Wilma
Lördag
Vi har varit vakna en stund nu. Eller iallafall jag, Noel, Nelly och Valter. Jag måste snart dra hem tyvärr."Valleballe, kan jag slagga hos dig inatt?" Frågar Noel och kollar upp på Valter.
"Du hade fått det men de går inte ikväll, mamma o pappa kommer hem och vi ska äta middag o shit" svarar Valter och grimaserar lite. Antar att det inte var så nice att käka middag med sina föräldrar för honom. Jag skulle göra allt för att få äta middag med mina föräldrar igen.
"Fan, morsan har lånat ut min lägenhet till min morbror så då måste jag sova hemma hos morsan o farsan" suckar Noel.
"Du kan väll sova hos Wilma? Det såg ut som om ni hade mysigt när vi väckte er iallafall" flinar Valter. Noel blänger irriterat på honom.
"Du kan sova hos mig men Dante är hemma" säger jag. Noel vänder sig om och kollar på mig samtidigt som han spricker upp i ett leende.
"Tack, och jag bryr mig inte om Dante är hemma. Jag ska sköta mig jag lovar" säger han med ett flin.
Har jag tur så blir inte Dante arg framför Noel.
"Men jag måste dra hem snart så du vet" säger jag och kollar på Noel. Han nickar.
"Då följer jag väll med då" svarar han.
"Ha så kul" flinar Valter.
"Jag hoppas att ni hade kul inatt" kontrar jag och blänger lätt på honom. Jag reser mig upp och går ut och hämtar min t-shirt i vardagsrummet och drar på mig mina jeans. Jag går förbi köket och ut i hallen.
"Ska vi dra?" Frågar Noel när han får syn på mig. Jag nickar. Han reser sig ifrån köksbordet och kommer ut i hallen. Jag drar på mig mina skor och ser i ögonvrån hur Noel också gör det.
"Hejdå" ropar jag innan jag lägger handen på handtaget.
"Hejdå" svarar Nelly och Valter i kör. Jag öppnar dörren och går ut efter Noel. Han låser upp bilen som står på uppfarten. Jag kollar frågandes på honom.
"Vågar man åka med dig?" Frågar jag skeptiskt innan jag börjar skratta lätt.
"Jag är världens bästa förare" säger han stolt och vi sätter oss i bilen. Han startar bilen och backar ut ifrån uppfarten.
"Vart ska jag?" Frågar han och kastar en snabb blick på mig.
"Askmolnsvägen 7" svarar jag. Han nickar kort. Det lägger sig en tystnad som ett täcke över oss. Den är inte stel utan liksom skön och bekväm. Bilfärden tar inte långt då jag och Nelly bor väldigt nära varandra. Noel parkerar utanför huset och stänger av bilen. Jag kliver ur och Noel kommer runt hörnet av bilen. När vi går upp på uppfarten tar jag hans hand i min. Jag kan höra hur han flinar men jag ignorerar det och forsätter gå med ett svagt leende på läpparna. Jag trycker ner handtaget för att känna om dörren är låst, vilket den inte är så jag öppnar dörren och går in. Vi tar av oss våra skor utan att släppa händerna.
Bara av att hålla hans hand gör mig varm.
"Dante" ropar jag.
"Jag är här" säger han ifrån vardagsrummet. Jag tar med Noel till vardagsrumsöppningen.
"Noel är med" säger jag. Dante förflyttar sin blick ifrån tvn till oss. Sen för han syn på våra ihopflätade händer.
"Okej" mumlar han obrytt och kollar tillbaka på tvn igen. Jag himlar med ögonen innan jag vänder mig om emot Noel igen.
Dante reagerade inte mycket.
Tack.
Jag kollar på Noel och ler snabbt innan jag drar med mig honom upp på övervåningen. Jag öppnar dörren till mitt rum och först då släpper jag hans hand.
"Här bor jag" säger jag. Han går runt i min rum och granskar det.
"Det är fint" säger han och kollar på mig. Jag nickar och sätter mig i sängen.
"Inte riktigt lika fint som du dock" säger han med ett lätt flin och slår sig ner bredvid mig.
"Oj klyschigt, men detsamma" svarar jag och börjar skratta.
"Erkänn bara att du är kär i mig, här och nu" säger jag retsamt.
"Jag har svårt för att bli kär, men jag tycker om dig. Väldigt mycket" svarar han och våra blickar möts.
"Så om jag kysser dig, kysser du tillbaka?"
"Det får du väll ta reda på" säger han och biter sig löst i läppen. Jag återfuktar snabbt mina läppar innan jag lutar mig emot honom. Jag kan känna hans varma andetag emot min hud innan jag pressar mina läppar emot hans. Han besvarar kyssen och våra läppar masserar långsamt varandras. Jag börjar le och jag känner hur han gör detsamma. Hela min mage vänds upp och ner av lycka och av nån känsla som jag inte kan sätta fingret på vad det är eller hur det känns.
Men det känns så bra.
—————————————
yess här har ni ett nytt kapitel :)))
försöker släppa 2/3 kapitlet om dagen och ibland kan de komma nått på natten om ja e vaken då såå
ESTÁS LEYENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
Historia CortaRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.