Emo koyunları köye götürür.
ama Hasan'a Emo’ya çok sinirlenmişti Erene durmadan bağırır. " o deli çoban bana karşı nasıl böyle yapar bunun hesabını veriecek. " Der
Emo eve gelirlice durumu iyice kötüleşir. artık sesi hiç çıkmaz hale gelir doğru dürüst yutkunamaz bile annesi Emo’yu bu halde görünce çok endişelenir dışarı çıkar belki birini görürüm de yardım isterim diye dışarı çıkınca Yusuf'u görür onu hemen çağırır Yusuf .
halasının yanına gelip " Neden bu kadar endişeli sin." Diye sorar Türkan- hanım " Emo çok kötü onu doktora götürmemiz gerkiyor bana yardım edebilir misin." der
Yusuf hiç durmadan " arabayı alip getireceğim." Diyerek gider.
Türkan hanım.
eve doğru gelen şervan, Emirhan ve Elif 'i görünce sevinir ve onlara çağırır "çabuk gelin."der
Elif -"hayırdır hala bir şey mi oldu." Diyince.
Türkan hanim." evet kızım Emo çok hasta onu hemen doktora götürmeliyim." Der
O sirada Yusuf arabayı getirir diğer tarafta kuzenleri Emo’nun gerçekte konuşamadığı anlayınca onun hasta olduğunu unutup onula dalga geçemey başlarlar.
Emo konuşmaya başladığı zaman kimse ona cevap yetiştiremiyor o yüzden onlarda fırsat buya deyip her biri bir tarafta bir şey sorarlar.
Emo konuşmasa da hareketleriyle de olsa onlara yetiyordu.
Türkan hanım. onlara kızarak onları susturur. Sonra Emo’yla birlikte
Yusuf'un getirdigi arabaya binip gittiler tam köyden çıkarken İsmail amcası arabayı durdurur
Yusuf'u indirir ." Yusuf köprünün yanında çalışanlar seni çağırıyorular sen oraya git. ben onları götürürüm onlarla birlikte hastaneye gider. " Der İsmail bey -
abla hastaneye geleceğinizi tahmin etmiştim o yüzden erken geldim umarım doktor Emo için kötü bir şey söylemez." Der.
O sırada Hasan'ın arabası yanlarında geçer bir an Emo ve Hasan göz göze gelirler.
İsmail bey." bu köprüyü yapacak Mühendis. " deyince Emo’nun gözü kocaman açılır Hasan'a bakar ve onun kendisini ıslatan kişi olduğunu hatırlar." ne yani bumu mühendis bumu köprüyü yapacak inanmıyorum. " Diyerek içinden geçirir
Hasan Emo’ya baktığı zaman anlamadığı bir duygu hisseder sonra onlara yol verir onlarda geçip giderler Emo Hastane de doktora görünür doktor İsmail Beye Emo’nun boğazını çok enfeksiyon kapattığı için ses telleri zarar görmüş o yüzden birkaç hafta konuşmasın bu çok önemli eğer kendisini zorlarsa sesi daha da geç açılacağını söyler.
Türkan hanım da doktora şunları söyler." doktor bey siz Emo’ya bir ay boyunca konuşmamasını söyleyin o sizin söyleyeceğinizi bir iki haftayı dinlemiyecek emin olun o yarısında dayanamayıp konuşacak. Eyer siz bir ay ona sore verseniz biliyorum o bir ayı bitirme den konuşacak en azından böylece zamanı tamamlanacak böyle daha iyi dinlenir. " Der doktor Emo’yu tanıdığı için tamam der Emo'yu çağırır." bak Emo boğazın çok kütü dinlenmen gerekir çalışa bilirsin ama bir ay boyunca konuşmamalısın yoksa sesin daha geç açılıcak." Der.
Emo- kendi içinde bir ay boyunca hiç konuşmamak bu beni deli edecek ama başka çarem yok" der
Sonra eve dönerler annesi onun evde dinlenmesini ister ama Emo bunu istemez annesi ona. "bir hafta evde kal senin için daha iyi olur." der
ama Emo istemese de evde kalmak zorunda kalır. O sırada Elif, Emo’nun yanına gelir halası Emo’nun bir ay konuşamayacağını anlatır.
Elif’in ayrı bir derdi vardır aslında bir yıl önce komşu köyde baran adında bir genç Elif’i istemiş Mustafa bey şimdi kızımı evlendirmek istemiyorum deyip baranın ailesine hayır demeden göndermiş buda Elif’in barana olan ilgisini sevgiye döndürmüş Baran Elif’i zaten çok seviyormuş Elif’i istemeye geldiği zaman Mustafa beyin hayır dememesi onun için evet anlamı varmış o yüzden Elif’i hep sözlüsü gibi görür ama sadece ikisinin arasındadır Emo iki üç defa onları gizlice buluştuklarını görüp onları uyarsa da onlar kimseye söyleme deyip buna devam ederler.
ama Emo ikisini uyarmaktan vazgeçmez " bak Elif amcam evet demedi bu yaptığınız doğru değil eğer herhangi biri sizi görürse bu ikiniz için hiç iyi olmaz" bunu defalarca söylese de onlar bunu yapmaktan vazgeçmezler.
Başka bir köyden mirza bey Elif’i oğluna istemesi.
Baran ve Elif'in işini değişir Elif de Emo'nun yanına gelir ama o konuşamıyor ve durumu hiç iyi olmadığının görünce sinirden kendi kendine konuşmaya başlar.
" Emo tam hasta olacağın zamanı buldun yardımına çok ihtiyacım var tamda hasta olacağın zamanı buldun." der.
Emo ne oldu diye başını sallar. Elif sözlü olduğumu etrafa yaymanı isteyecektim sözlü olduğumu duyan mirza bey artık beni oğluna istemekten vazgeçer di." Der
ama Emo’nun konuşmaması ilk defa kendi işine gelmişti Emo sağa sola başını sallar Elif, Emo’nun kabul etmediğini görünce onun çok hasta olduğu için fazla ısrar etmez ve kendi evine gider –Hasan ise yolları iyice bozmuş yolun kenarında büyük duvar yapılmış koyunların bu duvarlara çıkması mümkün değildi İsmail bey Hasan’ın yanına gidip yol kenarını düzeltmesini ister. Hasan tamam der ama pek de umursamaz yollar bozuk olunca koyunların gideceği yol daha uzun oluyor buda çobanların hiç dinlenme zamanı vermiyordu ama Hasan hiç yapacak gibide görünmüyordu bir hafta böyle geçmişti Emo’nun boğazı daha iyi olur sesi çıkmıyor ama işinin başına geri gelir annesi daha fazla onu evde tutamaz oda Emo’ya yine o erkek giysilerin giydirir bir şalvar giydirir başına da bir şalla örter sonra da bir ceket giydirir. " bak Emo bunları sakın çıkartma eyer benden habersiz bunları çıkarırsan iyleşe ne kadar evde kalır sın "der
Emo aynanada Kendine bakınca erkeye benzetir kendini. Sonrada amcasını yanına gider.
Hasan ise. çobanlar arasında ıslattığı çobanı birkaç gün görmeyince buna çok sevinir. Ama o gün köprü yerine gelince o çoban orada ve el kol hareketiyle köprüyü yanlış yerde yapıyorsunuz eline Kum alarak burada kumu kayıyor burada değil daha yukarıda olması gerekir diye anlatmaya çalışır. Herkes onun ne demek istediğini anlar. birde herkes Emo "sen haklısın"
dediği zaman Hasan çıldırır ."o deli çoban ne hakla bunları söylemeye çalışır." Deyince.
İsmail bey Emo’nun anlatmak istediğinin Hasan'ın hoşuna gitmediğini anlar hemen Emo’ya kızıp onun oradan uzaklaşmasını söyler Emo bu seferde yoların düzeltilmesini ister el kol hareketlerin yapar.
Yusuf " tamam Emo sen git sürünü götür mühendis bey en kısa zamanda yapacak" der. Hasan, Yusuf’a dönüp " neden benim adıma konuştun."der.
Yusuf." bir haftadır hayvanlar hiç dinlenmiyor bu onlar için iyi değil yolu derhal düzeltmelisin." Der
Hasan böyle emir almaya alışık değildi Eren hemen araya girip." en kısa zamanda düzeltiriz ."der.
aslında Hasan da çobanların diğer köyün yolunu kullandıklarını biliyordu buda yolu daha uzun yapıyordu ne çobanlar nede koyunlar dinleniyor bunun farkında ama hiç umursamıyordu köylünün buna tepkisiz kalınca Hasan’ın da işine gelir ta ki Emo bunu söylemeye çalışana kadar buda onun işini bozar bu birkaç gün sürer Emo durmadan yolu düzeltin. der gibi işaret eder tüm çalışanlar da Emo’ya destek verir buda yetmez gibi köprü yanış yerde yapıyorsunuz işaret ediyor her kes Emo sen haklısın deyince Hasan artık dayanmaz Emo’nun üzerine giderek ." bak deli çoban yaptığım iş sadece beni ilgilendirir sen nasıl benim işime karışırsın buradan ve işimden uzak dur " deyil.
tam eliyle Emo’nun omzuna itmeye atar tam o sırada Yusuf, Hasan'ın elini tutar sinirli bir şekilde."sakın bir daha Emo’yla böyle konuşma eğer bir daha Emo’nun üzerine böyle gidersen senin için hiç iyi olmaz emin ol senin mühendis olduğun unutup seni pişman ederim anladınmı beni " der.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dağ Ceylanım
Non-Fictionvan sınır köyünde geçer. Hikaye hayal ürünüdür ama adetler gelenekler ve yaşantı gerçektir