Wilma
Torsdag
Jag svänger runt hörnet för att komma till mitt skåp. Då ser jag att Noel står där. Jag kommer säkert få ljuga för honom ännu mer nu. Med långsamma steg går jag fram till mitt skåp."Hej" säger jag och öppnar mitt skåp. Han kollar upp ifrån sin mobil och ler emot mig.
"Hej" hälsar han tillbaka. Jag lägger in min mapp i skåpet och drar på mig min jeansjacka snabbt.
"Vad vill durå?" Säger jag och ler lätt emot honom.
"Eftersom du inte svarar på mina sms så frågar jag dig irl istället, vill du göra nått eller?"
"Förlåt att jag inte svarat min lärare sa till mig typ 4 gånger. Och jag kan inte idag, jag lovade Dante en grej" säger jag och jag hör hur han suckar. Jag stänger igen mitt skåp och vänder mig emot honom.
"Du kan ju aldrig längre?" Säger han och kollar besviket på mig.
"Förlåt hjärtat, det är mycket nu" svarar jag och lägger min hand på hans kind. Han slår ner blicken i golvet.
"Du har blivit jättefrånvarande på sistone, det känns som du undviker mig" säger han och slår upp blicken. Hans ögon är ledsna. Även fast han inte gråter så ser jag att han är ledsen.
Förlåt Noel.
Det här är så jobbigt.
"Jag vet, men jag lovar att jag inte undviker dig" svarar jag och lägger min andra hand på hans andra kind. Jag placerar en lätt kyss på hans läppar. Han drar ifrån. Jag kollar frågandes på honom.
"Du svarar inte på mina sms eller när jag ringer och du vill typ inte ses. Om det är något fel så måste du säga det" säger han och suckar. Jag vill bara skrika ut att ingenting är fel och att det är för att vi planerar en överraskning. Men det kan jag inte.
Förlåt igen Noel.
"Förlåt, asså verkligen förlåt. Det är jättemycket nu, både i skolan och med Dante. Det är verkligen inte något fel på dig" säger jag och styrker min tumme på hans kind. Han drar en hand igenom sitt hår.
"Jag lovar dig, av hela mitt hjärta att jag kommer vara med dig när som helst efter denna vecka. Den är så fullspäckad" säger jag och hans blick möter min. Hans ögon är lite mindre ledsna nu. Jag hoppas jag övertygat honom lite iallafall.
"Jaja" säger han med en lättare suck. Jag lutar mig upp emot honom och våra läppar möts i en kyss. Hans läppar är varma och fuktiga och hela min mage fylls med fjärilar när dom masserar mina.
"Jag älskar dig" säger jag när vi drar ifrån.
"Jag älskar dig också" svarar han och lägger en hårslinga bakom mitt öra. Jag ler lätt emot honom och får det leendet besvarat. En liten tyngd lyfts ifrån mitt hjärta när han ler tillbaka emot mig.
"Lova mig att säga till om något är fel" säger han när vi börjar gå emot porten.
"Jag lovar" svarar jag med en nick.
"Bra, det kan vara om vad som helst det vet du" säger han och öppnar porten åt mig. Jag ler åt honom. Han går ut efter mig. Innan vi skiljs åt och går åt olika håll så kysser jag honom. Strax därefter ser jag honom försvinna runt hörnet. Mest av allt vill jag bara springa efter honom. Det enda jag vill är att vara med honom. Men jag måste köpa muggar till hans överraskningsfest och Dante ska hjälpa mig fixa lite alkohol. Jag ska ju inte stå för all alkohol givetvis, men vi alla ska fixa lite var så det blir mycket tillsammans liksom.
Senare på kvällen slänger jag mig på sängen helt slut. Jag och Dante har fixat alkohol och ätit pizza till middag.
Typiskt som fan.
Det knackar på min sovrumsdörr. Jag kollar upp och ser Dante stå i dörröppningen. Han kommer in och sätter sig på sängkanten.
"Är allt okej?" Frågar han och kollar bekymrat på mig. Jag antar att han sett på mig att jag tycker det är jobbigt.
"Nja, det är bara jobbigt att ljuga för Noel" svarar jag med en suck.
"Men han kommer ju fatta varför du betett dig konstigt"
"Ja det är ju sant, men ändå. Jag ser verkligen på honom hur han blir besviken på mig liksom"
"Det är bara för nu, allting kommer bli bra sen när han blir överraskad. Det är jag helt säker på" svarar Dante med ett lätt leende. Jag nickar och besvarar hans leende.
Dante är klok ibland ändå.
Även fast han kan va en riktigt jävla idiot.
Men jag älskar honom ändå.
Han är ju ändå min bror, och bästavän.
STAI LEGGENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
Storie breviRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.