tjugofyra

1.9K 34 5
                                    

Wilma

Söndag
Jag har precis kommit hem ifrån Axels stuga som vi varit på igår tills idag. Eftersom Dante inte var hemma än så satte jag mig i soffan och väntade på honom. Jag tänkte prata med honom. Jag ska försöka berätta för honom att Noel inte är en fuckboy utan att säga det Noel sa till mig. Vad jag ska säga vet jag inte än. Men det kommer jag väll på under tiden som vi snackar. Jag hör hur låset till ytterdörren rasslar till och dörren öppnas.

Nu gäller det.

"Hallå?" Hör jag honom ropa.

"Här" ropar jag tillbaka. Jag hör hur han slänger av sig skorna innan hans steg blir tydligare. Han kommer ut i vardagsrummet och slänger sig i soffan.

"Jag måste snacka med dig om Noel" börjar jag. Han vänder sig om emot mig.

"Vad fan har han gjort?" Säger han och spänner sina käkar.

"Han har inte gjort nånting" svarar jag lugnt.

"Vad är det då?"

"Jag tycker om Noel, jättemycket" börjar jag. "Han har berättat en grej som hänt och jag tror inte han skulle hitta på en sån sak"

"Vad är det då?" Frågar Dante.

"Han vill inte att jag ska berätta för någon, men han fick iallafall sitt hjärta krossat och efter det skulle han aldrig kunna bete sig som en fuckboy som alla säger att han är" avslutar jag och kollar osäker på Dante i väntan på någon slags reaktion. Men han säger ingenting.

Reagera då Dante.

"Jag vet att du kanske inte tror att det är sant, men jag litar på honom" jag tar en paus och tar ett andetag. "Och jag vill vara med honom, det måste du acceptera"

"Ja jag förstår det" säger han och slår bort blicken.

"Jag vill bara att du ska vara lycklig och om du är det med honom så får jag väll bara acceptera det" säger man och jag kan se lite hur han drar på mungiporna. Det får mig att le.

"Tack Dante" säger jag och går fram till honom. Han slår armarna om mig. Han må vara den jobbigaste personen jag känner men han är ändå världens bästa, finaste bror. Utan varandra hade ingen utav oss klarat oss. Vi drar ifrån kramen och jag ler tacksamt emot honom innan jag går upp på mitt rum. Jag tar upp min mobil och skriver till Noel.

Jag, 19:47
Jag berättade för Dante

Noel, 19:48
Att vi legat?

Jag, 19:48
Hahah nej?? Vafan

Noel, 19:49
Vad berättade du då?

Jag, 19:50
Om oss

Noel, 19:51
Vad sa han?

Jag, 19:51
Att han bara ville att jag ska vara lycklig, och om jag är det med dig så ska han acceptera det

Noel, 19:52
Så han är okej med att du är med mig med andra ord?

Jag, 19:53
Ja

Noel, 19:53
❤️

Allt kan bli förlåtet - Noel Flike Donde viven las historias. Descúbrelo ahora