NENESİNDEN DESTEK

519 46 11
                                    

Ve dağa sürüyü çıkartırlar Emo daha öncede babasıyla dağa gelmişti ama bu sefer başkaydı adeta yeni nefes alıyordu kendini çok daha iyi hissediyordu yukarı dan her tarafı görüyordu. Birden amcasının atına bakar amcasından ona ata binmeyi öğretmesini ister. amcası gülümseyerek."
tamam"
der. onu atın üzerine bindirir birkaç gün içinde Emo atı çok iyi sürmeye alışır her sabah erken den kalkıp amcasına yetişip onunla sürüyü götürmeye başlar.  bu uzun bir süre devam eder. "
Emo Artik Türkan hanıma anne dediği için sizlere anlatırken annesi diye anlatacağım ”
bu durum  annesinin hoşuna gitmiyordu ama Emo yu mutlu görünce bir şey söylemiyor her ne kadar Emo'ya " bana anne deme dese de Emo onu dinlemiyor ona anne demeye devam eder . Bu arada Mustafa amcası da Mehmet in  payına düşen tüm mal varlığı Emo ve Adem'in özerine kayıt eder zaman geçerken köyde işler değişmez ama Davut, ali, kasım ve Mustafa şehirde başka bir işe başlarlar hem köyde hem de şehirde çalışırlar şehirdeki  işin başında mirvan ve diyar olurlar şervan, Emir han, Erol  ve Serhat sa köydeki işlerle ilgilenirler zaman geçiyordu bu arada Emo iyice çobanlığa alışmış olur amcaları onun İsmail le gitmesini istemezler ama nenesi Emo'ya kimsenin karışmasına izin vermez bu seferde kadınlar onun kızlarına kötü örnek olduğunu söyleyip Emo nun üzerine gitmeye başlarlar.
nenesi- buna da sertçe bir tepki gösterir  Emo akrabalarının "bu sefer sustular"ama başka zamanda olacağını biliyordu bunu sadece nenesine bırakmak olmazdı ona karşı çıkan yenge lerine karşı bir şey yapması gerekiyordu  onun için Emo   kendine öyle bir huy edinir ki kimsenin onunla bırak konuşmaya onu gördüğü yerde bile durmazlar herkese kızgın bir ses tonuyla konuşur adeta onlarla kavga eder gibi konuşur. Yenge leri ondan uzak durmaya başlarlar.
Emo ise  kendi içine kapanır kimseyle konuşmaz arkadaşlık etmez ona bir şey sorana adeta onlarla kavga eder gibi konuşur bu seferde herkes ondan uzak durmaya çalışır Emu’ nun sürüsü nü gören yolunu değiştirip başka yöne gidiyordu buda Emo nun işine geliyordu ama kuzeni Elif ve kardeşleri Emo' yu asla yalnız bırakmaz lar .Emo en azından kadınlardan kurtulmuştu asla kadınların ona böyle tepki göstereceğini düşünmezdi ama onlarla baş edeceği yolu da bulmuş olduğu için mutluydu ama amcalarıyla nasıl başa çıkacağını bilmiyordu onu da nenesi hal ederdi artık zaman geçip gidiyordu Emo bu arada amcasıyla konuşup çobanlığı karşılığın da para almaya karar verir. Amcası Emo'yla aldığı bu kararı ilk önce kimseye söylemez İsmail bey  hem kendi koyunlarını hem de Mustafa abisinin koyunlarına çobanlık yapıyordu zaman içinde Emo'nun yardımıyla başkalarının da koyunlarını da sürüye alırlar Mustafa amcası Emo'nun İsmail’in aldığı paranın yarısını da Emo' ya verdiğini öğrenir. Ve buna çok kızar Emo'nun çobanlık yapmasına karşı gelir ama Zana hanım - yani Emo’nun nenesi. bir şekilde oğlu  Mustafa beyin  Emo'ya izin vermesini sağlar sonrada Mustafa ya şunları söyler "o olaydan sonra Elif'im senin adını duysa bile oralardan kaçak gibi gidiyor sakın bana söylemeden onun adına bir karar alama o Mehmet imin bana emaneti eğer Elif'ime bir daha sen veya senin çocuklarının yüzünden üzülürse karşında beni bulursun karşında beni bulman ne demek olduğunu sen benden daha iyi biliyorsun"der.
Mustaf bey  annesinin ne kadar ciddi bir kadın olduğunu biliyordu asla boş konuşmaz her söylediğini arkasında duran birsiydi.
Mustafa bey  asla annesini karşısına almak istemezdi onun için annesine "Elif'imin çobanlık yapmasına şimdilik karışmayacağım ama Adem'i şehirdeki bir okula göndereceğim daha iyi bir eğitim alsın " der.
annesi buna izin verir oda Adem’in iyi bir eğitim almasını istediğini soyler.

Dağ CeylanımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin