İsmail " gel şalın düştü der"
Emo attan inip amcasının yanına gelir, şalını alıp gidecekken amcası "
nihayet sesin açıldı artık el kol hareketlerin den ben bile sıkılmıştım. buna ne çok Elif ve Yusuf sevinir şimdi git Allah bilir ikizler ne yapıyorlar " der.
Emo gideceği zaman başını kaldırıp Hasana bakarak "kim bilir sesimin açılması bazılarının hoşuna gitmez"
elini yanağına koyup "birileri yaptıklarının hesabını verecek "deyip atına binip gidecekken.
İsmail Bey "Emo koyunları daha fazla yukarı götürme oralarda büyük bir kurt sürüsünü gürmüşler" der.Emo amcasına dönerek" tamam amca gitmem" der.
Hasan şaşkınlık içinde.Erene bakar bu gördüğü kızın Emo olduğuna bir türlü inanmak istemiyordu onun başına getirdiği onca şeyi düşünür. Hepsi bir yana ona. attığı tokat bir yana bir kıza vurduğuna inanmak istemiyordu kendi kendine " hayır bu kız Emo olamaz burada kızların bırak çobanlık yapmaları tek başına dışarıya çıkmalarına bile izin vermiyorlar.Kesinlikle bunda bir yanışlık var" diyerek. İsmail Beye çaktırmadan bunu anlatmam gerek ona döner "şey sesi açıldı dediniz nasıl "
İsmail bey " evet sesinin açıldığını söyledim şansa bakın ki sizler geldiğinizden beri Emo’nun sesi kısılmıştı o kardeşimin kız benimle beraber çobanlık yapıyor. yoksa tanımadınız mı galiba Emo’nun konuştuğunu yeni duydunuz Değimli deyip oradan biraz uzaklaşır .
Hasan , Emo’nun kaybolunca ya kadar ona bakar sonra o kızın Emo olduğunu inanır.
"onunla konuşmam gerek onun kız .olduğunu bilmediğimi söyleyeceğim şimdi onunla konuşamam bakışlarından bana ne kadar sinirli olduğu beli ediyordu."Eren,Hasan’ın yanına gelerek
" bu kız Mustafa bey in evinde gördüğüm kızla aynı. şimdi onun bana neden sinirli olduğunu anladım. koyunların geçtiği yoları bozduk onlarsa diğer köyün arazilerinden geçmek zorun da kaldılar. dün o gençlerin ne dediğini anlamadım. Kesin oradan geçmeleri yüzündendir ama Emo nasıl ikisini yendi hem de kız olmasına rağmen Hasan bence ondan uzak dur onu görmen gerekirdi inanılmazdı onlara nasıl vuruyordu. Onlarda Emo’ya çok kötü vurdular hele birisi onun koluna öyle bir vurduki anlatamam " der.
Hasan çok şaşırmıştı " iki kişiyi yenen biri bana niye hiç karışmadı hem nasıl güçlü olduğunu biliyorum. beni öyle bir iti ki. arabaya tutunmasaydım. yere düşecek tim şimdi .anladım.onun gözlerine baktığım zaman. o tuhaf duyguyu hissettiğimi"
Eren" nasıl bir duygu anlatsana "
Hasan" bende bilmiyorum daha önce hiç hissetmediğim bir şey bende anlamadım ki"
Eren "bak Hasan o kızdan uzak dur Yusuf ve diğerleri ona çok değer veriyor. o niye diğerlerine bir şey söylemedi bilmiyorum ama yaptıklarını birine söylese ne yapacaklarını düşünmek bile istemiyorum hele Yusuf’u hiç söylemiyorum ?" Der.
Hasan "sen merak etme bende bunları biliyorum .beli ki Yusuf ona daha çok değer veriyor"
İsmail Bey aşağıda çağırır" okadar ne konuştunuz hadi gelin" der.
Eren " hadi gidelim kıza bakınmaktan vazgeç. İsmail Bey yanış anlayacak . şu yolu birkaç yerden rampa gibi yapalım en Azından biraz yardımcı olalım bizim yüzümüzden çok zorluk çektiler" der.
Hasan" kepçe yine bozuldu .eyer köylü küreklerle yaparsa olur" der.
Eren şaşkın bir şekilde Hasan bakar ve fikrini hiç beğenmez" ama hiç yoktan iyidir ne azından koyunların geçeceği kadar yapsınlar da iyi olacak" der.
Emo ise ikizlerin yanına gider ikizlerin yabancı bir adamla konuştuklarını görür yanlarına gidip ne konuşuyorsunuz diye sorar. Adam karşında bir kızın duracağını düşünmez" ben buradan geçerken bu çocuklar beni çağırdılar bu koyunların satılık olduğunu söylediler bende koyunları beğendim babanız nerdeyse çağırın gelsin bazılarını satın alıcam "der .
Emo adamın son derece ciddi olduğunu anlar ikizlere dönüp kısık sesle ne yaptınız diye sorar
Sidar" Emo sesin açılmış "
evet açıldı şimdi anlatın "
Zınar" Emo koyunlar çok fazla bizde biraz satmak istedik ne olacak ki"
-ben önce şu adamı göndereyim sonra ne olacağını size gösteririm" deyip adama döner ama adam hiçte kolay birine benzemiyor kendini toparlayarak –
"şey amca geçen hafta satacaklarımızı sattık hem sattığımız sürü bu değil babam hamile olanları satıyor onlarda dağın diğer tarafında. isterseniz çocuklar sizi oraya götürsün"der.
-adam "hayır kızım ben sağılacak koyun istiyorum bu mevsimde hamile koyunu ne yapacağım "deyip gideceği zaman.
Zınar" Emo bizim hamile koyunlarımız yok ki"
Emo kolunu sıkarak" sus "
adam tekrar onlara dönüp o zaman çocuklar niye beni çağırdı "der .
–şey babam onların yanında satacağı sürüden bahsetti onlar da bu sürüyü sanmışlar kusura bakmayın "der.
adam Emo’ya bakarak" kızım senin ne işin var senin gibi genç bir kız için uygun değildir buralar da Her çeşit insan var "deyince.
Emo konuyu uzatmak istemez "ben babama yemek getirdim biraz sonra gideceğim"
adam-bunları duyunca dönüp oradan gider.
Emo adamın uzaklaşmasını bekler iyice uzaklaştığından emin olunca ikizlere döner.
"siz kimin malını kime satıyorsunuz bu koyunlar birçoğu Mustafa amcamın o sızın böyle bir şey. yaptığınızı örenirse size ne yapar biliyor musunuz" der ama ikizlerin cevabı hazır.
ikizler "Emo bize kızma amcam gidince bize ne isterseniz yapın dedi bizde alıcı bulduk koyunları satacaktık ama sen izin vermedin" "ya sizler beni delirteceksiniz bunlar Mustafa amcamın; siz gidin o çulsuz babanız olmayan koyunlarını satın amcam ne isterseniz yapın dediği zaman gidin koyunları satın demedi siz nasıl böyle yaparsınız " der .
Zınar sinirli bir sesle" Emo bir daha babama çulsuz deme tamam Babamın koyunları yok ama başka çok şeyi var tamamı "
Emo ikizlerin çulsuz sözüne çok kızdıklarını anlar:"vay be başıma getirdiğinize değil de babanızın çulsuz olmasına mı kızdınız bakın bana bu köpekleri görüyor musunuz onlara bir işaret yapsam ikinize bu dağların tümünü dolaştırır ikinizde kesin sesinizi" der.
ikizler" Emo eve gidene kadar seninle konuşmayacağız ev de seni babama şikayet edeceğiz " derler.
Emo söylediğine pişman olur. İkizlerin kendilerini iyi hissetmeleri için korkmuş gibi davranır "tamam bir daha söylemi cem sizde beni babanıza şikayet etmeyin" dese de ikizler onunla konuşmaz .
İkizler uzun bir zaman birbiriyle konuşurlar.Emo’yla konuşmazlar Emo, sidar’rı ve Zınarı çağırır ben amcamın yanına gidip sürüyü köye mi götüreceğiz yoksa buradamı kalacak diye sorucam ben burada olmadığım zaman sadece Koyunların birbirinden ayrılmamasına izin vermeyin yeter tamamı" der.
-ama ikizler ona cevap vermezler
–bakın sesimi çok iyi duyduğunuzu biliyorum geri gelince sürüyü sağlam gürücem anladınız mı beni " deyip oradan amcasının yanına gittiği zaman İsmail ,Halit ve diğer kuzenleri köprünün daha aşağısında küreklerle yolu düzettiklerini görür.buna sevinir. "Elhamdülillah diğer köyden kurtulacağız " deyip.amcasını çağırır" amca sürü burada mı Kalacak yoksa köye mi götüreceğiz? " diye sorar oradaki herkes emo’ya bakar sesinin açılmasına çok sevinir ama Yusuf ona bakar Emo o kadar çok güzel görünüyordu ki ona hayranlıkla bakar ama birden Hasan'ın da ondan güzünü almadığını gürünce buna oldukça sinirlenerek" Emo sen düğüne mi gideceksin bu ne kılık sen bu sekilde niye geldin " diyince.
Emo sinirli şekilde" Yusuf benim düğünlere gitmediğimi biliyorsun nasıl böyle bir şey söylersin. Der.
Yusuf ,Emo’nun yanına gidip onun kolunu tutarıkken. Emo kolunu acısına dayanamayarak bağırır kolunu çeker herkes Yusuf’a bakar Yusuf ,Emo’nun bağırmasına bir anlam vermiyordu diğerlerine dönerek" ben bir şey yapmadım" der. oradakiler bu seferde Emo’ya bakar Emo endişe içinde" ben ne yaptım şimdi onlara ne söyliyeceğim deyip eliyle saçlarını yüzünden çeker güzündeki kızarıklık daha geçmemişti Şervan Emo'nun güzünü çok kötü bir halde görünce :" Emo güzüne ne oldu" deyince herkes daha da endişelenirler Enirhan :" Emo biri sana vurdu mu yoksa ne bu hal hemen anlat " der.Eren ,Hasan’a yaklaşarak Hasan , Emo bir şey söylemeden sakın ağzını açma Emo'ya vurduğunu örenirlerse elerinde canlı kurtulamasın o Yusuf’un tutuğu kolu gençlerden bir çok kötü vurduğu kolu sana dün anlattım sus bakalım Emo senden söz edecek mi" der. Emo ise korku içinde kalır başını kaldırıp Hasana bakmaya cesaret edemez sonra " hayır bana kimse vurmadı bunu da nerden çıkardınız hem kimin hadi ne bana karışmak baksanız hiçbir şey yokken bile neler söylediniz ben dün düştüm kolum ve güzüm ondan ağrıyor " der. Yusuf:" sen nasıl düştün ki hem gözün hem de kolun bu kadar kötü sen kolunu acısına dayanamadın ve bağırdın beli ki çok kötü bir darbe almış anlatsana"
Emo ,Yusuf’a kızarak" sana açıklama yapmak zorunda değilim "der.
Yusuf sert bir sesle" açıklamak zorundasın hem bana hem de diğerlerine anladın mı şimdi söyle nasıl bu hale geldin " der.
Emo herkese bakar ve kendisinden bir cevap beklediğini anlar" Allah’ım bana yardım et eyer mühendisin ve o gençlerin bana yaptıklarını söylesem Allah bilir ki bunlar ne yapacak ben ne söylesem de bunlardan kurtul sam birden amcasına bakarak eğer amcam bana yardım ederse kimse bana karışmaz. Sonra amcasının yanına gider " amca düştüğüm de sende ordaydın bunlara kimsenin bana karışmadığını söyle" der.
ama amcasından ses çıkmaz- amcalarından ses çıkmadığını görünce kuzenleri Emo ya daha da ısrarla ondan neden böyle olduğunu anlatmasını isterler "Emo hemen söyle bunu sana kim yaptı" derler. Hasan herkesin Emo’nun üstüne gittiğini görünce birkaç adım geri giderek Eren’in yanına durur Emo ,Hasan’nın sürekli kendisine baktığını görünce göz işaretiyle Hasan’a başka tarafa bakmasını ister Hasan,Emo’nun ne demek istediğini anlar . başını döndürür.
-kuzenleri iyice sinirlenerek onlara bir açıklama isterler Emo onlardan kurtulmiyacagını anlayınca " yete benden ne istiyorsunuz " diyerek. birden sinirlenir ve bağırmaya başlar" benim amcalarım buradayken sizin ne haddinize beni sorgulamak size bir şey olmadığını söylediğim halde neden üstüme geliyorsunuz benden ne istiyorsunuz ben yıllardır bu dağlardayım herhangi yanış bir şey görmediniz buna rağmen bana inanmıyorsunuz niye " diyerek onlar karşı durur- Hasan, Emo’nun herkesin karşısında bu kadar dik durup herkesi susturduğunu görünce kafasındaki soru işaretleri artar neden bana daha önce hiç tepki vermedi. Diye düşünür.
Emo ise :" ya o mühendis gerçeği söylerse kuzenlerim onu öldürürler ne olur bir şey söylemesin diye dua eder-
İsmail bey işin çığırından çıktığını görür ve Emo’ya inan masada Emo’ya yardım etmeye karar verir yeğenlerine dönerek" beyler ben sustum diye Emo’nun yalan söylediği anlamına gelmez bir gün Emo’nun başına bir şey gelirse ve ben orda olmasam Emo Gerçekleri söylese sizlerin ona inanıp inanmayacağınızı merak etiğim için sustum ama anladığım kadarıyla hiçbiriniz inanmayacaksınız " Sonra Yusuf’a dönerek" senin inanmanı bekliyordu ama sende beni yanılttın evet bende oradaydım Emo ne söylüyorsa doğrudur kızı rıhta bırakın" der. Sonra Eno’ya dönerek "Emo sen gitti sürüyü köye götür bu yolu gerekirse yarına kadar yapıcağız ama bu rampalar biticek anladınız mı" der.Emo İsmail amcasının sayesinde bu durumdan kurtulmuştu amcasına dönerek " amca uygun bir gün de sana her şeyi anlatırım " deyince.
İsmail bey :" Emo koyunları Mustafa amcasının arsasından geçir diğer köyün yanına götürme anladın mı beni abim bir şey söylese buna benim izin verdiğimi söylersin şimdi gitti-Emo amcasının yanına gidip " Teşekkürler amca" deyip derin bir nefes alır" çok şükür bundan da kurtuldum " deyip -oradan gider .
ama İsmail iyice merek eder Hasana bakarak...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
No Ficciónvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir