Wilma
Fredag
Jag har virat in mig i täcket för att det är så jävla kallt. Det hade blivit kallt på altanen så den kylan han spridit sig in i vardagsrummet eftersom dörren var öppen.Mina tänder skakade typ.
Jag skojar inte ens.
"Fryser du?" Frågar Noel med ett lätt skratt. Jag kollar upp på honom och nickar. Då drar han av sig sin hoodie och kastar den till mig.
"Kommer inte du frysa?" Frågar jag och kollar tveksamt på hans hoodie som jag har i händerna.
"Äsch jag blir varm sen när jag sover" säger han med en axelryckning. Jag nickar skeptiskt innan jag drar på mig tröjan. Den luktar killparfym och jävligt gott. Noel luktar väldigt gott. Tröjan är väldigt för stor men den värmer mig iallafall. Noel är typ lite mer än 2dm längre än mig så vi har ju inte samma storlek liksom. Men det är skönt att ha för stora hoodies. Jag lägger täcket över benen och tar upp min mobil medan dom andra diskuterar om hur dom ska sova. Här har iallafall jag bestämt min plats.
"Axel kan du stänga altandörren?" Frågar jag och kollar på honom.
"Absolut" säger han och reser sig upp och. Han går fram till dörren och stänger och låser den.
"Tack" svarar jag och återgår till att svara på lite snaps och kollar my stories. Folk lägger ut videos där dom festar och är fulla. Gud va skönt att jag inte festar just nu. Man pallar inte festa varje helg liksom. Det gäller att ta ledigt lite.
"Paren ska sova så det blir du och jag" säger Noel och lägger sig bredvid mig.
"Trevligt" säger jag med ett flin. Han ler lite.
"Det är bara trevligt om du delar med dig med täcket kanske" säger han och skrattar. Jag faller med i hans skratt samtidigt som jag reser mig upp. Jag går förbi Axel och Maja som ligger på en madrass längre bort. Sen går jag in på toan och låser dörren efter mig. Jag drar av mig Noels tröja snabbt för att ta av mig min t-shirt. Sen drar jag hoodien över huvudet igen innan jag gör mina behov på toan. Innan jag lämnar toaletten tvättar jag händerna och borstar håret och tänderna. Jag låser upp dörren och går ut i vardagsrummet igen. Maja och Axel ligger med varsin hörlursnäcka och kollar på youtube eller nått. Jag kommer fram till soffan som är utbäddad till en säng. Jag sätter mig på kanten och överväger om jag ska ta av mig byxorna.
Ska jag sova i hoodie och trosor bredvid Noel?
Fast jag kan ju inte sova i jeans.
Aja vad är livet utan risker.
Jag tar av mig mina jeans och känner genast hur kallt det blir. Jag lyfter på täcket och lägger mig bredvid Noel. Han ligger och bläddrar igenom Instagram snabbt i några sekunder innan han vänder sitt ansikte emot mig. Han kollar rakt in i mina ögon. Det pirrar i magen och jag blir typ generad? Jag slår bort blicken och istället huttrar jag till för att jag fortfarande fryser.
"Ska jag värma dig eller?" Flinar Noel, antagligen när han hört att jag huttrat till. Han släcker ner sin mobil och lägger den bredvid sig innan han flyttar sig närmare mig. Jag ligger med ansiktet emot honom. Han lägger armarna om mig och drar mig närmare honom. Det går en varm stöt igenom hela min kropp vid hans beröring. Jag lutar huvudet emot hans bröst och kan höra hans hjärta slå. Hans värme sprids sig snabbt och hela jag blir varm.
Men jag tror inte att jag vill varm pågrund av att han värmer mig.
Ni vet ibland när man säger någons namn som man tycker om och man blir helt varm inombords.
Sån värme känner jag.
————————————
hello hello, ett nattkapitel shu
VOCÊ ESTÁ LENDO
Allt kan bli förlåtet - Noel Flike
ContoRegnet var kallt men det enda jag kände var värme, ifrån henne.