Mehmet geçirdiği üçüncü kalp krizine dayanamayıp vefat eder.Annesi oğlunu ve gelinini aynı anda kaybettiğine inanamaz diğer tarafta Elif de. durmadan ağlar nenesi iki kişiye " Elif'mi buradan götürün "der. iki kadın Elif'i almak ister ama Elif Annesini bırakmaz kadınlar Elifi zorlada olsa alıp içeri götürürler bu arada yağmur iyice hızlanır kuzeni olan Elif de yaptığı hatanın farkındadır bir köşede olanları izleyerek saklanır. bir ara babasının gelip silahı aldığını görür babası da kuzeninin arkasından içeri girer kadınlar Elif'i içeri bırakıp dışarıya olay yerine çıkarlar bu arada yağmurla birlikte şimşeklerde artar.
Elif anne ve babasının yanına gitmek ister onun için oda dan çıkar ama yağmur ve şimşek sesi onu daha da korkutur dışarı çıkıçaken duyduğu sesle birden durur Diğer odanın kapısı açık olduğu için amcasının sesini duyar amcası yanındaki kişiye silahı saklamasını ister kimsenin Elif. elinde silahın patladığını anlatmamasını da ister.Jandarma gelse bile kimse Elif.ten bahsetmeyecek. Elif amcasının bu söylediklerine inanamaz anne ve babasının daha bedenleri soğumadan amcası kendi kızını düşünmesi onun amcasına olan tüm güveni yok eder. Elif kapıdan geçince amcası kapıdan birinin geçtiğini hisseder kapıya çıkınca kimseyi göremez. Elif ise saksıların arkasına saklanmış amcasının onu görmesini istemez şimşekler artarak çakmaya devam eder Elif eleriyle kulaklarını tıkıyordu şimşekler adeta kafasının içinde atıyordular şimşek atınca Elif durmadan ağlar bir eliyle de ağzını kapatır amcasının onun sesini duymasını istemez bir eliyle de ağzını kapatır. Düğün evi birden cenaze evine döner. Herkes cenazeler ile ilgilenir bu sırada jandarma ve ambulans olay yerine gelir. Mehmet'in kalp krizinden Oya'nın da silahtan dolayı öldüğünü söyler silahın kimin elinden patladığını örenemezler kimse kurşunun nerden geldiğini söylemez. Jandarma evi arar çünkü içeriden birinin onu vurmuş olabileceğini tahmin eder ama bir türlü silahı bulamazlar. Jandarma kaç defa Elif'le konuşur ama Elif tek kelime etmez. Komutan silahı bulmadığı için kimseyi suçlamaz cenazeler mezarlıkta defin edilir Elif ve adem halalarının yanında kalırlar Elif uzunca bir zaman kimseyle konuşmaz okulla da gitmez kimsenin yanına yaklaşmasına da izin vermez sadece kuzeni Yusuf la az zaman geçirir halası bu duruma çok üzülür ama elinden bir şey gelmez adem küçük olduğu için durumu anlamaz ama Elif çok acı çeker. Bir türlü Anne Baba'sının öldüğünü kabul etmez her sabah uyandığı zaman Allah'a dua edip sonra salona giderdi" Allah'ım ne olur gördüğüm bir rüya olsun Annem ve Aabam hayata olsun" der.
ama har geldiği zaman yaşadıkları gerçek olduğunu anlar ve evden çıkar gider bazen akşama kadar gelmez halası ne yapsa da Elif bu durumdan vazgeçmez nenesi de Elif'le bir türlü baş edemez Elif kendi ismini değiştirmeye karar verir her kim ona Elif diye seslense da Elif onlara dönmez Elif ise her gittiği yerde bir ağaç alıp yerde kendi adını annesinin ve babasının adlarını yazar üç harfi yan yana getirir E M O Elif'in E si Mehmet in M oya'nın O su bu her uç harften kendine bir isim bulur artık kuzeniyle aynı isimle çağırılmak istemez herkesin ona Emo demesini isteyecekti ama kendi içinde karar vermesi gereken bir karar daha vardı onunda almak için mezarlığa gider ve Annesiyle konuşmayı ister annesini mezarının başında durup. "Anne sana verdiğim sözü tutacağım sana söylediğim gibi halama anne diyeceğim eyer ben Anne desem ademde anne diyecek ama sen özümle bizim annemiz sensin bizi merakta etme halam bize çok iyi bakıyor size bir şey daha söylemek istiyorum adımı değiştirdim bundan sonra kimse bana Elif'im diyemeyecek bana Emo diyecekler Elif'im sadece sizin bana söylediğiniz isim olarak kalacak Anne Baba vakit bulduğum zaman yanınıza geleceğim sizleri çok özledim " der.
tüm konuşma boyunca güz yaşları hiç durmaz ve oradan ayrılır o sırada İsmail amcası koyunları toplayıp dağa götürüyordu
Emo - " amca bende seninle gelebilirmiyim "der.
amcası uzun zamandır Elif'in ilk defa konuştuğunu duyar onu yanına çağırır Elif "gele bilirsin ama önce halandan izin al der Emo amca bana " amca bir daha bana Elif deme bundan sonra her kes bana Emo diyeceksiniz benim adım Emo " der. İsmail bey şaşkın bir şekilde ona bakar sonra" Elif sen ne diyorsun Emo erkek ismi bu da nerden çıktı " der.
Ama Emo amcasına kızarak" bir daha bana Elif dimiyeceksiniz benim adım Emo artık bana Elif demeyin " der. İsmail bey ne diyeceğini bilmez sadece" tamam kızım " der. Emo ona yine kızar " bana kızım da deme sadece Emo de yeter amca " Amcası onun gidip halasından izin almasını ister. Oda tamam diyerek eve doğru koşar halasının karşısında durarak " anne izin verirsen amcamla dağa gitmek istiyorum ha bu arada benim adım Emo artık bana Elif demeyin" der.
halası ne diyeceğini bilemez ham ona anne diyor hem de adını değiştirmiş uzun zamandı yeni konuşuyurdu halası şaşkınlıkla ona bakar " tamam gide bilirsin" der.
Emo gülerek amcasının yanına gider "tamam amca Annem izin verdi" der. İsmail bey - "hayır Elif o senin Annen değil o senin halan ne oldu sana niye halana anne diyorsun " der.
Emo- bağırarak "benim adı Emo'Elif değil hem halam olduğunu biliyorum bunda sonra ona anne diyeceğim" der -İsmail ne söyliceğini bilemez tamam Emo ona anne de hadi gidelim"der .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir