşısında konuşamadığını ve yanın dan uzaklaşmak için söylediklerini düşünür sonra.
" allahım ne oluyor bana. Onun yanında resmen kaçtım ne oluyor bana. " Diyerek yatağa uzanır durmadan Hasan’ın gün boyu söylediklerini düşünür özelikle Mirza beyin evinde Hasan balkona geldiği zaman kendisinde hissetiği o güveni düşünür durur.
Ertesi sabah her zaman ki gibi erkenden uyanır sabah namazını kılıp evden çıkar Şervan ve Erol'a birlikte koyunların yanına gidip öğlene kadar başlık için koyunları sayıp sonrada Mirza beyin evine götürürler Serhat’a geri kalan koyunları yavaşça otlatarak mirza beyin köyüne yakın yerde tutar.
Emo ve diğerleri de koyunları Mirza beye teslim ederler o sırada Mustafa bey de oraya gelmiş koyunların sıkıntısız bir şekilde Mirza beye verildiğinde emin olmak istemiş.
EMO ve şervan koyunları bırakıp Mustafa Beyin yanına dönerler Erol da arabayı yanlarına getirir birlikte oradan ayrılacakken. Emo , Mirza beye dönerek şunları söyler “ efendim koyunları bırakıtğınız avluların kapısını iyice kapatın benim sürüm sizin dağın yamacında bütün koyunlar sesime alışık ben dağdaki koyunlara toplamak için seslenirsem buradaki koyunlarda gele bilir onun için kapıları iyi kapatın” der. Mirza Bey Emo’nun bu söylediklerine karşılık kendinden emin bir şekilde şöyle cevap verir “senin adın Emo değil mi” der.
Emo kendisine bakarak
“evet benim adım Emo “ der . oradakiler bir an durup onlara bakar Mirza beyin ne söyliyeceğini merak ederler özelikle Mustafa bey ,Mirza beyin Emo’yla nasıl konuşacağını merak eder.
Mirza bey ise sözlerine şöyle devam eder “ deme ki çoban olan kız sensin ama senin bilmediğin bir şey var benim evimden koyun çıkara bileceğini düşünecek kadarda kendine güveniyorsun demeki. Şimdi beni iyi dinle bu güne kadar hiç kimse benim kapımda benim iznim olmadan tek bir hayvan dahil götürmemiştir sen şimdi koyunların senin peşine takılıp geleceklerini mi söylüyorsun” der. Emo ,Mirza Beyin kendisini yanış anladığını sanarak sözlerini yeniler“ efendim siz beni yanış anladınız niyetim koyunları sizden çalmak yada sizden habersiz götürmek değil . ben sadece kapıları iyi kapatmanızı istedim başka bir şeyde söylemedim “ der.
Diğer tarafta da Emo mirza beyin onunla öyle konuşmasına da oldukça sinirlenir ama Mustafa amcası için de sözlerine dikkat etmesinin de farkındadır onun için de konuşmaktan vaz geçer kendisine hakim olmamaktan korkar. Mirza Bey ise Emo’nun durmadan dönüp amcasına baktığını fark eder oda işi biraz ilginçleştirmeye karar verir. Tam o sırada şervan bu konuşmanın Babasının hoşuna gitmediğini anlar özelikle Mirza beyin Emo’ya çoban demesin den sonra Babasının kızdığını hisseder onun için de Emo’ya seslenir
” Emo işimizi bitirdik hadi arabaya bin de gidelim “ der.
Emo’da tamam diyerek arabaya doğru gitmeye başlar.
o sırada Mirza bey Emo’ya seslenir“ deme ki benim evimden koyunları götüreceğinden eminsin dön o zaman seninle şöyle bir şey yapalım “ deyince.
Emo hemen geri döner “nasıl bir şey yapacağız “ diye sorar . mirza bey “ eyer buradan kaçtane koyun götüre bilirsen yada çıkarta bilirsen. yarın öğleye kadar yanında tutmayı başara bilirsen ve kaç tane götürebildiysen onların hepsi senin olacak” deyince Emo amcasından dolayı bir türlü mirza beyle istediği gibi konuşamaz ama yine de böyle bir fırsatı kaçırmak istemez zaten yüzlerce koyun vermişlerdi onlardan bazılarını alması daha iyi olacağını düşünür sonra mirza beye bakarak “bu bir itamı “diye sorar.
Mirza Bey “hayır bu bir ita değil sen benim evimden koyun götüre bileceğini söyledin bende götüreceklerinin senin olacağını söylüyorum hepsi bu “der. Emo ,mirza beyin kendisiyle alay etiğini anla ama geri adım atmaz aksine kendinsen emin bir şekilde “ tama efendim siz kendiniz söylediniz kaç tanesini götürsem onların hepsi benim olacak buradakiler de şahit sözden dönmek yok” der. bu konuşlanalar Mustafa beyin canını iyice sıkar bir o kadarda Mirza beye öfkelenir ama bir sey söylemez sinirli bir sesle Emo’ya seslenir gitmek gerktiğini söyler. Ama Emo’nun aklı mirza beyin dedikleriyle o kadar meşkul olurki gelip arabada amcasının yanına oturduğunu fark etmez . Şervan ve Erol ,Emo’yabakıp onun tamamen mirza beyin dediklerine odaklandığını anlarlar öyle olmasaydı Emo asla babalarının yanına oturmazı . oradan gidince yolda bir ara Emo amcasına yaslanarak “ amca fazlamı ileri gittim” diye sorar . Mustafa bey buna oldukça şaşırır ona yaslanıp onunla konuşması ona çok farklı gelir sonra arabanın aynasından Şervana bakar Emo’yu göstererek “ ne oluyor “ diye sorar. Şervan babasına bakınca Emo’yu ilk defa böyle gördüğünü anlar sonra babasına dönerek “Baba Emo böyle aklına bir şey takılırsa tamamen aklındakine odaklanır bir an yanındakini ve ne yaptığını unutur merak etme biraz sonra kendine gelir “ der . aslında bu durum Mustafa beyin hoşuna gider uzun zamandır Emo ondan korkmadan ve kaçma düşüncesini hissetmeden gözlerini kaçırmadan onunla konuşuyordu . “ne dersin Servan belki Emo benden kaçmaz “ deyince bu sefer de Erol cevap verir “ Baba emin ol o şimdi kendine gelecek seni yanında fark edince arabadan inmeyi istiyecek “ der .çok geçmeden Emo ,Erol dan arabayı durdurmasını ister “beni burad indir benim sörüm bu dağların yanında “ der Erol arabayı durdurup Emo’nun inmesini ister. Bu arada Mustafa bey Şervan’ın dediğinin doğru olup olmadığını örenmek ister. Emo inip biraz gittiğinde Mustafa bey Elif’im sen gittiğin zaman Serhat hemen eve gönder deyince Emo hiç farklı bir hareket yapmadan amcasına dönüp gözlerinin içine bakar “tamam amca sen merak etme gider gitmez Serhat’ı eve gönderecem“ deyip geri dönüp dağın yolunu tutar. Mustafa Bey Emo’nun yaptığı davranışları istemeden yaptığını anlar biraz da merak eder.
Şervan’a dönüp “EMO her zaman mı böyle… “diye sorunca Şervan “hayır baba binde bir defa böyle oluyor o da bir şeyden çok korkarsa yada bir şeyi çok düşünürse böyle oluyor o şimdi Mirza beyin söylediklerini düşünüyor. Baksanıza Mirza Bey onunla resmen büyük bir iddaya girdi, mirza beyi bilmem ama Emo bunu çok umursuyor umarım aptalca bir şey yapmaz… “ deyince Mustafa Bey’de bir telaş alır emonun bir şey yapmasını istemez onlar böyle konuşup köye giderler ama Emo tamamıyla buna odaklanır onlar kapıları iyi kapatmadılar eyer öyle kalmışsa ben seslenirsem büyük ihtimale koyunlar yanıma gelecek ama öyle bir zamanda koyunları çağırmalı iyiki geldiklerini görmesin “ diye söylenir biraz düşününce doğru zamanı da bulur önce Serhat’tı köye gönderir. Sonra belirlemeye başlar güneşin batmasına yakın koyunların iyice acıktığını anlar. Sonra dağda mirza evini biraz izler dışarıda kimseyi görmeyince dört beş kere yüksek sesle ıslık çalar yanındaki tüm koyunlar onun yanına gelir ama Emonun istediği onlar değil Emo o koyunları dağın diğer tarafına götürüp geri dönünce büyük avludaki tüm koyuları karşısında görür…çok şaşırır aynı zamanda koyunların peşinden biri var diyede çok korkar biraz bekledikten sonra kimsenin olmadığını anlar tüm koyunların onunsesini duyduktan sonra geldiğili anlayınca etrafa iyice bakıp kimsenin olmadığını anlayınca hemen koyunları önüne alarak sürmeye başlar ama beklediğinden çok fazla koyun gelmiş buda onun işini dahada zorlayacağını bilir ama yapacak bir şey yok bu koyulları yarına kadar kimsenin görmemesini sağlaması gerekir ama bunu nasıl yapacağını bilemez bunun için birinin ona yardım etmesi gerekir ama saat geç olduğu için tüm çalışanların köye gittiğini düşünür birden belki biri köprünün yanında biri kalmıştır diye tüm koyunları uçurumum içine doğru sürmeye başlar .Bu arda Mirza bey Emoyla girdiği iddayayı umursamadan koyunları satacağı için koyunları avlularda kalmasını ister ama oğlu Miraç babasını uyarır.Emonun gittiği zaman bu idda için son derece kararlı olduğunu söylese de Mirza bey bu duruma hiç aldırış etmez. Koyunlar zaten yarın satılacağı için kimse koyunlara bakma gereği duymaz. Emo ise koyunları uçuruma sürdüğü zaman orada yalnızca Hasanın olduğunu fark eder. Koyunları amcasına çabuk götürmek zorunda olan Emo çabuk götürebilmek için istemediği halde hasanın yardımını ister. Ama Hasan bunu kabul etmez çünkü Emo ondan asla yardım istemez ama bu gün ondan yardım istiyor ama Emo havaya bakınca havanın karardığını fark edince ister istemez Hasan’a ısrar eder “ ne olur bak senden başka kimse yok hem sana bir şey söylayecem eyer bu gün bana yardım edersen asla bunu altında kalmam başka bir günde yapabileceğim bir şey istersen bende sana yardım ederim söz“ deyince Hasan Emo’nun gözlerinin içine bakarak düşünür “ Emo ve dediğimi yapıcak hem de ne isteiyeceğimi bilmeden bana söz verdi “ sonrada “ ne zamana kadar bu koyunlara bakıcam “ diyince Emo buna sevinir “ sadece yarın sabaha kadar bak yeter “ Hasan şaşkın bir şekilde“ ne yarına kadar mı ne dediğinin farkındamısın yani gece boyunca burada mı kalıcağım “ deyince Emo” sen merek etme bende bu gece amcamla kalıcam vakit buldukça yanına gelirim biraz sonra yanına iki üç köpekte getiririm sen sadece koyunların buradan ayrılmalarına izin verme yeter diğer tüm işleri köpekler hal eder “ deyip oradan gidiceği zaman tekrar Hasana bakarak “ son bir şey daha diyeceğim eyer tanımadığın kişiler buraya gelip bu koyunların buraya nasıl geldiğini sorarsa onlara bilmediğini burada inceleme yapmak için geldiğini söyleyip sonrada buradan git “ deyince Hasan bu işte başka bir şeyin olduğunu anlar sonra Emo’nun arkasından gidip kolunu tutup kendisine doğru çevirince Emo birden korkuya kapılıp yere düşüceğini sandığı için döndüğü zaman Hasanın gömleğini iki eliyle sım sıkı tutar darma dağınık saçları hem onun yüzüne hemde Hasan’ın yüzüne dağılır birden başını kaldırıp hasana bakınca Hasan’ın da onu iki eliyle tutuğunu ve durmuş onun gözlerini içine baktığın görünce bir an ne yapıcağını bilemez hale gelir sonra amcasının hasanla ne konuştuğunu sorduğu ses kulaklarında duyar hemen Hasanı eliyle giriye iterek kızgın bir sesle “ eyer bana bişi sorucaksan seslen kolumu çekme “ deyince Hasan sadece durmuş onun gözlerine barark yumruklarını sıkar “yarın olsun bana böyle davranmanın hesabını sormasam görürsün “ der . EMO ise Hasanı geri de bırakıp hızlıca amcasının yanına gider amcası ona biraz kızarak niye bu kadar geç kaldığını sorar o onun düşündüğü tek şer yarına kadar koyunların kimselerin görmemesi onun için o gece orada kalması gerekir bunu amcasına sorar ama amcası kabul etmez ama Emo ısrar eder İsmail bey daha fazla dayanamaz bunu kabul eder yarın annesi onlara kızarsa niye gelmedi diye tüm sorumluluğu Emo’nun almasını ister o da kabul eder Emo gece buyunca her fırsatını bulduğunda hasanın yanına gidip onun ne yaptığını bakar iki de köpek yanına bırakır birkaç defa Hasan olanları ondan öğrenmek ister ama Emo ona bir şey anlatmaz sabah olunca Emo içinderi korku ve endişe çoğalaır yine amcasına hissettirmeden Hasanın yanına gider Hasana gideceğini söyler kendisinin bir şekilde hal edecebileceğini düşünür Hasan defalarca ondan bu koyunları neden burada tutuğunu sorsada Emo öğlene kadar sabretmesini ister kendisi söylemese de kendisinin öreneceğini söyler hasan gidiceği zaman dönüp “Emo sabah erkenden iki atlı yukarıdan geçti sürekli etraflarına bakıp duruyordu lar ama buraya bakmadılar sonrada gözden kayboldular” deyince Emo’nun gözleri fal taşı gibi açılır “demeki koyunların gitiğini fark etiler öğlene birkaç saat kaldı kesinlikle koyunları buradan çıkarmamalıyım bizim köye geldiklerine göre kendi köyünün tüm yerlerini aramışlar “diye düşünür Hasan
Bir an Emo’nun niye sesiz kaldığın bir anlam vermez “ ne oldu o adamların bu koyunlarla bir ilgisi var mı “ diye sorunca Emo endişeli bir şekilde “şimdi gitme benim bir işim çıktı “ diyerek hiç beklemeden hemen amcasının yanına gider adamların amcasının yanına gelseler onuda orada görmeli diye düşünür. Hasan yine bir cevap almamıştı üstelik yine orada tek başına kalmıştı oda Ereni arayarak geç kalacağını söyler işin başına gitmesini ister Eren biraz sinirlenerek “nerdesin neyin peşindesin umarım Emo’nun yanında değilsin gerçekten de seni tanımıyorum asla yapmayacak dediğim şeyleri yapıyor sun “ deyip işin başına geçer onlar böyle devam ederken .
Mirza beyin köyünde ise mirza bey Emo’yla söylediği sözleri unutmuş hata onun koyunları götüreceği ni hiç düşünmediğini için koyunların olduğu avlulara bakma gereğini duymazlar sabah olunca birkaç kişiye koyunları bırakıp otlatmalarını isteyinceye kadar adamlar gidip bakınca geri gelip büyük avluda kilerin koyunların birtanesinin yerinde olmadığını söyleyene kadar sonra miraç bu işin altında Emo’nun olduğunu söyler ama mirza bey yine buna inanmaz böyle bir işin onun yapa bileceğini inanmaz adamlarını kendi köyün etrafına bakmalarını ister adamlar tüm yerlere bakıp geri dönüp bulamadığını söyleyene kadar sonra mirza bey Mustafa beyin köyüne bakmalarını ister onlarda küprü yanına gelip etrafa bakarlar ama uçurumun aşağına bakmazlar zaman geçince mirza bey sinirlenip kendiside adamlarına katılır beraber koyunları armaya başlar ama koyunları hiçbir yerde bulamayınca öğlene çok az bir vakit kalınca aramaktan vaz geçer yanına iki oğlunu alarak arabasıyla Mustafa beyin köyüne gelir . Emo ise hasanın yanından ayrılıp amcasının yanına gelir adamların yanlarına gelmediğini görünce buna çok sevinir saatler geçince Emo koyunların artık kendisinin olacağını düşünür ama anlamadığı büyük bir korku onu alır. Amcası kendi sürüsünü köye götürmesini ister kendisinin de köprünün yanına gitmek istediğini söyler ama Emo bunu kabul etmez aksine kendisinin önemli bir işinin olduğunu söyleyip kendisini sürüyü götürmesini kendisinin ondan sonra geliceğini söyleyip hiç beklemeden yanında ayrlıp uçuruma gider İsmail bey Emo’nun bir iş çevirdiğini anlar ama pek umursamaz o köye gitmeye başlar Emo ise hemen Hasan’nın yanına gider ama sürekli içinde büyüyen korkuya bir anlam vermez .Hasan onu görünce onun konuşmasına izin vermeden kızgın bir sesle “Emo sen nereye gittin bu koyunlar niye burada ve sen ne çeviriyorsun “ deyince .Emo yorgun bir sesle “tamam sen gide bilirsin” der . ama hasan daha sinirlenip “ne yani gece boyunca bu koyunlara baktım senin bana söyleceğin tek şey tamam gide bilirsin demektir” sonra Emo’nun yanına gidip iki kolunu tutarak “şimdi bana ne çevirdiğini anlatscaksın” der Emo onu geriye iterek “sen şimdi köye git biraz sonra her şeyi öğreneceksin yanız her ne olursa olsun hiç kimseye bana yardım etiğini söylemiceksin “ deyince Hasan birden ona yardım etiği şeyin yanış bir iş olduğunu hisseder ve öğle ezanın okunması ile Emo sürüyü köye doğru götürür. Hasan ise hiç beklemeden Eren’in yanına gider Eren onun görüce konuşmak ister ama Hasan buna izin vermez “arabaya bin köye gideceğiz “ Eren “dünden beri neredesin “ der ama Hasan bir şey söylemeden köye gitmek için arabayı sürer yolda Eren ne kadar ısrar etse de hasan tek kelime etmez düşündüğü tek şey Eno’nun ona söylediği şeyler köye giderken Emoyu yolda görür Emo’nun endişeli hali onun dikatini çeker . sonra köye gelince yolun üzerinde Mirza beyi ve Mustafa İsmail Abdullah beyleri ve birkaç kişiyi görüp yanlarında durup Şervana ne oldu diye sorunca Şervan Mirza beyin neden geldiğini anlatır Hasan koyunların kaybulduğunu duyunca gözleri kocaman açılır içinden “ demeki Emo’nunu yanıdaki koyunlar o kaybolan koyunlar “ der. Mustafa bey Mirza beye koyunların köyünde olmadığını anlatır sonra İsmaile dönerek “Emo’nun nerede olduğunu” sorar İsmail oldukça endişeli Emo’nun daha gelmediğini söyler ama kendiside çok korkar geceden beri Emo’nun bir işiler çevirdiğini anlamış ama pek umumasamamış şimdi koyunların kaybolduğunu öğrenince koyunların onun yanında olabileceğini düşünür ama neden onun yanında olabilceğini anlamaz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir