ett

5K 43 18
                                    

Wilma

Fredag
"Wilma kan du skynda dig eller?" Skriker Dante och bankar på toalettdörren. Dante, aka min bror är den jobbigaste som finns. Jag suckar och himlar med ögonen innan jag går ut ifrån badrummet.

"Äntligen" säger han och går in i badrummet. Jag styr mina steg ut i hallen och drar på mig skorna.

"Jag drar, vi hörs" skriker jag till Dante.

"Aa vi ses i skolan" skriker han tillbaka. Jag öppnar ytterdörren och värmen träffar mitt ansikte. Sommaren är påväg och det känns väldigt bra. Sommar är min favoritårstid. Det är bara för att pappa tyckte om den mest. När han levde. Det är flera år sen han gick bort i cancer så man har liksom vant sig vid smärtan och saknaden. Men jag tänker på honom hela tiden. Jag och Dante bor helt ensamma i huset. Vi bodde där med pappa, tills han försvann för gott. Vi har aldrig träffat våran mamma.

Jag blippar mitt kort när jag går in i bussen och sätter mig på en ledig plats. Egentligen skulle jag kunna gå till skolan eftersom det inte är så långt men jag är lat så det fick bli bussen. Som alltid.

När jag kommer in i skolan har korridorerna börja fyllas med ettor och tvåor. Treorna börjar lite senare idag. Dante går i trean, därför vet jag sånt. Jag styr mina steg emot trappan som går upp till andra våningen där mitt och alla andra tvåors skåp ligger. I trappan är det mycket folk. Framför mig går ingen mindre än Noel Flike och hans lilla "gäng". Jag undrar varför dom ens är här? Det är ett tag kvar tills dom börjar. Och dom tror verkligen att dom äger skolan. Noel tror förövrigt att han äger hela världen typ. Hans hybris är mycket hög om man säger så.

Tillslut kommer jag upp till andra våningen efter att ha gått bakom sega tvåor och treor. När jag kommer fram till mitt skåp så ser jag Felix, min "gay-bestfriend" och Maja och Nelly mina små bitches.

"Hej" säger Felix när jag kommer fram till dom.

"Tja" svarar jag tillbaka och öppnar mitt skåp.

"Du kan aldrig gissa vem som bjöd mig på fest" säger Maja exalterat. Jag kan se i ögonvrån hur Nelly himlar med ögonen. Jag tar ut mina böcker och kollar på henne samtidigt som jag höjer på ena ögonbrynet.

"Axel?"

"Hur visste du?" Frågar hon förvirrat.

"Vem skulle det annars vara? Du pratar om honom hela tiden" svarar jag med ett flin och himlar lätt med ögonen.

"Sant" inflikar Felix. Jag stänger igen mitt skåp och vänder mig om emot dom.

"Lägg av, det gör jag inte alls" säger hon kränkt. Jag, Nelly och Felix börjar skratta samtidigt som vi börjar gå emot våran lektion.

"Förresten så sa han sa att jag fick ta med mig mina kompisar" säger Ellen när vi satt oss ner på en bänk utanför vårt klassrum.

"Jag lyssnar" säger Felix med ett flin. Felix är den snubben som alltid är på när det gäller fest och allt vad det är. Det enda han gör är att hångla med nån annan snubbe hela festen för att sen glömma det dagen efter. När det gäller festande så är jag och Nelly mer laidback. Vi festar inte lika ofta som Maja och Felix men vi båda tycker ju festa är skitkul.

"Så vill ni med? Ikväll?" Frågar hon och kollar på oss med ett brett leende.

"Kanskeee" flinar Nelly.

"Du vet att jag är på" säger Felix nöjt och nickar.

"Aja" svarar jag med en axelryckning. Då var det bestämt då. Fest ikväll, hos vem ens? Axel kanske? Fast näe hans föräldrar kom på honom en gång att ha fest i hemlighet så dom satte tydligen upp kameror runt hela huset så man kunde se vilka som gick in och ut ur huset. Ända sen dess så kan inte Axel ha fest längre. Klant.

——————————
ny bok here we go :)) mycket Noelböcker här nu men vafan lite Noel skadar ju aldrig

Allt kan bli förlåtet - Noel Flike Where stories live. Discover now