Elif " Mizgin ve Seher’i çağırdım ama gelmediler. ne olur sen gel benimle" Emo, Elif’le birlikte amcasının evine gider ama Sürekli gözünü şalıyla kapatmaya çalışır. Elif onu odasına götürür sonra " Emo çıkar şu üstlerini seni tanımasam senin bir erkek olduğuna inanırım"der.
Emo vücuduna birçok ağaç darbesi aldığı için kesin kızarmıştır. Elif bunları görmemeli diye düşünür bir şekilde. Elif’i tutup odanın dışına çıkarır kapıyı kapıyı da içerden kilitler. Üstlerini çıkarırken bedeninde çok kızarıklıklar olduğunu özellikle kolundaki darbe izi morarmaya başlamış olduğunu gürünce Emo hemen bir elbise giyer" bunları sakladım peki güzümü nasıl saklayacağım?der.Emo ,Elif’in buna bir çare bulur diye düşünür ve kapıyı açar.
Elif içeri girer Emo’ya kızarak" niye kapıyı kilitledin " diye sorar.
Emo saçlarını yüzünden kaldırır ona gözünü gösterir.
Elif, Emo'nun gözünü ona halde görünce endişeli bir şekilde " ne oldu sen ne yaptın gözün bu hale geldi nasıl oldu hemen anlat?
Emo çekmeceden bir kağıt ve kalem alır. Elif’e anlatmak istediklerini yazmaya başlar düşerken olduğunu, kendisinin bunu saklamak için bir çare bulmasını ister ve biri gözümü görürse sen onlara anlatacaksın. Kağıdı Elif’e verir Elif kağıdı okuyunca.
"Emo sen hiç merak etme onun yolunu buldum bile ama yere düşmene hiç inanmadım" der. Emo’nun saçını açar saçlarıyla gözünü kapatır " Emo gel benimle" diyerek balkona çıkar sonra odaları işaret ederek "erkekler şu odadalar kadınlar da şuradalar sen gelme Serhat baştan beri mirza beylerin gelmesini istemiyordu. Aşağıdaki salonda ve çok sinirli Şervan abi ona kızmasına rağmen sakinleşmedi yanına git onunla konuşmasanda oradan çıkmasına izin verme eğer ters bir şey yapsa babam onu mahfeder. Der
Emo kavgadan kaçarken daha sert bir kavganın içine girdiğini hisseder, Serhat’ın yanına gider. Tamda Elif,in dediği gibi serhat yerinde durmuyordu.
"onların gelmelerini istemediğimiz halde geldiler. Babam onları eve aldı, oğlu babamın düşündüğü gibi iyi birisi değildi " o sırada dışarıda
Erol, Serhat’ın sesini duyar içeri girer Serhat’a kızarak "sesini yükseltme babam duymasın onun misafirlere olan saygısını biliyorsun, hem onlar sadece Elif’i istemeye geldiler. onu zorla götürmeye değil hemen kes sesini" sonra Emo’ya dönerek" kapıyı kapat babam Serhat’ı böyle görmesin" Der . Sonra misafirlerin yanına döner.
Emo ise ne yapacağını bilmez daha önce Serhat’ı böyle görmemişti. Diğer tarafta sürekli başını eğerek onlardan gözünü saklamaya çalışıyor. Serhat ise hiç durmuyor babasından korkmazsa tüm gelenleri evden kovacak sanki.
Asya Hanım misafirler için hazırlıkları bitirir ,üst kata çıkacağı zaman Serhat’ın sesini duyar ve Mustafa beyi çağırır. Mustafa, Asya Hanımın kapıyı aralayıp kendisini çağırdığını görünce misafirlerden izin isteyerek odadan çıkar" Hayırdır inşallah. ne oldu sen beni çağırdığına göre bir şey var.
-Serhat’a bir şeyler söyle kendisinde değil sesi fazla çıkıyor o ses misafirlere gitmesin baştan biri Mirza beyin buraya gelmesini istemedi" deyince.
Mustafa bey onun fazla konuşmasına izin vermeden " tamam Asya sen git ben gerekeni yaparım" diyerek Serhat’ın yanına gider.
Ona sırada Şervan babasının aşağıya indiğini görür hemen arkasından gider" umarım serhat susmuştur babam onu böyle görmesin "der.
Mustafa Bey salona geldiği zaman Serhat aklına geleni söyler.
Emo amcasını görüce hemen perdelerin arkasına saklanır. Durmadan dua eder –Allah’ım ne olur amcam beni görmesin gözümü böyle görmesin, o görürse gerçeği öğrenene kadar durmaz! Bugün başıma gelenleri öğrenirse Burak çobanlık yapmama, evden çıkmama bile izin vermez. Allah’ım ne olur lütfen beni görmesin"!
amcası oldukça sinirli bir şekilde Serhat’a seslenir "sen ne yaptığını sanıyorsun senin haddinemi evimize gelen misafir hakkında böyle konuşmak. şimdi bir şey söylemiyeceğim ama misafirler gittiği zaman seninle ayrı bir şekilde konuşacağım şimdi sesin çıkmasın "
Şervan babasının söylediklerini duyar babasının yanına gelerek "baba sen ona bakma o ne söylediğini bilmiyor " der.
Serhat başını eğmiş nefes sesi dahi çıkmıyor. Emo ise adeta duvarla bir olmuş amcasını onu o halde görmesi onun için hiç iyi olmayacaktır o korku içinde kalır.
Erol ve Emirhan oraya gelirler.
Erol" Emirhan baba çok sinirli sen Serhat’ı götür buradan misafirler gidene kadar da getirme" der. Sonra salonda gözünü gezdirama Emo’yu görmez" kesin Emo Babamdan saklanıyor Allah bilir şimdi nerdedir"
Şervan babasını misafirin yanına götürür.
Asya Hanım, Elif’in evlenmek istemediğini bilir ve ne kadar ısrar ettiyse Elif erkeklere olduğu odaya çay götürmez.
O sirada. Mirza Bey Elif’i görmek için bir bardak su ister. Bu adet hem kızı görmek hem de durumu daha iyi anlamak içindir Şervan dışarı çıkar Elif’ten bir bardak su götürmesini ister. ama Elif yerinden kıpırdamaz. Şervan"Elif sadece içeri geleceksin yoksa babam çok kızar" dese de. Elif’ten ses çıkmayacağını anlar suyu kendisi götürür. Mirza Bey ve oğlu Elif’i beklerken Şervan içeri gelir.onlar bunu beklemezler ama bekledikleri olmaz .Mustafa Bey Elif’in gelmediğini görünce dışarı çıkar Asya Hanımı çağırır
"Elif neden gelmedi"
" Elif kadınların yanına bile gelmiyor, şimdi mutfakta istersen kendin konuş onunla "der.
O sırada Emo ,Erol’un ,Serhat’ı götürdüğü görünce. oda Elif’in yanına gelir. Emo amcasının onlara doğru geldiğini görür. Allah’ım bu nasıl bir şey, gittiğim her yere amcam da geliyor "Elif’e bakarak babasını ona gösterir. kendiside yine perdenin arkasına saklanır. Mustafa Bey Elif’in yanına gelir ve oldukça sert bir sesle konuşmaya başlar "neden böyle saygısız bir hareket yaptın? Bizler seni beklerken Şervan geldi ne sandın seni zorlamı onlara vereceğimi mi sandın?onlar bizim misafirimiz sizden istediğim şey onlara karşı son derece saygılı olmanız, sizler ise saygısızlık tan başka bir şey yapmıyorsunuz. Önce Serhat şimdi sen sizler benim misafirlere ne kadar değer verdiğimi bildiğiniz halde bunları yaptınız. İkinize de yakıştıramadım.Şimdi kadınların yanına git sizlerle sonra konuşacağım" diyerek dışarı çıkar
Elif "Emo babam gitti çıkabilirsin der. Mustafa bey kapının dışında bunu duyar "demek ki Emo burada ve benden saklanıyor. bir zamanlar kucağımdan inmiyen kız şimdi köşe bucak benden saklanıyor niye böyle yapıyor bir bilsem" deyip.
oradan gider. Elif ise Emo’dan orada kalmasını ister kadınların yanına gider mirza Beyin eşiyle kızıyla ve geliniyle tanışır. Sonra kızıyla balkona çıkar. Emo ise aşağıdan onlara bakar birden kızı daha önce de gördüğünü hatırlar "ben bu kızı daha öncede gördüm ama nerede acaba ?–Elif onların yanından gidince onlar da gitmek için izin isterler dışarı çıkınca Emo kıza iyice bakmak için mutfaktan çıkar ama kızı tam göremez. Onlar gidince Mirza bey arabada karısına sorar" ne olacak sence kızı verecekler mi?
karısı "hayır kızı zorla yanımıza getirdiler ve bunun olacağını sanmıyorum... onlar giderler.
Emo evine gitmek için çıkar ama Elif izin vermez.
Mustafa bey " bu gün geç oldu sizinle yarın konuşacağım" sonra
Asya ve Zeri’ye dönerek " sizler çocuklarınıza nasıl terbiye göstermişsiniz? " der.
–Asya Hanım ve Zeri iyice korkar.
bu arada Eren eve gider.
Hasan " Eten sen nerde kaldın? kaç saattir seni bekliyorum niye bu kadar gecikti"
Eren "diğer köyün çalışanların arabası bozulmuştu. Bende onları senin arabanla evlerine bıraktım. Onlar ise bana yemek verdiler o yüzden geç kaldım .peki sen niye bu kadar endişelisin .
Hasan" Emo’yu gördün mü?
Eren "onu hiç sorma başına çok kötü şeyler geldi " deyip tüm gördüğünü Hasana anlatır.
Hasan şaşkın bir şekilde " demeki o iki genci yendi peki ben ona vurunca niye hiçbir şey yapmadı? "
Eren- ne! sen Emo’ya mı vurdun. Peki biri gördü mü "
-hayır kimse ona vurduğumu görmedi Eren- ya Yusuf duysa"
Hasan" hayır duymayacak"
Eren sen nasıl bu kadar emin konuşuyorsun
-çünkü onu vurduğum zaman İsmail amcası oraya geldi, benim ona vurduğumu görmedi ve Emo ona vurduğumu amcasından sakladı. O deli çoban bunu neden yaptı bilmiyorum ama onda benim anlamadığım başka bir şey var .Ben ondan özür dilemek istiyorum ama onu görünce çok sinirleniyorum.-Eren" Yarın seninle beraber geleceğim ve sen ondan özür dileyeceksin ve o çobandan uzak dur sende biliyorsun tüm köy halkı onu çok koruyor " der.
O gece Elif, Emo’nun evine gitmesine izin vermez" Şu Mirza Bey belasını başımdan defettim artık Baran’ın ailesi beni isteyebilir " diyerek kendi kendine Haneler kurar.
Emo ise çok yorgun olduğu için sabaha karşı dalıp gider. Elif ise kendi kendine konuşmaya devam eder İsmail amcası sabah koyunları toplarken Emo’nun gelmediğini fark eder. Ablasının yanına gidip "Emo neden gelmedi "
– Türkan hanim "O dün Elif’in yanında kaldı eminim. Sabaha kadar uyumadılar onun için uyanmadı"
ikisi biraz konuşurlar.
İsmail bey " Emo öğlende gelsin ben ikizleri götürürüm" deyip oradan gider.
-Emo, Asya Hanımın sesiyle uyanır ve oldukca geç kaldığını anlar. Dikkatli bir şekilde Elif’i uyandırmadan odadan çıkar "şimdi kimseye görünmeden buradan çıkmalıyım gözüm daha iyi ama onlar görmesin diye düşünür. Kimsenin onu görmesine izin vermeden içerden çıkar. hemen eve gider annesi –Emo’yu görünce "kızım ne kadar güzel olmuş bu gün tam bir ev kızına benzemişsin eminim Elif bunları sana zorla giydirdi şu saçını da yüzünden çeksen daha da güzel olacak" der.
-ama Emo saçını kaldırmaz "eğer annem gözümü görse iki saat beni sorguya çeker " diye düşünür.
annesi" İsmail şimdi gelmesin öğlen den sonra gelsin dedi" der.
Emo buna sevinir. zaten çok uykusuzdur- tamam der gibi başını sallar ve eve girip koltuğa uzanır uyumaya başlar. Zaman oldukça geç olur ama Emo uyanmaz annesi iki üç defa onu çağırmaya gelir ama uyandırmaya kıyamaz. sonunda mutfakta "Emo hadi kalk geç oldu amcan seni bekliyor" deyince
Emo "tamam anne kalktım " deyince sesinin tamamen açıldığını anlar buna çok ama çok sevinir " birden anne sesim tamamen açıldı" der.
o kadar sevinir ki annesine sarılarak- yaşasın şimdi o görür gününü. tüm yaptığına pişman edeceğim" deyip evden çıkar ve atını alır .Annesi Emo’nun böyle gitmesini istemez ama Emo o kadar mutludur ki üzerini değiştirmek aklına bile gelmez .Atın eyerini bağlarken saçı yüzüne gelir annesi ona şalını verir. Emo şalı saçına bağlar ata biner ve hiç olmadığı kadar atı hızlı sürer. Amcasının yanına gider.
İsmail ,Hasan ve Eren, derenin yakınında Hasan’ın elinde bir sürü kağıtla bir şeyleri çizerek, İsmail’le burası iyi olur derler, İsmail bey dönüp Emo’yu görür Emo geçerken saçındaki şalı düştüğünü görünce Emo diye seslenir. Emo atı durdurur amcasına dönerek yüksek bir sesle- efendim amca der.
–gel buraya şalın düştü.
Hasan sesi duyunca adeta yerinde donar yavaşça dönüp Emo’ya bakar. Emo yüzüne dağılan saçlarını eliyle yana doğru atar ve amcasına dönerek "anlamdım amca ne oldu" diye sorar. Hasan’ın elindeki tüm kağıtlar yere düşer.
Eren sadece durup" bu kız Emo mu ? der.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
No Ficciónvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir