600 koyun

47 14 19
                                    

Mustafa,  Abdullah ve annesini kendisini beklediğini anlayınca biraz korkar sonra Asya hanıma dönerek "ne oluyor burada" diye sorunca. Zana hanım "korkma kızım sizlerle konuşmak istediğim bir şey var sen de kardeşlerinin yanına geç de otur." der.
Sonra Zana hanım konuşmaya başlar "hepiniz beni çok iyi dinleyin dün burada olanları abdullah bana anlattı bende sizlere söyleme den bu sabah birini Mirza beyin evine gönderdim şunları söylemesini istedim müsadeleri olursa hayırlı bir iş için oraya gideceğmizi söylesin dedim biraz sonra torunum buraya gelicek mirza beyin ne cevap verdiğini hep birlikte öğreniriz" deyince.
Mustafa bey; bunu istemediğini anlatan bir şekilde annesine bakar.
Ama zana hanım oğluna hiç aldırış etmeden sözlerine şöyle devam eder " bakın Serhat kızı kaçıracağını söylemiş siz de bilirsiniz ki ağızdan çıkan laf çabuk dağılır; Mirza beyin veya  ailesinden biri bunu duyarsa bu iki aile içinde büyük sorunlara sebep olur " deyince herkesi bir sessizlik alır.
Tam o zaman da Zana hanımın haberci olarak gönderdiği torunu avludan içari girer amcalarına ve halasına selam vererek sonra nenesine dönerek "nene bana söylediklerini Mirza beye söyledim önce çok şaşırdı sonra karısıyla ve oğularıyla konuştu biraz daha döşündükten sonra bizleri yarın beklediğini söyledi benide çok iyi ağırladılar nene." diyerek nenesinden gitmek için izin istedikten sonra oradan ayrılır. Herkes duyduklarına inanamaz hele Mustafa bey ne söyliceğini bilmez bir hale gelir. Sonra Zana hanım Mustafa beye dönüp şunları söyler " yarın buradaki kardeşlerini ve Asya ,Türkan’ın ve Elifi de yanıza alarak Mirza beyin evine gidin Allah'ın emriyle kızını isteyin bakalım ne olacak " der.

Ama Kimse Mirza Bey'in bunu kabul edeceğini sanmıyor du. Mustafa bey oradakilere döner: "Ben onları yaklaşık bir ay oyaladı mı?  Onlar evime geldiği zaman Elif onların yanına bile gelmedi. Kızıyla ve karısıyla doğru düzgün konuşmadı. Ben telefonda onlara kızımı vermeyeceğimi söyledim ama Mirza bey bugün hiçbir şey söylemeden bizim evine  gitmemize izin verdi .Nedendir bilmiyorum ama bundan başka bir şey var" der.
Sonra birlikte uzun bir süre konuşurlar yarın birlikte gitmeye karar verirler ama Elif onlarla birlikte gitmeyeceğini söyler. Asya Hanım ne kadar ısrar etse de Elif gitmeyi kabul etmez. Mustafa bey Asya hanıma döner " Yarın bizimle beraber Emo gelsin"
Sonra Türkan hanıma bakar " Emo’ya söyle hiçbir bahane kabul ediyorum yarın hiçbir yere gitmesin bizimle gelecek" deyince.
Zana hanım. Biraz düşündükten sonra Mustafa beye şunları söyledi " Emo daha önce böyle bir konu hakkında kimseyle bir yere gitmedi onun için o konu hakkında daha tecrübeli birini götürmen daha iyi olacak " dese de. Mustafa bey kararından vazgeçmez. Onlar bunları konuşurken.

Emo ise evinde durmadan Hasan’ın ona söylediklerini düşünür ama bir türlü cevap bulamaz. Kendisine vurduğu zaman onun bir kız olduğunu bilmediğini de inanmaz birden diğer köyün gençleri ile ilgili kavgayı hatırlar o gençler de ona saldırdığı zaman kendisinin bir kız olduğunu bilmediğini hatırlar ondan sonra Hasan'a karşı biraz güven hisseder biraz daha bekledikten sonra annesinin gelmeyeceğini anlar, eline biraz ekmek alarak evden çıkıp her zaman koyunları topladığı yere gelir. Koyunları öyle alıştırmış ki evlere gitmeden köyün ortasında durup yüksek bir sesle ıslık çaldığı zaman koyunları durdukları avlulardan çıkıp Emo’nun yanına gelirler. Tüm yengeleri bunu bildiği için koyunları sağlıktan sonra genelde oldukları yerde bırakırlar. Sonuçta onlar da Emo’nun çağırdığı zaman koyunların gideceğini bilirler.
Emo ise sık sık bir yengesiyle sorun yaşardı birçok gün koyunların sağılmadan gelirdi. O günden  Emo koyunları götüreceğini zaman, yengesi Emo’ya seslenerek durdurur " Emo ben koyunları daha sağmadım biraz bekler misin?" deyince
Emo büyük bir kızgınlık içinde amcasının hanımına döner. Belkide sabahtan biri düşünüp de bulmadığı cevapların tüm sinirini yengesinden çıkarır sonra da  "Ben sürüyü götüreceğim, istersen kendi koyunlarını götür yalnız koyunlarını dağa sen getiriceksin  Amcam diğer sürüyü götürdü, beni bekliyor. Sen koyunlarını içinden çıkar. Ben gideceğim " der.
Yengesi neye uğradığına şaşırır sonra "tamam Emo sen sürünü götür bugün  ikinci defa sağmasam da olur " diyerek geri döner.
Emo ise sürüyüle birlikte dağa doğru gider.
Hasan ise yemeği götürdüğü zaman yemeği çalışanlara verip kendisi bir şey yemeden gidip bir taşın üzerine oturur,  durmadan Emo’ya anlattıklarını düşünür .Bu durum Erenin de dikatini çeker. Sonra Hasan’ın yanına giderek "sen yine Emo'yla mı kavga ettin" ?diye. sorar.
Yusuf, Emo’nun adını duyunca ikisine bakar Hasan, Yusuf'un onlara baktığını görünce "Hayır ben gittiğimde Emo evde bile değildi "der.
Yusuf tekrar önüne dönünce," Hasan, Eren'e dönerek "senle evde konuşuruz" der.
Sonra düşünmeye devam.
akşam olunca Emo koyunları amcasına bırakıp eve döner eve geldiği zaman. Annesi onu yanına çağırır " Emo yarın  bizler  serhat a Helin in istemeye gideceğiz Elif  bizimle gelmeyi kabul etmedi onun  için sen bizimle geleceksin"der.
Emo bunları duyunca kesinlikle kabul etmez  ama Türkan Hanım ona hayır demesini imkanı olmadığnı söyleyince.
Emo" istemediğim halde beni işlerine alet ediyorlar" der.
ama Türkan hanım.
onlarla birlikte gitme kararını  amcasının verdiğini söyler Emo ne kadar uğraşsada elinden bir şey gelmez annesi onu gelmeme bir şansı olmadığını anlatır .
Emo birden eve dönerken serhat ın dere kenarında gördüğünü hatırlar.
Hiç vakit geçirmeden büyük bir kızgınlıkla yanına gider. Serhat'ı hâlâ orda olduğunu görünce hiçbir şey söylemeden İki eliyle Serhat’ın yakasını sert bir şekilde tutup " Mademki gideceksiniz beni niye çağırıyorsunuz Defol git! O Babana söyle ben onlarla birlikte hiçbir yere gitmeyeceğimi  söyle" der.
Serhat neye uğradığını anlamaz bile. Anladığı tek şey  Emo’nun çok sinirli olduğu.  İkisi arasında bunlar olurken.
Hasan, şervan ve Eren'le beraber köye dönerler. Şervan dere kenarında Emo’nun Serhat’ın yakasını tutmuş sürekli sağa sola götürüp getirdiğini ve bağırarak konuştuğunu görünce. Hemen Eren den arabayı durdurmasını ister. Eren  arabayı durdurur dudurmaz Şervan hemen arabadan inip hızlı adımlarla ikisini yanına gider. Oda Emo’nun çok sinirli olduğunu görünce .  Hasan'ın  ve Eren'in onlara baktığını bildiği için Emo’yla çok sakin bir şekilde konuşmaya başlar :"Emo ,Serhat sana bir şeymi söyledi yoksa "der.
Emo :" Hayır hiçbir şey söylemedi " deyince.
Serhat abisine bakıp :" abi inan ne bir şey yaptım nede bir şey söyledim. Ben burda durmuştum birden Emo’nun gelir gelmez yakamı tutup anlamadığım şeyleri söylemeye başladı"
_Emo bak Sethat'da ona niye kızdığını bilmiyor. Şimdi onu bırak. Sonra ne olduğunu bize anlat "
_hepiniz beni deli ediyorsunuz. Her şeyi bildiginiz hâlde bilmiyor gibi davraniyorsunuz "
_Emo mühendis beyler bize bakıyor bırak Serhat’ı "
_o giri Zekalılarının başka bir işi yokmu da durup bize bakıyorlar "deyince.
Şervan, Emo’nun Serhat’ı bırakmaya niyetinin olmadığını anlayınca. Emo’ya başka bir çözüm bulur.
_Emo yukarıya baksana Abdullah amcam geliyor" der.
Ama Emo buna inanmaz sonra Serhat’ın yakasını iyice sıkarak " sana söylediklerimi anladınmı git Babana onlarla birlikte gitmiyceğini söyle? "Dediği zaman Şervan, Emo’nun onu dinlemiyeceğin
Bildiği için onun başını kendisi tutup amcasının geldiği tarafa çevirir.
Emo o tarafa bakınca gerçekten de Abdullah amcasının geldiğini görünce Serhat'ı sert bir şekilde geriye doğru atar. Serhat kendini tutamayarak sırt üstü yere düşer sonra oda Emo’ya kızarak ayağa kalkar " neden bana bunu yaptın git ne soyliyeceksen kendin  Babama söyle "der.
Şervan, Emo’nun bir türlü sakinleşmediğini anlayınca eleriyle omuzuna tutup kendine doğru yaklaştırıp " Emo biraz sakin ol şimdi Babam seni nereye götürmek istiyor ve sen neden gitmek istemiyorsun. Bunları sakın bir şekilde bana anlat "der.
Emo dönüp Hasan ve Eren bakar sonra "bu ikisi niye gitmiyor " deyince.
Şervan :" ikisi beni bekliyorlar. "
Emo:" sende git sene "
_Emo ben buraya gelmesem Serhat’ı  köyü ortasında dövucektin şimdi anlaticakmisin "der.
Emo:" gerçektende biliyormusun "
Şervan :" Emo anlat "
Emo :" tamam anlatıcam Babanız yarın Mirza bey'in evine gidip Serhat’a, Helin'i istiyicekler Elif onlarla gitmiyceğini söylemiş amcamda onlarla birlikte benim gitmemi söylemiş bende gitmek istemiyorum "der.
Şervan ve Serhat birden şaşkınlıkla Emo’ya bakarlar.
Şervan :" Emo bu sözler doğrumu babam gitmiyceğini söyledi nasıl oldu da fikrini değiştirdi " der.
Emo :" bu amcamın fikri değil bende tam olarak bilmiyorum galiba Baba annemin kararıyla olmuş siz eve gidince her şeyi öğreneceksiniz. Şervan abi ne olur amcama söyle ben gelmek istemiyorum. "Der.
Şervan :" Emo babam bunu söylediyse biz onun bu kararını değiştirmeniz ama Asya anneyle konuşurum sonra gelip sana durumu anlatırım "der.
Bu arada Serhat duydukları karşısında mutluluktan içi içine sığmaz birden Emo’ya sarılıp onu tutup etrafında döner Emo ona kızarak onu bırakmasını ister bu olanlar olurken Hasan ve Eren bunları görür Hasan'ın dikkatini çeken Emo’nun herkes ile böyle konuşması dır ve Emo’nun Serhat'ı  oyle itip yere düşürmesi ona daha önce Emo'yla yaşadığını hatırlar sonra bir tebessümle güler.
Emo  Hasan'ın kendisine güldüğünü düşünür  sonra biraz sakinleşir.
Şervan Emo’nun sakinlestikten sonra onlarin yanina geldikten sonra Hasan emin olmak icin bunu onada sorar.
şervan. da " yusuf ve ismail amcam hariç herkesla boyle konuştuğun" dedikten sonra
Hasan kendisini daha iyi his eder " demekki herkesle boyle konuşuyor yani bana emir vermiyormuş" der.
Hasan:" Emo neden serhati öyle yere attı " der.
ama servan bu konuda konusmak istemez onlar gittikten sonrada Emo da Aptullah  amcasının yana gider onunla biraz  konuştuktan sonra Seher öretmen in yanına gider mizgin de yanında olduğunu görür bir şekilde onlarla yaninda götürmeye ikna eder
  Akşam olunca Hasan başından geçenleri  ve Emo’ya tüm söylediklerinin Eren'e anlatır. Eren Hasan'ı iyi tanır o yaptığı işle ilgili ne düşündüğünü kimseye anlatmazdı ama şimdi hissetiği her şeyi Emo’ya anlatmış hemde anlattığı için kendini daha iyi olduğunu söylüyordu; Eren'de bu yüzden endişe duyar çünkü Hasan durmadan Emo’yu küçük görüyor ve onunla deli çoban diye alay ediyordu .
Eren :" endişe yerine aslında korklaliyim Hasan ne yapacağını bilmiyor" der..
Emo ise özgün bir şekilde evine döner onlarla gitmek istemiyordu ama şervan'nı söylediklerini düşünüp durur bir tarafta da Hasan’ın ona söylediklerini düşünür gözüne bir an bile uyku girmez.
Şervan ve Serhat ve diğer kardeslarlar birlikte eve gidip.
Asya Hanıma dan duyduklarını ne kadar doğru olduğunu sorarlar.
Asya Hanım onlara olanları anlatır Şervan konuyla  ilgili asya annesiyle konusur ...

Dağ CeylanımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin