tretton

2.1K 29 5
                                    

Wilma

Tisdag
Jag slänger mig på min säng. Med mig hem har jag Maja, Felix och Nelly. Felix är fortfarande lite smått irriterad.

"Ni har strulat en gång, du har sovit hos honom och du har pratar en del med honom på senaste" säger Maja och lägger huvudet lite på sne.

Suck.

Alltid ska det pratas om Noel.

"Det låter värre än vad det är ju" svarar jag och vänder mig om emot henne. Jag kan ser hur Felix himlar med ögonen.

"Jag förstår inte varför det är en big deal för dig och Dante?" Säger jag och blänger på Felix.

"Han är ju en fuckboy hur kan du inte fatta det? Och vi vill inte att han ska såra dig" svarar han.

Jo jag har hört dom orden några gånger nu.

"Hur vet ni att han är en fuckboy? Har ni nånsin pratat med honom om det? Eller pratat med någon om det? Finns det nån tjej på skolan som legat med Noel och sen blivit sårad? Isåfall berätta gärna det så ni har bevis på att han är en fuckboy" säger jag och lägger mina armar i kors.

"Det är vad folk säger" svarar han. Jag suckar. Varför tänker jag så mycket på Noel? Om han är en fuckboy eller inte. Hur kan jag vara säker på att han inte är det? Han kanske bara manipulerat mig med dom få orden han sagt om att ryktena inte är sanna. Jag försvarar honom typ. Varför bryr jag mig?

Jag har så mycket tankar och alla är om Noel bara för att alla pratar om honom.

Vafan.

Alla pratar om det som om jag och Noel är tillsammans eller något. Vi är liksom ingenting och ändå fortsätter folk ta upp det? Allting är så förvirrande jag vet inte ens vart jag ska ta vägen. Jag har bråkat med både Dante och Felix pågrund av det.

Det räcker liksom.

"Slutpratat om Noel nu" säger jag och sätter mig upp bekvämare.

"Vi har annat att prata om" säger jag och kollar på Maja och Nelly. Dom båda vet nog vad jag menar.

"Jag och Valter är ingenting, ni får verkligen inte berätta för Ludwig att vi kysstes i helgen snälla" säger Nelly och kollar oroligt på oss.

Haha. Nelly och Valter.

"Din hemlighet är säker hos mig" svarar jag och ler. Sedan förflyttar jag min blick till Maja.

"Jag håller inte på med Axel längre" säger hon och rycker på axlarna. Jag nickar tveksamt. Oklart om jag verkligen ska tro på det där.

"Ni tre håller verkligen på med helt fel killar" suckar Felix.

"Håller på?" Säger jag och blänger på Felix.

"Förlåt jag omformulerar det då" säger han ironiskt.

"Ni tre snackar verkligen med helt fel killar" säger han och kollar på mig. "Nöjd?" Jag flinar och skakar på huvudet.

"Man måste ju ta lite risker Felix" säger Maja och lägger huvudet lite på sne. Felix ger henne värsta mördarblicken. Jag och Nelly börjar skratta.

"Livet utan risker är förmodligen ingeting" säger jag och kollar på Felix.

"Okej okej jag fattar, nu börjar det bli lite personangrepp här" flinar han och försöker låta kränkt.

——————————
jävligt oklart o kort kapitel ???? men va tycker ni ens? ja e fett tveksam asså på boken

Allt kan bli förlåtet - Noel Flike Onde histórias criam vida. Descubra agora